Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(3)
Autor
Reszke Irena (1929- )
(2)
Bednarek Józef
(1)
Białecki Ireneusz (1944- )
(1)
Chodubski Andrzej (1952-2017)
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Dzięcielska-Machnikowska Stefania (1931- )
(1)
Koseła Krzysztof (1951- )
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Podemski Krzysztof
(1)
Rychard Andrzej (1951- )
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(1)
Temat
Opinia publiczna
(11)
Bezrobocie
(3)
Postawy
(3)
Demokracja
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Kobieta
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rola społeczna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Unia Europejska
(1)
Wybory samorządowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
1989-2000
(8)
2001-
(6)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
12 wyników Filtruj
Rekord wzorcowy
Opinia publiczna - od 1989 r (hasło przedmiotowe)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kolokwia Psychologiczne : pismo Komitetu Nauk Psychologicznych PAN ; t. 4)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: W pracach składających się na niniejszy tom wykorzystano trzy sposoby tworzenia makropsychologii: badania ankietowe na reprezentatywnych próbach ludności kraju, mierzenie istotnych aspektów otoczenia społecznego i badanie stereotypów. Na uwagę zasługuje artykuł J.Brzezińskiego: "Metodologiczne żródła artefaktów w badaniach psychologów społecznych inspirowanych socjologicznymi badaniami opinii publicznej", w którym autor ostrzega psychologów przed wyolbrzymianiem roli poziomu istotności a ignorowaniem wskaźników siły związku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 253704 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wobec bezrobocia - opinie, stereotypy / Irena Reszke. - Katowice : "Śląsk", 1999. - 120, [4] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 115-[121].
Streszczenie: Praca z zakresu psychosocjologii. Przedstawiono wnioski z badań, których celem było stwierdzenie, jakie stereotypy bezrobotnych i jakie opinie o bezrobociu występują obecnie w Polsce. Badaniami w 1993 r. objęto mieszkańców miast liczących od 10 tys. mieszkańców. Obszerną część pracy zajmują rozważania teoretyczne dot. bezrobocia i stereotypów oraz omówienie charakteru bezrobocia w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-K-g-264 280945 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Bibliogr. s. 115-121.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312083, 312082 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296323 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Praca będąca efektem badań przeprowadzonych wśród trzecioklasistów dziennych szkół ponadpodstawowych w 1995 r. Zamieszczono opis badanej zbiorowości, a następnie obszernie przedstawiono uzyskane wyniki w poszczególnych rozdziałach dot.: postaw młodzieży wobec gospodarki rynkowej, demokracji, stosunków w rodzinie, stosunków w szkole i szkolnej demokracji, stosunku do sfery publicznej i subkultur. Tłem do porównania były badania przeprowadzone przez CBOS.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-N-a-218 279886 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286315 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-287, wykaz aktów prawnych s. 291.
Streszczenie: Scharakteryzowano: społeczeństwo informacyjne, wpływ mediów na przeobrażenia społeczne (w tym na edukację), poszczególne media (książkę, radio, telewizję, komputer, Internet, telefon komórkowy). Każdy rozdział uzupełniono wynikami badań dot. znaczenia mediów dla osób niepełnosprawnych. Badania przeprowadzono wśród dzieci, młodzieży i dorosłych z dysfunkcją narządu ruchu, słuchu, wzroku, niedostosowanych społecznie, przewlekle chorych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289025 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-206.
Streszczenie: Koncepcje teoretyczne roli społecznej i jej związków z wychowaniem, orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia. Omówienie założeń i wyników badań przeprowadzonych w woj. toruńskim w r. 1987 wśród uczniów klas III-VIII szkół podstawowych i II i V szkół ponadpodst., rodziców oraz nauczycieli i dyrektorów szkół. Celem badań była analiza charakteru identyfikacji nauczycieli i uczniów z pełnionymi przez nich rolami - na ile świadomość nauczycieli oraz uczniów odzwierciedla gotowe i nadane "przepisy" roli, a na ile kształt roli ma charakter subiektywny, podmiotowy. Zmienną niezależną były cechy społ.-demograficzne badanej populacji, a zmienną zależną - poszczególne komponenty roli wraz z jej psychospołecznymi uwarunkowaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-F-c-128 PNS 283342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej