Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(15)
Artykuły
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(14)
Autor
Iljaszewicz Jacek
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Ostrowska Wacława
(2)
Zachorowska Małgorzata (ilustrator)
(2)
Bieńkowska Izabela
(1)
Borkowska Alicja
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Cholewczyńska Beata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Deńca Marta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jurkiewicz Patrycja
(1)
Kamińska Grażyna
(1)
Karwot Izydor ( -1999)
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kosek Agnieszka
(1)
Kosowska-Maca Wioletta
(1)
Kościółek Krzysztof
(1)
Kraszewska Ewa
(1)
Krosny Józef (1930- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1952-2022)
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Lewandowski Wojciech
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Maciejak Jolanta
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Marek-Ruka Marianna
(1)
Marzec Magdalena
(1)
Michalska-Balcerek Lucyna
(1)
Miler-Zdanowska Kamila
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowak-Chomicz Lidia (1964- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piszczek Maria
(1)
Przezwański Roman
(1)
Rola Beata
(1)
Sawicka Beata (tyflopedagog)
(1)
Sosin Irena
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Temerson Halina
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Rodzice
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Metody nauczania
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Nauczanie
(9)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkoły specjalne
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Szkoły
(5)
Pedagogika specjalna
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele
(3)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Komputery
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie szkół specjalnych
(2)
Bajka i baśń
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Geografia
(1)
Gimnazja
(1)
Głusi
(1)
Higiena szkolna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Indywidualny tok nauki
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język migany
(1)
Kalkulatory elektroniczne
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura szkoły
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda ośrodków pracy
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Oceny szkolne
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samokształcenie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły życia
(1)
Technologie asystujące
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Zabawa
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo warszawskie (1975-1998)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(13)
Artykuł problemowy
(10)
Poradnik
(6)
Program nauczania
(4)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Raport z badań
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
36 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 148-152.
Streszczenie: W pracy o charakterze empiryczno-teoretycznym podano cel, hipotezy i procedurę badań oraz dokonano próby określenia poziomu osiągnięć szkolnych dzieci lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono preferencje nauczycieli w zakresie wykorzystania skali stopni szkolnych w odniesieniu do rzeczywistych umiejętności ucznia. Zaprezentowano poglądy i rozwiązania prawne dotyczące oceniania uczniów. Dokonano charakterystyki dzieci upośledzonych umysłowo w aspekcie oceniania ich postępów w nauce oraz wyników pomiaru dydaktycznego z j. polskiego i matematyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276639 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-130 276640 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Bibliogr. s. 113-117.
Streszczenie: Rozważania terminologiczne dot. specjalnych potrzeb edukacyjnych i charakterystyka różnych rodzajów niepełnosprawności, omówienie: założeń integracji w edukacji, metod w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zastosowania komputera i multimedialnych programów edukacyjnych w terapii i w kształceniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wyników badań własnych dot. wpływu zastosowanych programów komputerowych na uczniów niepełnosprawnych. Scenariusze zajęć: "W świecie figur geometrycznych" dla kl. II, "Waga - ważenie produktów" dla kl. III, "Symbole narodowe - godło naszego kraju" i "Wspólne rozważania nt. tradycji związanych z Mikołajem. Układanie i redagowanie życzeń świątecznych z pomocą programu komputerowego" dla kl. II lub III. Na płycie CD autorskie programy komputerowe (do zainstalowania) - ćwiczenia dla uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I-M-g-256 295916 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 161-162.
Streszczenie: Opracowanie dot. osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. W cz. 1. przedstawiono zagadnienia ogólne, dot. specjalnej edukacji komputerowej, m.in. rolę komputera w edukacji specjalnej, elementy metodyki nauczania podstaw informatyki w kształceniu specjalnym, kształcenie nauczycieli do komputerowego wspomagania edukacji specjalnej, rolę technik informatycznych w procesie integracji osób niepełnosprawnych, internet. Prace w cz.2. poświęcone są zastosowaniu komputera w pracy: z dzieckiem z uszkodzonym słuchem, z dzieckiem z dysfunkcją wzroku, z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dostosowaniu komputera do indywidualnych potrzeb niepełnosprawnego dziecka, komputerowemu stanowisku dla osoby niepełnosprawnej ruchowo, komputerowi w pracy oligofrenopedagoga.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275874 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-128 275875 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Poradnik jest efektem realizacji projektu "Nasza szkoła ma zielony ogród nauki" organizowanego w Zespole Kształcenia Specjalnego Nr 1 w Gorzowie Wlkp. Książka zawiera propozycje scenariuszy zajęć na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym. Są to konspekty zajęć dot.: lasu, zwierząt i roślin w ogrodzie, zagrożeń Ziemi, zdrowego odżywiania, poszanowania wody. Do scenariuszy dołączono karty pracy. Wspomniane propozycje zostały sprawdzone w praktyce. Poradnik adresowany jest do nauczycieli kształcenia specjalnego i integracyjnego uczących metodą ośrodków pracy w zespołach edukacyjno-terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-264 299384 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS / Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Edukacji Narodowej)
Bibliogr. s. 42.
Tekst częśc. tł. z czes.
Dla pracowników oświaty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 247531, 247530 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 144-149.
Streszczenie: Przedmiotem analizy pracy są badania nad umiejętnościami dotyczącymi orientacji w przestrzeni i poruszania się młodzieży niewidomej i słabowidzącej na podstawie eksperymentu, którego zadaniem było kształcenie umiejętności z tym związanych. Dokonano porównania wyników w czasie rozpoczęcia eksperymentu i po jego zakończeniu. Z badań wyprowadzono wniosek, że wszystkie programy kształcenia i rehabilitacji dzieci z tym kalectwem powinny obejmować kształcenie sprawności pomocnej w ich funkcjonowaniu przestrzennym. Praca zawiera także omówienie wspomagania innych zmysłów w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270448 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-108 PNS 270449 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka IPS / Instytut Programów Szkolnych Ministerstwa Oświaty i Wychowania)
Bibliogr. s. 229-231.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 248272 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219437, 217363 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30049 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 56-57.
Streszczenie: Przewodnik do nauczania matematyki uczniów specjalnej troski jest adresowany do nauczycieli wykładających ten przedmiot w placówkach edukacyjnych dla dzieci szczególnej troski. Ma też służyć studentom pedagogiki specjalnej w poznawaniu treści metodyki nauczania matematyki na różnych kierunkach tych studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277462, 277461 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 010340 Pd (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-155.
Streszczenie: Efekt badań (z l. 1999-2001) nad komputerowym wspomaganiem komunikacji uczniów szkoły podstawowej. Przedstawiono: zagadnienia wielorakiej niepełnosprawności i komunikowania się uczniów wielorako upośledzonych, podsumowanie sposobu pracy w Szkole Podstawowej nr 327 w Warszawie; urządzenia informatyczne i programy komputerowe do zastosowania w edukacji specjalnej; studia przypadków (obejmujących: historię, diagnozę początkową i końcową umiejętności funkcjonalnych dziecka, charakterystykę pracy z użyciem komputera) trojga niemówiących uczniów z porażeniem mózgowym (porozumiewających się za pomocą symboli Blissa lub piktogramów PSC), rekapitulację wyników pracy z dziećmi; wnioski praktyczne dot. komputerowego wspomagania komunikacji w pracy rewalidacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289221 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-206 PNS 288932 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 007818 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61.
Streszczenie: Program stworzony z myślą o dzieciach z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz o dzieciach z autyzmem. Zawiera cele, opis zastosownych środków dydaktycznych, szczegółowy opis zabaw prowadzonych z wykorzystaniem żywiołów, materiału przyrodniczego oraz aromaterapii, a także przykłady scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabaw zawartych w programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-263 297958 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 226-228, 238-[239].
Celem publikacji jest ukazanie jednej ze skuteczniejszych form pracy stosowanej w rewalidacji indywidualnej - metody dobrego startu. Praca przedstawia: historię i założenia metody dobrego startu; sposoby adaptacji metody dobrego startu do pracy z dziećmi w szkole specjalnej oraz szczegółowe scenariusze tych zajęć. Scenariusze dotyczą rewalidacji indywidualnej w klasach I-IV. W części teoretycznej podano podstawowe wiadomości o upośledzeniu umysłowym. Zamieszczono śpiwenik - zbiór piosenek śpiewaych w trakcie realizowania zajęć opisanych w scenariuszach. Książka jest adresowano do nauczycieli, wychowawców, rodziców i osób pracujących nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upośledzonych umysłowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-139 278704 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 226-228, 238-[239].
Książka adresowana do nauczycieli, wychowawców, rodziców i osób pracujących nad usprawnieniem rozwoju psychofizycznego dzieci lekko upośledzonych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-e-224 302171 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 314906 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-g-290 314905 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej