Form of Work
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(10)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Status
available
(27)
only on-site
(14)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(14)
Author
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(4)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Nawrocka Danuta
(2)
Rodak Hanna (1946-2005)
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Andrejewicz Urszula
(1)
Angielczyk Magdalena
(1)
Awramiuk Elżbieta
(1)
Barczak Andrzej (1946-2019)
(1)
Białas-Paluch Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bryła Maria
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Dembińska Małgorzata
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Florek Jacek
(1)
Gofron Andrzej (1952- )
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Jakubowski Stanisław (informatyk)
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Kijowska Iwona Maria
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Löwe Armin (1922-2001)
(1)
Meisterjahn-Knebel Gudula
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Nowak-Chomicz Lidia (1964- )
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Sapela-Wiezorek Dorota
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Sosin Irena
(1)
Suchanek Alojzy
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tońska-Mrowiec Anna
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(1)
Wójtowicz Janina (1930-2000)
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zwierzchowska Iwona
(1)
Łomża Justyna
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Nauczyciele
(4)
Dzieci
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Menedżerowie systemów dydaktycznych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Mowa
(37)
Dziecko głuche
(13)
Język polski
(11)
Metody nauczania
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Język dziecka
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Język migowy
(4)
Metoda Montessori
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Gry i zabawy
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Fonogesty
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Myślenie
(2)
Młodzież głucha
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Architektura informacji
(1)
Audiometria
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Dostępność (informatyka)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Głos
(1)
Głuchota
(1)
Głusi
(1)
Język
(1)
Języki
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Konstruktywizm
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura polska
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niedosłyszący
(1)
Niedowidzący
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Portal edukacyjny
(1)
Portale internetowe
(1)
Poznanie integralne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci z niepełnosprawnością
(1)
Surdopedagogika
(1)
Synteza mowy
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Słuch
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Śpiew
(1)
Subject: time
2001-
(7)
1901-2000
(2)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradnik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(18)
Językoznawstwo
(5)
Psychologia
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
42 results Filter
No cover
Book
In basket
Powszechne kształcenie głosu jako problem pedagogiczny / Alojzy Suchanek. - Katowice : , 1989. - 172, [3] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1050)
Streszcz. ang., fr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 255766, 255765, 255764 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Przedstawiono w ogólnym zarysie metodę "pełnego angażowania ciała i umysłu" dot. kształtowania rozwoju mowy i myślenia niesłyszących, zainicjowaną przez zespół zawodowy logopeda-psycholog. Podano ćwiczenia oddechowo-głosowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rytmogesty (płynne ruchy towarzyszące mowie) oraz zabawy słowno-ruchowe. Załączono także scenariusze zajęć grupowych realizowanych tą metodą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-154 275454 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 80371 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Nauczycieli Języków Obcych)
Bibliogr. s. 204-[212].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 222235, 222233 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 9)
Bibliogr. s. 347-361.
Streszczenie: Celem monografii jest wszechstronne przedstawienie metody stosowania fonogestów na tle innych sposobów rehabilitacji i kształcenia językowego dzieci głuchych. Cz. I zawiera przegląd najważniejszych problemów związanych z ograniczeniami i barierami utrudniającymi rozwój językowy i kształcenie dzieci z głęboko uszkodzonym słuchem. Cz. II prezentuje system fonogestów jako adaptację idei Cued Speech do języka polskiego; zawiera opis empirycznej weryfikacji tego systemu i analizę funkcji fonogestów w czynnościach językowych. Cz. III - omówienie i interpretacja wyników 7-letniego doświadczalnego stosowania fonogestów w rehabilitacji. Cz. IV - wnioski metodyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-131 271027 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39386, 38837, 38836, 38835 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy związane z nauczaniem języka osób głuchych (który warunkuje poznanie przez nie świata), takie jak: sposób postępowania w stosunku do dzieci z uszkodzonym słuchem, poznawanie języka przez dziecko głuche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli jęz. polskiego w szkołach dla głuchych, zagadnienia języka migowego, fundamentalne warunki opanowania języka przez dziecko, stosowanie fonogestów i in.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276189 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-163 276190 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 61.
Streszczenie: Poradnik przeznaczony dla rodziców, opiekunów i wychowawców dzieci w wieku przedszkolnym, których mowa rozwija się z opóźnieniem lub rozwój jej jest zaburzony. Przedstawia zagadnienie usprawniania mowy, wskazuje celowość działań ukierunkowanych na rozwój mowy, omawia zasady jakie należy przestrzegać aby pomoc dziecku była możliwie skuteczna. Zasadniczy zrąb pracy stanowią przykłady ćwiczeń, odpowiednio pogrupowane, ukazujące jak pracować z dzieckiem nad rozwojem mowy w warunkach domowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272097, 272096 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-140 274064 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 309956, 309955 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 95-[96].
Streszczenie: Propozycje wyliczanek, rymowanek, wierszyków oraz rysowanych wierszyków wspomagających rozwój mowy dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286497, 286496 (2 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Zbiór artykułów, które były już wcześniej publikowane w czasopismach. Artykuły dot. m.in.: poznawania przez dziecko języka mówionego w domu i przedszkolu, problematyki dysleksji, sposobu wymowy kandydatów na logopedów oraz nauczycieli. Zamieszczono też propozycje ćwiczeń analizy i syntezy głoskowej i analizy sylabowej - ćwiczeń o zróżnicowanej formie, przeznaczonych dla rodziców i nauczycieli przedszkoli i klas początkowych, do wykorzystania w pracy z dziećmi mającymi trudności w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275148, 275147 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-F-68 275149 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozróżniono definicyjne uszkodzenia słuchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upośledzeń zwrócono uwagę na rozwój języka i mowy. Scharakteryzowano rozwój języka (poznawczy, emocjonalny i społeczny) w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka niesłyszącego. Opisano rolę języka w edukacji (dojrzałość szkolna, umiejętność czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rolę integracji w edukacji dzieci niepełnosprawnych (m.in. opieka i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce). Uwzględniono model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepełnosprawnego w systemie oświaty).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-152 291945 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Całość pracy tworzą trzy części. Cz. I to analiza skutków upośledzenia słuchu, ich wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, a także możliwości, ograniczenia i efekty kształcenia dzieci z tą niesprawnością. Cz. II poświęcona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci niesłyszących. Przedstawiono tu ewolucję poglądów na szkolnictwo specjalne i integrację oraz koncepcje kształcenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacją założeń własnej koncepcji modelu systemowego kształcenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania są próbą weryfikacji i oceny przyjętych założeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 180-[191].
Streszczenie: Praca przeznaczona jest dla rodziców, wychowawców i terapeutów zajmujących się niemowlętami i małymi dziećmi z wadą słuchu. Autor omawia: metody wczesnego wykrywania wad słuchu, teoretyczne i praktyczne zasady terapii, rehabilitację słuchowo-językową i sposoby postępowania rodziców z dziećmi niesłyszącymi. Książka informuje, dlaczego wczesne rozpoznanie wady słuchu u niemowląt ma tak ogromne znaczenie dla intelektualnego i społecznego rozwoju dziecka oraz jakimi sposobami można tę wadę rozpoznać. Publikacja zawiera wykaz polskich: poradni i punktów rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu; placówek kształcenia dzieci i młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently unavailable
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-170 278267 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 013219 Pd (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Referaty podzielono na pięć części: Historia działalności rehabilitacyjnej osób z uszkodzonym słuchem, Teoretyczne podstawy zaburzeń i rozwoju komunikacji, Osiągnięcia diagnozy i rehabilitacji medycznej, Metodyka diagnozy i rehabilitacji, Doniesienia z badań i opis doświadczeń. M.in.: T. Szefler "Metody nauczania i wychowania dzieci z uszkodzonym słuchem - rys historyczny i współczesność", M. Zieliński "X lecie oddziału dla dzieci głuchoniewidomych w Bydgoszczy", B. Szczepankowski "Znaczenie języka migowego w rozwoju niesłyszącego dziecka", A. Sienkiewicz "Szanse rehabilitacji osób po przebytej laryngektomii", K. Krakowiak "Fonogesty jako metoda wychowania werbalnego", K. Soszyńska "Jacy jesteśmy? Pacjenci Warszawskiej Poradni o sobie", M. Klaczak "Rola rodziców dzieci z wada słuchu w ich wczesnej rehabilitacji", B. Wicka "Praca nad rozwojem mowy dzieci z uszkodzonym słuchem w klasie integracyjnej".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253840 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-148 253841 PNS (1 egz.)
Book
CD
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315322, 306476 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 314990 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again