Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Fuszara Małgorzata (1951- )
(1)
Gilejko Leszek (1932-2013)
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Tudek Andrzej
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Temat
Opinia publiczna
(3)
NZSS "Solidarność"
(1)
Nauczyciele
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Robotnicy
(1)
Rola społeczna
(1)
Uczniowie
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 354-359 i przy rozdz.
Streszczenie: Prawne podstawy ingerencji sądów w sprawy rodzinne na podstawie badań o roli prawa w powoływaniu i rozwiązywaniu związków między małżonkami i w sprawach nieletnich dzieci. Autorka dokonała analizy akt sądowych, przeprowadziła wywiady, obserwowała czynności sądowe, badała opinię publiczną. Przedstawione w pracy zagadnienia dotyczą: prawnych podstaw zawarcia małżeństwa i rozwodu; sytuacji dziecka rozwodzących się rodziców; ustalenia ojcostwa; uprawnień sądów rodzinnych; spraw i postępowania wobec nieletnich. W prezentowanych przykładach uwzględniono także sądownictwo w świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-J-b-330 279623 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 232018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-206.
Streszczenie: Koncepcje teoretyczne roli społecznej i jej związków z wychowaniem, orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia. Omówienie założeń i wyników badań przeprowadzonych w woj. toruńskim w r. 1987 wśród uczniów klas III-VIII szkół podstawowych i II i V szkół ponadpodst., rodziców oraz nauczycieli i dyrektorów szkół. Celem badań była analiza charakteru identyfikacji nauczycieli i uczniów z pełnionymi przez nich rolami - na ile świadomość nauczycieli oraz uczniów odzwierciedla gotowe i nadane "przepisy" roli, a na ile kształt roli ma charakter subiektywny, podmiotowy. Zmienną niezależną były cechy społ.-demograficzne badanej populacji, a zmienną zależną - poszczególne komponenty roli wraz z jej psychospołecznymi uwarunkowaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-F-c-128 PNS 283342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej