Form of Work
Artykuły
(5)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Author
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Dolata Roman
(1)
Federowicz Michał
(1)
Jakubowski Maciej (1975- )
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Nevanperä Erkki
(1)
Pokropek Artur
(1)
Tsiklauri Mariam
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(4)
English
(3)
Subject
PISA (badanie)
(7)
Efektywność nauczania
(3)
Nauczanie
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Ewaluacja
(1)
Globalizacja
(1)
Kolonializm
(1)
Oceny szkolne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Gruzja
(1)
Genre/Form
Artykuł problemowy
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 results Filter
Book
In basket
(Badanie Edukacji)
ISBN: 978-83-235-1011-6
Bibliogr. s. 157-159.
Streszczenie: Książka ma na celu przedstawienie wyników rozszerzonych, krytycznych analiz wybranych danych z badań międzynarodowych dotyczących umiejętności uczniów, ze szczególnym uwypukleniem wyników polskich uczniów. Przedstawiono główne wyniki z badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów). Zaprezentowano analizy wykorzystujące od nowa wyskalowane indywidualne wyniki polskich uczniów. Nowe skale, także skorygowane o zmiany w składzie prób uczniów, a nawet zmiany w cechach rodzin uczniów, co wpłynęło na ukazanie spójnego obrazu przemian umiejętności piętnastolatków w Polsce. Zamieszczono porównania dopełniające analizy wykorzystujące dane PIRLS oraz nowatorską analizę przyrostu umiejętności uczniów w zakresie czytania między końcem klasy III (wyniki badania PIRLS) a końcem gimnazjum (wyniki badania PISA). Przeprowadzono analizę danych dla klasy I i II szkół ponadgimnazjalnych w Polsce. Przedstawiono wyniki analiz wpływu różnych aspektów pochodzenia społeczno-ekonomicznego uczniów na jego wyniki w testach PISA. Uwzględniono analizę motywacji uczniów. Zamieszczono wyniki egzaminacyjne na skali PISA w poszczególnych województwach i powiatach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-156 306482 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7388-154-9
U góry okł.: Badanie PISA.
Streszczenie: Autorzy omówili zagadnienia związane z programem badawczym PISA (Programme for International Student Assessment). W pierwszej części przedstawili strukturę przemian każdej z dziedzin badań PISA: matematyka, rozwiązywanie problemów, rozumowanie w naukach przyrodniczych, czytanie i rozumowanie w naukach humanistycznych. Przeanalizowali problem wpływu statusu społeczno-ekonomicznego rodziny ucznia na wyniki osiągane w testach PISA. W drugiej części pracy zawarli ogólną charakterystykę zadań PISA oraz przykładowe zadania ze wskazówką rozwijających przez nie umiejętności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 295989 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-145 295857 PNS (1 egz.)
Authority data
PISA (badanie) (hasło przedmiotowe)
zob. też Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (hasło przedmiotowe)
zob. też Efektywność nauczania (hasło przedmiotowe) ; Uczniowie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: PISA (program) ; OECD PISA ; OECD Programme for International Student Assessment ; Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów ; Program PISA ; Programme for International Student Assessment
No cover
Article
In basket
No cover
No cover
Article
In basket
No cover
Article
In basket
Znamy wyniki badań PISA... i co dalej? / Adriana Klosowska. W: Monitor Dyrektora Szkoły. 2020, nr 2, s. 47-50. - 2020.
(Z Życia Szkoły)
Artykuł z czasopisma "Monitor Dyrektora Szkoły".
Bibliografia na stronie 50.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-232-3258-2
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again