Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(2)
Autor
Cichy Danuta (1933- )
(1)
Dolata Roman
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Fadrowska-Adamczyk Stanisława
(1)
Grabowska Mirosława (1949- )
(1)
Grzeszkiewicz Bożena
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Murawska Barbara (pedagog)
(1)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(1)
Walak Bogumiła
(1)
Weigl Barbara
(1)
Zimny Zygmunt (1925-2012)
(1)
Ścisłowicz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Biologia
(1)
Cichy, Danuta (1933- )
(1)
Demokracja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Matematyka
(1)
Oświata
(1)
Rodzice
(1)
Socjalizacja polityczna
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoła Podstawowa TAK (Opole)
(1)
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Królickiego (Izabelin)
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
Temat: miejsce
Częstochowa, (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Izabelin (woj. mazowieckie, pow. Warszawa-Zachód)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. czes., częśc. równol. fr., pol., niem., pol.
Streszczenie: Przedstawiono: opinie ludzi młodych nt. zadań wychowawczych rodziców (badania wśród słuchaczy szkół policealnych w Elblągu); zadań wychowawcy w klasach I-III; konieczności wykorzystania metod aktywizujących ucznia w nauczaniu 7-letniego dziecka; klasy szkolnej jako grupy i znaczenia dla dziecka akceptacji w grupie; nauczanie czytania dzieci 6-letnich (przemiany założeń, wyniki badań przeprowadzonych w l. 2007-2008); pojęcia zdolności, uzdolnienia, talent oraz Dolnośląski System Wspierania Uzdolnień; teorię inteligencji wielorakich dziecka,; uwarunkowania sukcesów dziecka w jego rozwoju i edukacji; konsekwencje nierówności w statusie społecznym dla zdrowia psychicznego i zachowania dzieci w wieku 3-6 lat w Niemczech; założenia diagnozy i terapii dziecka w wieku przedszkolnym; wyniki diagnozy logopedycznej dzieci 6-letnich (badania w Gorzowie Wlkp. w l. 2003-2005); planowanie czynności w czasie przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim w wieku 8-10 lat (na podstawie badań prowadzonych w wojew. lubuskim, zachodniopomorskim, wielkopolskim); i inne zagadnienia. Także tekst w jęz. czeskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Raport ze szkoły podstawowej w Leśnicy (woj. mazowieckie) przedstawia charakterystykę szkoły oraz wyniki badania jakości pracy szkoły, tzn. efektów, organizacji i przebiegu kształcenia, wychowania, opieki oraz zarządzania. Znaczną część publikacji zajmują tabele z analizą i wynikami ankiet dla nauczycieli, uczniów i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280774, 280772 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Efekt monitorowania przeprowadzonego w Kwidzynie. Założenia monitorowania, opinie władz miasta i nauczycieli o monitorowaniu. Raporty z monitorowań wraz ze stosowanymi testami - diagnoza osiągnięć uczniów kończących naukę w klasie III szkoły podstawowej (1996 r.), diagnoza poziomu osiągnięć absolwentów szkół podstawowych - klas VIII (1997 r.) z diagnozą klimatu wychowawczego klas ósmych, diagnoza poziomu osiągnięć szkolnych uczniów klas II szkół podstawowych (1998 r.), diagnoza różnic w poziomie osiągnięć szkolnych uczniów klas II szkół podstawowych w l. 1998 i 1999, diagnoza poziomu osiągnięć szkolnych uczniów klas III szkół podstawowych (2000 r.). Badano umiejętności matematyczne i językowe uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283604, 283603 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-192.
Streszczenie: Praca powstała w oparciu o badania przeprowadzone wśród rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej. Ukazano aspiracje edukacyjne rodziców uczniów klas IV-VII, zależność od środowiska rodzinnego osiąnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki, a także związek aspiracji edukacyjnych rodziców z osiągnięciami szkolnymi ich dzieci oraz zgodność dalszych aspiracji edukacyjnych uczniów z ich osiągnięciami szkolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270047, 270046 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera także tab. S. 231-240 stanowią k. tab. częśc. złoż. Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 241-242, 250-251.
Spis treści także ang. Streszcz. ang.
Streszczenie: Z badań podstawowych prowadzonych przez Zespół Systemowej Edukacji Matematycznej SEMA w składzie: Urszula Augustyńska et al. cz. 4.
Streszczenie: Cz. I - teoretyczna: Pomiar dydaktyczny i jego społeczne znaczenie. Cz. II - empiryczna: Mierzenie wyników początkowego kształcenia matematycznego. Badania przeprowadzono we wrześniu 1991 i wrześniu 1992 r. w czterech warstwach społeczno-środowiskowych uczniów klas od I do VI szkół podst. woj. częstochowskiego. Przedst. wyniki badań 604 uczniów klas II do VI sześciu szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275773 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 272937 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Working Paper / Instytut Badań nad Podstawami Demokracji ; no 2)
Streszczenie: Efekt badania ewaluacyjnego programu "Demokracja. Idee i działania" opracowanego w Instytucie Badań nad Podstawami Demokracji. Napisano scenariusze 15 lekcji z wykorzystaniem brytyjskiego podręcznika kursu dla nauczycieli i polskiego opracowania "Kształcenie obywatelskie. Scenariusze lekcji" wydanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie w 1995 r. (wyd. 2 popr. i rozsz.). Program zrealizowano w klasach siódmych szkół na Ursynowie. Zaprezentowano: rozważania nt. gdzie polska młodzież uczy się demokracji, założenia i zakres treści programu, opinie uczniów o szkole i samorządzie, diagnozę stanu wiedzy młodzieży o elementach systemu demokratycznego przed rozpoczęciem kursu, ocenę programu dokonaną przez nauczycieli i uczniów, ocenę rezultatów kursu (poprzez porównanie stanu wiedzy uczniów przed i po kursie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 242-246.
Tekst częśc. tł. z różnych jęz.
Streszczenie: Opis realizacji autorskiego programu "Spotkajmy się z innymi - niech inni nie będą obcy" w społecznej Szkole Podstawowej TAK prowadzonej przez Towarzystwo Alternatywnego Kształcenia w Opolu. Przedstawiono (cz. 2.) przykłady lekcji literatury, historii, przykłady gier i zabaw modyfikujących postawy wobec "obcego", przykłady działań artystycznych i pozalekcyjnych spotkań zapoznających z kulturą mniejszości, wyniki badań ewaluacyjnych programu. Jako materiał wprowadzający (cz. 1.) służą rozważania o mniejszościach narodowych w Polsce (poparte 3 wypowiedziami przedstawicieli mniejszości), podstawowe informacje i charakterystyka etnograficzna 6 mniejszości narodowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 140-144, bibliogr. prac Danuty Cichy s. 163-176.
Streszczenie: W pierwszej części zawarto wybrane materiały studyjne i relacje z badań poświęconych edukacji biologicznej i środowiskowej, analizy i oceny programów i poręczników do nauczania przyrody w szkole podstawowej oraz do nauczania biologii w gimnazjum. Druga część omawia materiały dokumentujące pięćdziesięciolecie pracy zawodowej prof. Danuty Cichy oraz załączniki w postaci kwestionariuszy ankiet dla nauczycieli przyrody i biologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:5 CIC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp również ang.
Streszczenie: Książka, autorstwa nauczyciela bibliotekarza, stanowi podsumowanie pracy Biblioteki szkolnej w Izabelinie jako centrum życia kulturalnego Szkoły Podstawowej, dlatego skondensowanemu opisowi form pracy kulturalno-oświatowej z uczniami szkoły macierzystej i uczniami z regionu (Mazowsze) towarzyszy dokumentacja fotograficzna i wypowiedzi uczestników tych działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292457 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej