Form of Work
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Artykuły
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(10)
only on-site
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(7)
Author
Limont Wiesława (1949- )
(2)
Bula Danuta
(1)
Dawid Dorota
(1)
Frankiewicz Wanda
(1)
Jawor-Baranowska Jadwiga
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Pędzich Angelika
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Stański Adam
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Łukasiewicz-Wieleba Joanna
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Subject
Myślenie twórcze
(12)
Język polski
(3)
Sztuka
(3)
Eksperymenty
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Wyobraźnia
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Heurystyka
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samorealizacja
(1)
Technika (przedmiot szkolny)
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Zdolności
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Nowy Dwór Mazowiecki (woj. mazowieckie)
(1)
Polska
(1)
Genre/Form
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
13 results Filter
Authority data
Book
In basket
Bibliogr. s. 166-167.
Streszczenie: Opatrzony komentarzem zbiór zadań dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Celem książki jest zachęcenie nauczycieli do korzystania z proponowanych zadań oraz do tworzenia własnych wersji zadań niestandardowych, aby w ten sposób wzbogacić lekcje matematyki w najmłodszych klasach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 312906, 288168 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. IX-C-a-16 PNS 288169 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [424]-454.
Streszcz. ang., fr.
Streszczenie: Autorka omawia i analizuje teorie psychologiczne i pedagogiczne konstruując na ich bazie autorską koncepcję edukacji wczesnoszkolnej "Od twórczości potencjalnej do autokreacji", wszechstronnie rozwijającej uczniów i ich kompetencje do autokreacji. Szczegółowo przedstawia metodologię i organizację badań oraz kompetencje dziecka i jego zmiany w fazie rozwoju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293229 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-393 293230 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 202575, 202513, 202512, 202511, 201968, 201967, 201966, 201965 (8 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-d-58 202333 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-167.
Streszczenie: Jako podstawę zaprezentowano część teoretyczną poświęconą wyobraźni, myśleniu wyobrażeniowemu i metaforycznemu i typom umysłu. W części empirycznej omówiono metody i wyniki badań przeprowadzonych w l. 1992/93 w siedmiu szkołach podst. Polski w kl. I-VII oraz wśród dzieci w wieku 9-15 lat uczestniczących w zajęciach plastycznych w MDK w Toruniu (eksperyment naturalny). Sformułowano hipotezę o korzystniejszym wpływie na rozwój wyobraźni twórczej ćwiczeń, w których będzie wykorzystane metaforyczne myślenie i ekspresja plastyczna, w porównaniu z metodą, której zasadą jest ekspresja werbalna i myślenie metaforyczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253865, 253864 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315542 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 12 315160 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 159-160.
Streszczenie: Kwestie dotyczące trudnych tematów, problematyki egzystencjalnej w literaturze dla dzieci (śmierć, starość, choroba, wojna, gwałt, rozbite rodziny, tematy fizjologiczne). Tematyka niniejsza została podzielona na dwie grupy: przekraczanie granic świata oraz życia w świecie tak, by go zrozumieć. W publikacji po omówieniu lektur podane zostały przykłady tematów lekcji oraz przykłady prac uczniów - ogólnie zamieszczono 25 scenariuszy lekcji i 26 prac uczniowskich. W obowiązujących programach nauczania najistotniejszą okazuje się praca nad umiejętnościami twórczymi, tak aby materiał literacki, językowy i kulturowy stał się budulcem osobowości. Działania twórcze mogą pojawiać się na różnych etapach omawiania tekstu literackiego. Oto wybrane utwory, które stanowiły pretekst i podstawę analizy literackiej i działań twórczych uczniów: "Władca Lewawu" D. Terakowskiej, "Charlie i fabryka czekolady" R. Dahla, "Bracia Lwie Serce" A. Lindgren, "Lew, czarownica i stara szafa C. S. Lewisa, " Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła" S. Lema, "Daleki rejs" A. Onichimowskiej, "Niewiarygodne przygody Marka Piegusa" E. Niziurskiego, "Dolina Światła" A. Minkowskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299008 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-e-96 299009 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Rozprawy / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 133-146.
Streszcz. fr., ang.
Streszczenie: Praca badawcza opisująca koncepcję kształcenia, wykorzystującą elementy synektyki i ekspresji plastycznej dzieci i młodzieży (7-15 lat). Wśród grup dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach prowadzonych tą metodą zauważono wyraźny wzrost zdolności twórczych, polepszenie uzyskanych wyników z przedmiotów przyrodniczo-fizycznych, umiejętność znajdowania i formułowania problemów, otwartość na nowe problemy, dużą płynność werbalną i figuralną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 271811, 271810 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 301275 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. XII-A-a-24 300291 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Na okł. podtyt.: scenariusze zajęć.
Bibliogr. s. [91].
Streszczenie: Wyjaśnienie, czym jest dysleksja, jak ją rozpoznać, jakie są jej przyczyny oraz jak należy postępować z uczniem ze specyficznymi trudnościami. Prezentacja etapów pracy przy usprawnianiu zaburzonych funkcji oraz testu kreatywnego myślenia przeprowadzonego wśród uczniów klas VI wraz z wynikami. Przedstawienie jednej z metod nauki czytania, tzw. Metodę 18 struktur wyrazowych oraz cech twórczej osobowości, które należy kształtować u uczniów. Omówienie aktywnych metod pracy na lekcji przy takim wykorzystaniu różnorodnych form i środków dydaktycznych, by realizować postulat nauczania polisensorycznego. Ukazanie ćwiczeń rozwijających twórczą aktywność uczniów, możliwych do wykorzystania na różnych lekcjach oraz scenariuszy zajęć rozwijających kreatywność.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287014 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-B-90 287015 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 40-41, 126-128.
Streszczenie: Praca przedstawia materiały, które powstały podczas warsztatów polonistycznych w Krynicy Zdroju 22-24 pażdziernika 1992 r. Zawiera: art. pt.,,Szkoła twórczości - mit czy rzeczywistość''; propozycje lekcji aktywizujących twórczość dziecka w kl. IV-VIII w systemie integrującym (język polski - plastyka); scenariusz lekcji na podst. ,,Akademii Pana Kleksa'' J.Brzechwy; opis tygodnia polonistycznego w szkole podstawowej; zestawienie literatury w wyborze za l.1985-92 nt.,,Dziecko w roli twórcy''. W aneksie: scenariusz jasełek.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268895 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again