Form of Work
Ksi膮偶ki
(36)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(32)
available
(24)
Branch
Wypo偶yczalnia
(24)
Czytelnia
(32)
Author
Str贸偶y艅ski Klemens
(3)
Brzezi艅ski Jerzy (1947- )
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Eliasz Andrzej (1941- )
(2)
Janicka-Panek Teresa
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kozio艂 Edward (pedagogika)
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Majkowska Irena
(2)
Pasterniak-Koby艂ecka Ewa
(2)
Ziemicki S艂awomir
(2)
Bartkowicz Zdzis艂aw (1947- )
(1)
Bar艂贸g Krystyna
(1)
Bednarek Krzysztof
(1)
Bernsdorff-Melanowicz Barbara
(1)
Bryl Stanis艂aw Roman (1941- )
(1)
Brzd膮k Jadwiga
(1)
Brzezi艅ska Anna (1949- )
(1)
Dolata Roman
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Elsner Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Kami艅ski Marek B
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Koz艂owska Anna (pedagogika)
(1)
Ko啪uh Boris
(1)
Kropiwnicki Jan (1936- )
(1)
Kruszwicki W艂odzimierz
(1)
Ku艣nierz Cezary
(1)
Lesiak-Laska Eugenia Iwona (1938- )
(1)
Misio艂ek Kazimierz
(1)
Morawski Roman Zdzis艂aw (1949- )
(1)
Murawska Barbara (pedagog)
(1)
O艣rodek pozna艅ski. Projekt Nowa Matura
(1)
Putkiewicz El偶bieta (1948- )
(1)
Rz膮dca Piotr
(1)
Samuj艂o Ma艂gorzata
(1)
Staszak Dariusz
(1)
Stochmia艂ek Jerzy
(1)
Symela Krzysztof (1958- )
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Turska Dorota
(1)
Zimny Zygmunt (1925-2012)
(1)
艢cis艂owicz Ma艂gorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(13)
Country
Poland
(36)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Nauczanie pocz膮tkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Subject
Nauczanie
(24)
Nauczyciele
(7)
O艣wiata
(6)
Efektywno艣膰 nauczania
(4)
Szkolnictwo wy偶sze
(4)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Nauczanie pocz膮tkowe
(3)
Nauczyciele nauczania pocz膮tkowego
(3)
Szkolnictwo
(3)
Adaptacja spo艂eczna
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pedagogika
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Uczenie si臋
(2)
Uczniowie
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
(1)
Dziecko zdolne
(1)
J臋zyk polski
(1)
Kszta艂cenie integracyjne
(1)
Kszta艂cenie nauczycieli
(1)
Lateralizacja
(1)
Matematyka
(1)
Matura
(1)
My艣lenie tw贸rcze
(1)
Oceny szkolne
(1)
O艣wiata doros艂ych
(1)
PHARE
(1)
Podr臋czniki szkolne
(1)
Postawy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Rodzice
(1)
Si艂a robocza
(1)
Sprawno艣膰 motoryczna
(1)
Szkolnictwo og贸lnokszta艂c膮ce
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie szk贸艂 podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Subject: time
1989-2000
(21)
1989-
(13)
1901-2000
(5)
2001-
(3)
Subject: place
Europa
(2)
Kielce (woj. 艣wi臋tokrzyskie ; okr臋g)
(2)
Pozna艅 (woj. wielkopolskie ; okolice)
(2)
Cz臋stochowa, (woj. 艣l膮skie ; okr臋g)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Piotrk贸w Trybunalski (woj. 艂贸dzkie ; okr臋g)
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(5)
Poradnik
(4)
Materia艂y konferencyjne
(3)
Program nauczania
(1)
Domain
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
50 results Filter
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 87-89.
Streszczenie: Om贸wiono: w ramach kompetencji moralnych model funkcjonowania wychowawcy jako autorytetu (kr贸tko); w ramach kompetencji wsp贸艂dzia艂ania - cechy nauczyciela posiadaj膮cego takie kompetencje, osobowo艣膰 nauczyciela-wychowawcy, sposoby oddzia艂ywania na uczni贸w, model uczenia si臋 we wsp贸艂pracy; w ramach kompetencji prakseologicznych - etapy nauczania jako dzia艂ania dobrze zorganizowanego; w ramach kompetencji komunikacyjnych - warunki stosowno艣ci wypowiedzi, partnerski wzorzec komunikacji nauczyciel - ucze艅, umiej臋tno艣膰 wzbudzania wra偶liwo艣ci j臋zykowej uczni贸w, umiej臋tno艣膰 s艂uchania uczni贸w; w ramach kompetencji kreatywnych - 4 koncepcje tw贸rczo艣ci pedagogicznej, czynniki hamuj膮ce tw贸rczo艣膰 (kr贸tko); w ramach kompetencji informatycznych - technologi臋 informacyjn膮 w edukacji, komputer jako zagro偶enie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281497, 281496 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-a-131 281498 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Przewodnik Dyrektora)
Bibliogr. s. 171.
Streszczenie: Wyja艣niono czym jest jako艣膰 szko艂y i na czym polega jej planowanie oraz diagnoza; w jaki spos贸b wybiera膰 dyrektora szko艂y i jakie powinien spe艂nia膰 warunki; okre艣lono style zarz膮dzania (instruowanie, coaching, motywowanie, delegowanie); opisano system ewaluacji osi膮gni臋膰 uczni贸w jako narz臋dzie oddzia艂ywania wychowawczego; przedstawiono sposoby wewn臋trznej diagnozy jako艣ci pracy szko艂y i diagnozy pracy nauczycieli w ocenie dyrektora.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280786, 280785 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-149 280787 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Dyskusja pracownik贸w naukowych r贸偶nych o艣rodk贸w akademickich na tematy-pytania: kim powinien by膰 nauczyciel XXI wieku? Jakimi kompetencjami ma si臋 wyr贸偶nia膰 nauczyciel, aby potrafi艂 za艂o偶enia reformy o艣wiaty w spos贸b konstruktywny przek艂ada膰 na j臋zyk praktyki? Jaki jest rzeczywisty stan kompetencji wsp贸艂czesnych nauczycieli?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286481 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-149 PNS 286482 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. ang. przy art.
Streszczenie: Teksty w tym tomie antologii dot. zarz膮dzania jako艣ci膮 w o艣wiacie, za艂o偶e艅 systemu oceny wynik贸w nauczania w Finlandii, planowania rozwoju szko艂y, skuteczno艣ci doskonalenia nauczycieli, udzielania indywidualnej pomocy w relacji prze艂o偶ony - podw艂adny, doradztwa (pracy konsultanta - potrzebne umiej臋tno艣ci interpersonalne z propozycj膮 膰wicze艅, efektywno艣膰 w doradztwie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-200 275251 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 293-302.
Streszczenie: W pracy wyja艣niono podstawow膮 terminologi臋 zwi膮zan膮 z ocen膮 i ocenianiem. Om贸wiono dynamiczny model systemu kszta艂cenia; proces, tre艣ci oraz cele kszta艂cenia zawodowego. Zaprezentowano wymagania programowe i egzaminacyjne, scharakteryzowano jako艣膰 kszta艂cenia zawodowego w 艣wietle potrzeb rynku pracy. Przedstawiono oceny osi膮gni臋膰 szkolnych w krajach Unii Europejskiej. W za艂膮cznikach zamieszczono kwestionariusz "Ankieta dla pracodawcy" oraz szczeg贸艂owe cele kszta艂cenia i materia艂 kszta艂cenia przedmiotu "zaj臋cia praktyczne" dla zawod贸w: operator obrabiarek skrawaj膮cych i technik mechanik.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280533 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-K-d-128 280534 PNS (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Zbi贸r artyku艂贸w skupionych na okre艣leniu stanu, potrzeb i koniecznych zmian w kompetencjach zawodowych wsp贸艂czesnych nauczycieli. Om贸wienie sylwetki nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w procesie wdra偶anej koncepcji kszta艂cenia zintegrowanego. Ukazanie stanu kszta艂cenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz tych dzia艂a艅, kt贸re powinny prowadzi膰 do po偶膮danych, jako艣ciowych zmian w kompetencjach zawodowych nauczyciela-wychowawcy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286492 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-148 286493 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Ksi膮偶ka po艣wi臋cona jest procesowi oceny jako艣ci kszta艂cenia, pocz膮wszy od etapu tworzenia koncepcji nowego kierunku studi贸w, poprzez analiz臋 specyfiki kszta艂cenia ludzi doros艂ych na poziomie szko艂y wy偶szej, po prezentacj臋 metod ewaluacji i analiz臋 najcz臋艣ciej pope艂nianych w procesie oceniania b艂臋d贸w. Ksi膮偶ka adresowana do os贸b tworz膮cych zespo艂y oceniaj膮ce w ramach r贸偶nych komisji akredytacyjnych oraz pracownik贸w uczelni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-L-c-19 289164 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wydano w ramach programu Phare.
Bibliogr. s. 235-240.
Streszczenie: Ksi膮偶ka przeznaczona dla dyrektor贸w i nauczycieli szk贸艂, kt贸rzy pragn膮 permanentnie doskonali膰 jako艣膰 w艂asnej pracy. Omawia najistotniejsze problemy maj膮ce wp艂yw na przekszta艂cenie szko艂y w organizacj臋 ucz膮c膮 si臋. Prezentowanym podstawom teoretycznym, dotycz膮cym rozwoju i doskonalenia jako艣ci pracy szko艂y, radom i zaleceniom metodycznym, towarzysz膮 do艣wiadczenia zagraniczne (Anglia, Finlandia, Szkocja) oraz praktyczne rozwi膮zania krajowe wypracowane w czterech r贸偶nych szko艂ach. Przedstawia: przyk艂adowe plany rozwoju szko艂y realizowane w zespo艂ach, studia przypadk贸w, realizacj臋 projektu "efektywna szko艂a" popart膮 badaniami ankietowymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281709 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-251 PNS 281710 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 412-422.
Streszcz. ang., niem. Spis tre艣ci tak偶e ang., niem.
Streszczenie: Praca o charakterze teoretyczno-badawczym nt. czynnik贸w warunkuj膮cych efektywno艣膰 kszta艂cenia nauczycieli w zakresie tw贸rczo艣ci specjalistycznej. Ca艂o艣膰 opiera si臋 na analizie teorii tw贸rczo艣ci, jej endogennych i socjologicznych uwarunkowaniach, opisie wsp贸艂czesnej polskiej edukacji nauczycieli klas pocz膮tkowych w obszarze tw贸rczo艣ci pedagogicznej oraz na autorskiej koncepcji tw贸rczo艣ci pedagogicznej (subiektywnej i obiektywnej) nauczycieli klas 1-3 szko艂y podstawowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-436 296814 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 141-146.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W polu szczeg贸lnego zainteresowania ksi膮偶ki znajduj膮 si臋 kompetencje nauczycielskie w zakresie stosowania test贸w osi膮gni臋膰 szkolnych, ich samodzielnego konstruowania lub doboru w艣r贸d propozycji na rynku wydawniczym. Opracowanie sk艂ada si臋 z dw贸ch cz臋艣ci: teoretycznej oraz empirycznej. Cz臋艣膰 teoretyczna zwraca uwag臋 na funkcje, zadania, w艂a艣ciwo艣ci oraz zasady konstruowania i przeprowadzania test贸w osi膮gni臋膰 szkolnych, natomiast cz臋艣膰 empiryczna stanowi integralny z teori膮 segment badanego obszaru polskiej szko艂y, wskazuj膮cy na kszta艂t pomiaru dydaktycznego, jego sukcesy i deformacje w praktyce o艣wiatowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-120 285690 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka "Nowego w Szkole" ; 6)
U g贸ry s. tyt. odmienna nazwa serii: Nowe w Szkole.
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst cz臋艣c. t艂. z ang.
Streszczenie: Artyku艂y dotycz膮 r贸偶nych zagadnie艅: mierzenia jako艣ci pracy szko艂y, szkolnego systemu oceniania, oceny opisowej, szkolnego systemu wychowania (a w艂a艣ciwie oceny z zachowania), ewaluacji (osi膮gni臋膰 ucznia, wewn臋trznego systemu oceniania).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-c-60 283962 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again