Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(3)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(1)
Author
Anweiler Oskar (1925- )
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Hörner Wolfgang (1944- )
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Portmann Rosemarie
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Year
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(4)
Subject
Oświata
(4)
Pedagogika
(2)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkolnictwo
(1)
Subject: time
1989-
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 300323 (1 egz.)
Book
In basket
("Jedność" dla Dzieci)
Streszczenie: Publikacja włącza się do debaty wokół szkół całodziennych, prowadzonej przez rodziców i pedagogów. Autorka przedstawia wyczerpujące informacje, które pozwalają spojrzeć na całodzienne szkoły z różnych punktów widzenia (Cudowny środek na nieudolny system kształcenia? Całodzienna opieka czy szkoła całodzienna? Szkoła całodzienna - za i przeciw, korzyści czy ograniczenia? Przez cały dzień - szkoła, co sądzą o tym uczniowie?). W przedstawionym modelu szkoły całodziennej najważniejszą rolę odgrywa współpraca szkoły z domem rodzinnym oraz pozaszkolnymi instytucjami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293643, 293642 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-139.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Pokłosie dwóch sesji naukowych zorganizowanych przez Instytut Pedagogiki UMK i Uniwersytet w Oldenburgu. Publikacja zawiera artykuły dotyczące: akademickiego kształcenia nauczycieli - odpowiedniego do reformy szkolnej i w europejskich uwarunkowaniach; zmian zachodzących w strukturze i funkcjonowaniu rodzin niemieckich; przemian oświatowych w Polsce wobec zmian ustrojowych; polskiej edukacji niepaństwowej rozwijającej się po 1989 r.; przejawów, przyczyn i zapobiegania przemocy w szkołach niemieckich. Przedstawiono dwie biografie naukowe: T.Adorno - pedagoga i badacza osobowości oraz I.Illicha - autora wielu książek, w tym "Społeczeństwo bez szkoły".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281420 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Materiały z konferencji, zamek Wendgräben (pod Magdeburgiem), 23-26 maja 2002 r.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W publikacji, oprócz referatu wprowadzającego dotyczącego szkolnictwa polskiego w dobie kryzysu ekonomicznego, wyróżniono główne bloki tematyczne omawiające: kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieli, społeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczyciela, szczególną rolę nauczyciela w czasach społecznej transformacji. Umieszczono zarys europejskiego projektu badawczego, dotyczącego miejsca i roli świadomości europejskiej w "indywidualnych planach" nauczycieli niemieckich, polskich i czeskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-a-166 289945 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again