Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(10)
Artykuły
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(7)
Autor
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Hawrot Anna
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jasińska-Maciążek Aleksandra
(1)
Kaczan Radosław
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kida Jan (1931- )
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Krupa Józefa
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Modzelewski Michał (pedagog)
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Płusa Sylwia (pedagog)
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Więckowski Ryszard (1935-2002)
(1)
Węglińska Maria (1936- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Temat
Efektywność nauczania
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Język polski
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Czytanie
(2)
Dzieci
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Osiągnięcia szkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język dziecka
(1)
Klasy łączone
(1)
Kreatywność
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura polska
(1)
Lęk
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny opisowe
(1)
Pedagogika
(1)
Program nauczania
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres szkolny
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Świadomość językowa
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Raport z badań
(5)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 260171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 218519, 218518, 218517, 218516, 218515, 218514, 218513, 218512, 218511 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 218479 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Szczecinie ; t. 27)
Bibliogr. s. 134-[137].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 168896, 168895, 158704 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2000)
Bibliogr. s. 93-99.
Streszcz. ang., niem.
Streszczenie: Charakterystyka umiejętności dydaktycznych nauczycieli w kontekście edukacji wczesnoszkolnej rozumianej jako kierowanie aktywnością poznawczą uczniów. Wyniki badań poszczególnych zakresów tych umiejętności: planowania, sterowania i kontrolowania w odniesieniu do wymagań kształcenia językowego uczniów klas I-III. Rola ćwiczeń syntaktycznych w nabywaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów. Cele dokształcania i warunki optymalizacji kształcenia nauczycieli na studiach akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284612, 284611 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-315.
Streszczenie: Książka o trójczęściowym podziale treści na teoretyczną, metodologiczną i empiryczną. W części pierwszej zawarta została analiza rozwoju języka w świetle literatury i badań interdyscyplinarnych z pedagogiki, socjologii, psychologii i językoznawstwa. W części metodologicznej opisano zastosowaną w badaniach procedurę. Część empiryczna zawiera porównanie międzygrupowe zróżnicowania języka dzieci z różnych środowisk szkolnych, wywodzących się z różnych rodzin jeśli chodzi o status socjoedukacyjny, a także przegląd opinii nauczycieli na temat rozwoju języka dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287503 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 287504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 231)
Bibliogr. s. 108-110. Summ.
Streszczenie: Próba spojrzenia na opis jako na jedną z podstawowych form uczniowskich wypowiedzi. Owoc wieloletnich doświadczeń i badań w ramach prowadzonego przez autorkę seminarium magisterskiego. Po teoretycznym i metodologicznym wprowadzeniu przedstawiono wyniki eksperymentu wdrażanego w sześciu szkołach podstawowych województwa szczecińskiego. Ukazują one: stan wiedzy ucznia w zakresie opisu wynikający z pracy nauczycieli, zależność pracy nauczyciela od umiejętności uczniów w zakresie redagowania opisu z pokazu oraz pracę nauczycieli uwzględniającą stosunek uczniów kończących szczebel propedeutyczny do opisu jako formy wypowiedzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253986 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 253987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2158)
Bibliografia na stronach 194-202.
Streszczenie angielskie, niemieckie.
Streszczenie: Przedstawiono: podstawy teoretyczne badań nad funkcjami nauczyciela, analizę założonych funkcji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, wyniki badań własnych nad rzeczywistymi funkcjami nauczyciela kl. I-III i wyniki analizy porównawczej funkcji założonych z funkcjami rzeczywistymi, model funkcji nauczyciela w procesie kształcenia w kl. I-III. Badania przeprowadzono w l. 1992-93.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 GÓR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 ADA (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Referaty z ogólnopolskiej konferencji naukowej, Rzeszów, 29-30 listopada 1994 r.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie: Autorzy artykułów dokonali oceny dotychczasowego stanu nauczania literatury na poziomie klas I-III, a z drugiej strony wskazali na nowoczesne i efektywniejsze metody pracy z tekstem literackim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275322, 275321 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Ocenianie osiągnięć uczniów / Sylwia Płusa ; Uniwersytet Opolski. W: Wychowanie na co Dzień. 2016, nr 1, s. 13-17. - 2016.
Artykuł z czasopisma "Wychowanie na co Dzień".
Bibliografia na stronie 17.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-[249].
Streszczenie: Publikacja ukazuje problemy dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedstawia koncepcję choroby przewlekłej w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka, strategię radzenia sobie z nią oraz wskazuje na rolę rodziny w rozwoju dziecka przewlekle chorego. Zwraca uwagę na psychologiczne konsekwencje choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych, wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Omawia rozwój kompetencji społecznych ucznia w młodszym wieku szkolnym. Prezentuje wyniki badań dowodzących niskiej efektywności nauczania indywidualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 JAC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 215-[222].
Streszczenie: Autor w oparciu o badania analizuje problem adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę do nowych warunków i wymagań stawianych przez szkołę. W części teoretyczno-przeglądowej omówiono dojrzałość dziecka do podjęcia nauki oraz rolę czynników mających wpływ na jego dostosowanie się do warunków szkolnych. W części empirycznej ukazano rodzinę jako środowisko opiekuńczo-wychowawcze badanych dzieci oraz ich sytuację szkolną. Dokonano oceny poszczególnych funkcji intelektualnych, zachowania w środowisku szkoły, aktywności społecznej, motywacji do nauki oraz przedstawiono wiążące się z nowymi doświadczeniami zaburzenia emocjonalne. Uwzględniono także wpływ wyników w nauce na przystosowanie się dziecka do wymagań szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 271032 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 271033 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej