Forma i typ
Książki
(40)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
tylko na miejscu
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(21)
Autor
Balejko Antoni (1935- )
(3)
Bednarska Barbara
(2)
Grzelak Małgorzata
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Nawrocka Danuta
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(2)
Rodak Hanna (1946-2005)
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Spałek Ewa
(2)
Szubstarska Dorota
(2)
Walencik-Topiłko Anna
(2)
Anczykowski Feliks (1908- )
(1)
Angielczyk Magdalena
(1)
Atys Paulina
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochniarz Antoni (1947-2017)
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Bryła Maria
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Datkun-Czerniak Krystyna
(1)
Dziubieńko Halina
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Franek Anna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hadryan Regina
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jaworski Lucjan (1942- )
(1)
Kilińska-Ewertowska Elżbieta
(1)
Korendo Marta
(1)
Kos Barbara
(1)
Kozłowska Kinga (1941- )
(1)
Kubach-Pryczkowska Katarzyna
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Madaule Paul
(1)
Marasz Krystyna
(1)
Mierzejewska Halina (1922-2003)
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Orłowska-Popek Zdzisława
(1)
Pawłowska-Jaroń Halina
(1)
Pękala Anna
(1)
Riegel Marzena
(1)
Sapela-Wiezorek Dorota
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Stępkowska Zofia (1928-2015)
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Tomatis Alfred (1920-2001)
(1)
Tońska-Mrowiec Anna
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Wysocka Marta (filolog)
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Łomża Justyna
(1)
Łukasik Stefania
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(48)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Dzieci
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Mowa
(46)
Język polski
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Dziecko
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Słuch
(4)
Jąkanie
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Gry i zabawy
(2)
Korekcja mowy
(2)
Myślenie
(2)
Psychoterapia
(2)
Afazja
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby mózgu
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Język dziecka
(1)
Logopedia
(1)
Logorytmika
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda krakowska
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby jąkające się
(1)
Padaczka
(1)
Pisanie
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rytmika
(1)
Surdopedagogika
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zdrowe odżywianie
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(13)
Poradnik
(8)
Wydawnictwa popularne
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
49 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273474, 137224 (2 egz.)
Rekord wzorcowy
Mowa - korekcja - metody (hasło formalne)
Mowa - korekcja - metody (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Logorytmika (hasło przedmiotowe)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-73 272317 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7271-306-5
W cz. 4 sylwetki twórców teorii i praktyki logopedycznej i bibliogr. ich prac.
Bibliogr. s. 227-235.
Streszczenie: Ukazanie jąkania jako zaburzenia mowy o złożonym obrazie klinicznym oraz sposobów przezwyciężania trudności w mówieniu. Dyskusja profesjonalistów reprezentujących różne instytucje i "szkoły terapeutyczne" przy współudziale rozważań rodziców dzieci jąkających się, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, logopedów i terapeutów. Przedstawienie wybranych metod terapii oraz sylwetek twórców teorii i praktyki logopedii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288857 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-199 PNS 288858 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308632 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref. Streszcz.
Tekst częśc. ang.
Streszczenie: Pokłosie warsztatów logopedycznych przeprowadzonych w Augustowie w maju 1996 r., dotyczących diagnozowania i prowadzenia terapii logopedycznej z osobami o różnych zaburzeniach językowych powstałych głównie w wyniku uszkodzeń mózgu. Omówiono układ nerwowy jako morfologiczne podłoże funkcji mowy i jej zaburzeń a także neuropsychologiczną charakterystykę afazji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253641 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-84 274513 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi / Wydawnictwa Logopedyczne)
Bibliogr. s. 118-119.
Streszczenie: Autor podkreśla znaczenie postępowania rodziców dla poprawnego rozwoju mowy dziecka. Podaje krótką analizę czterech okresów kształtowania się mowy dziecka od pierwszego do piątego roku życia uzupełnioną informacjami o pojęciu głoski, sylaby, akcentu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266972 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-f-119 266973 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak pomóc dziecku z wadą wymowy? / Ewa Spałek, Celina Piechowicz-Kułakowska. - Kraków : "Impuls", 1996. - 38, [2] s., [22] k. tabl. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. [40].
Streszczenie: W skrócie przedstawiono podstawowe wiadomości na temat przyczyn i rodzajów zaburzeń mowy oraz prawidłowości jej rozwoju. Najwięcej miejsca przeznaczono na zagadnienia praktyczne, przykłady ćwiczeń i zabaw przydatnych w pracy z dzieckiem. Przykłady ćwiczeń wzbogacono pomocami w postaci obrazków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274081 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-81 274082 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Poradnik dla rodziców, nauczycieli i wychowawców.
Streszczenie: Opracowanie przeznaczone dla rodziców dzieci w wieku przedszkonym i wczesnoszkolnym, zainteresowanych pracą stymulującą rozwój mowy dziecka. Zawiera podstawowe wiadomości na temat przyczyn i rodzajów zaburzeń mowy. Najszerzej omówiono zagadnienia praktyczne. Znalazły się tu przykłady ćwiczeń i zabaw przydatnych w pracy z dziećmi, wzbogacone pomocami w postaci obrazków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269780, 269779, 269778 (3 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 227.
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Przedstawiono zarówno ogólne zagadnienia opóźnienia rozwoju mowy i jego terapii (tym udział rodziców), jak i poszczególne sposoby wspomagania komunikacji i terapii (np. NLP, muzykoterapia, terapia logopedyczna z komputerem) w różnych rodzajach niepełnosprawności, jak dysleksja, autyzm, dziecko niemówiące (m.in. zastosowanie symboli Blissa, AAC i Model uczestnictwa), niesłyszące, upośledzone umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-116 284901 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 24 282063 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Logopeda Radzi)
Bibliogr. s. 127.
Dla rodziców i nauczyciela.
Streszczenie: Autor swą książkę adresuje do rodziców i nauczycieli przeprowadzających ćwiczenia korekcyjne. Cz. 1 - to niezbędna wiedza dot. rozwoju mowy u dzieci i najczęściej zauważanych jej wad. Cz. 2 - to wskazówki metodyczne do organizacji zabiegów logopedycznych oraz ćwiczenia utrwalania poprawnej wymowy głosek oraz różnicowania w wymowie głosek sz - s.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-74 272206 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013219 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pierwsza praca tł. z fr., druga tł. z niem. przez Ursulę Vernli.
Bibliogr. podmiotowa i przedmiotowa A. Tomatisa s. 83-86.
Streszczenie: A.A. Tomatis jest laryngologiem, foniatrą, twórcą audio-psycho- -fonologii. Podkreśla on znaczenie prawego ucha nie tylko w śpiewie, grze na instrumentach, ale także dla ogólnej motoryki. Opracował metodę i specjalny aparat do audioterapii. Jego metoda znalazła zastosowanie w terapii muzyków, osób po zapaleniu opon mózgowych, osób (przede wszystkim dzieci) z wadami słuchu i wymowy, dyslektyków, osób z trudnościami w uczeniu się języków obcych. Pierwsza praca to wykład wygłoszony przez Tomatisa w Konserwatorium w Bernie w 1980 r. Druga praca to opis zastosowania metody Tomatisa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272258 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej