Form of Work
Książki
(8)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(7)
only on-site
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(5)
Author
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(3)
Barczak Andrzej (1946-2019)
(1)
Florek Jacek
(1)
Jakubowski Stanisław (informatyk)
(1)
Krzywicka-Blum Ewa (1933- )
(1)
Kuchmister Janusz
(1)
Miler-Zdanowska Kamila
(1)
Olearnik Małgorzata (1951- )
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Przezwański Roman
(1)
Riabinin Danuta (1921- )
(1)
Riabinin Sergiusz (1918-1997)
(1)
Sawicka Beata (tyflopedagog)
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Temerson Halina
(1)
Żabińska Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Menedżerowie systemów dydaktycznych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Dziecko niewidome
(6)
Niewidomi
(5)
Metody nauczania
(4)
Dziecko niedowidzące
(2)
Nauczanie
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Architektura informacji
(1)
Biologia
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Dostępność (informatyka)
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dźwięk
(1)
Geografia
(1)
Głusi
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Modele
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niedosłyszący
(1)
Niedowidzenie
(1)
Niedowidzący
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Portal edukacyjny
(1)
Portale internetowe
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci z niepełnosprawnością
(1)
Synteza mowy
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoły
(1)
Sztuka
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wycieczka szkolna
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Monografia
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
11 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 212892, 212891, 212890, 212889 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 302032 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-234 299873 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. [15].
Streszczenie: Praca ma pomóc nauczycielom, rodzicom i uczniom zrozumieć specyficzne problemy funkcjonowania dzieci z wadą wzroku. Pierwsza część książki napisana została przez autorkę w formie listu uczennicy V klasy poświęconego zagadnieniom występującym w życiu dzieci niewidomych (np. zainteresowania, sposób czytania i pisania). Następnie autorka krótko przedstawiła ograniczenia i możliwości dzieci niewidomych i słabowidzących, specyficzne problemy czytania i pisania uzupełnione podstawowymi radami dot. sposobu postępowania nauczyciela, jeśli w klasie są uczniowie z problemami wzrokowymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 275151 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-151 275152 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 144-149.
Streszczenie: Przedmiotem analizy pracy są badania nad umiejętnościami dotyczącymi orientacji w przestrzeni i poruszania się młodzieży niewidomej i słabowidzącej na podstawie eksperymentu, którego zadaniem było kształcenie umiejętności z tym związanych. Dokonano porównania wyników w czasie rozpoczęcia eksperymentu i po jego zakończeniu. Z badań wyprowadzono wniosek, że wszystkie programy kształcenia i rehabilitacji dzieci z tym kalectwem powinny obejmować kształcenie sprawności pomocnej w ich funkcjonowaniu przestrzennym. Praca zawiera także omówienie wspomagania innych zmysłów w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270448 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-108 PNS 270449 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 98-100.
Streszczenie: Metoda przeznaczona jest dla dzieci niewidomych od urodzenia. Istotą metody jest skojarzenie ruchu dłoni niewidomego wzdłuż zakodowanej na płaskim polu operacyjnym linii z odpowiadającą przebiegowi tej linii sekwencją dźwięków. Notacja sonoryczna polega na przypisaniu każdemu punktowi, stanowiącemu element sceny, odpowiedniego dźwięku. Założenia teoretyczne: wykorzystywanie modeli w nauczaniu dzieci niewidomych, moduły w poglądach W. Szpakowskiego, K. Orffa, Z. Kodaly'a. Opis urządzenia do sonorycznego kodowania i dekodowania scen, oraz sposobu jego działania i wykorzystania w szkole. Analiza programów szkoły podstawowej z l. 1992-97 pod kątem problemów przestrzennych i możliwości stosowania metody sonorycznej w nauczaniu uczniów niewidomych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290610, 281638 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 007668 Pd (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30049 (1 egz.)
Article
In basket
No cover
Book
In basket
Tytuł okładkowy: Zdalna edukacja.
Bibliografia na stronach 211-216.
Streszczenie: Autorzy niniejszej książki przedstawili systemy zdalnej edukacji LMS (Learning Management System) oraz LCMS (Learning Content Management System). Omówili architekturę portalu edukacyjnego, jego projektowanie i opracowanie, tworzenie materiałów dydaktycznych oraz problemy użytkowania i zarządzania. Dwa rozdziały poświęcili osobom niepełnosprawnym, w tym specjalnym technikom informatycznym dla studentów z dysfunkcją słuchu, wzroku i narządów ruchu oraz rozwiązaniom zwiększającym udział tych osób w systemach zdalnej edukacji (sprzęt komputerowy, witryny internetowe, specjalne zasoby dydaktyczne, programy nauczania i metody egzaminowania).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291970 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-d-155 291971 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again