Form of Work
Książki
(47)
Artykuły
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(29)
available
(27)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(29)
Author
Kujawa Ewa
(11)
Kurzyna Maria
(11)
Awramiuk Elżbieta
(2)
Grabałowska Krystyna
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(2)
Majchrzak Irena (1927-2011)
(2)
Maćkowiakowa Janina (1904-1982)
(2)
Skibińska Helena
(2)
Solich Kornelia (1968- )
(2)
Stępkowska Zofia (1928-2015)
(2)
Zakrzewska Danuta
(2)
Biedrzycka Marianna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(1)
Brudzewska Małgorzata
(1)
Brudzewski Julian (1957- )
(1)
Chrostowska Anna
(1)
Czajkowska Irena ( -2008)
(1)
Czochra Anna
(1)
Droździał-Szelest Krystyna (1952- )
(1)
Ferensztajn Bogna
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Gillian Edward
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gąsowska Teresa ( -2000)
(1)
Herda Kazimierz (1938-2008)
(1)
Jakubczyk Arkadiusz
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jurek Anna (pedagog)
(1)
Kos Barbara
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lasocińska Kamila (1973- )
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Maćkowiak Antoni (1906-1978)
(1)
Metera Helena
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Paradowska Urszula
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pluta Paulina
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Przybysz-Piwko Maria (1950-2016)
(1)
Przyłubska Ewa (?-2001)
(1)
Przyłubski Feliks (1906-1983)
(1)
Rokita Andrzej (1968- )
(1)
Rypel Agnieszka
(1)
Serożyńska Helena
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sokołowski Stanisław (dydaktyka)
(1)
Straburzyńska Teresa
(1)
Szymczyk Leokadia
(1)
Tarkowska Irena
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Wojtaszek Jan
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Łaś Helena
(1)
Śliwińska Teresa (1935-2015)
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
1910 - 1919
(1)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(54)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pisanie
(49)
Czytanie
(41)
Język polski
(20)
Dysleksja i dysgrafia
(19)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Nauczanie początkowe
(9)
Gry edukacyjne
(6)
Dziecko
(5)
Metody nauczania
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Mowa
(2)
Nauka pisania
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Sztuka pisania
(2)
Biografistyka
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Estkowski, Ewaryst
(1)
Jelitto, Anton
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Majchrzak, Irena
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Przedszkola
(1)
Socjalizacja
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wypracowania szkolne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Subject: work
Bei Spiel und Arbeit
(1)
Subject: time
2001-
(8)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(12)
Poradnik
(9)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Elementarze polskie
(1)
Pamiętniki
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka polska
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
56 results Filter
Authority data
Pisanie - nauczanie - metody (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 177649, 177648 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Czytanie i pisanie w klasie 1-3 / red. Stanisław Sokołowski. - Zielona Góra : WOM, 1992. - 72 s. : ilustracje ; 21 cm.
(Nauczanie Początkowe ; z. 22)
Streszczenie: Zeszyt zawiera przegląd różnych form wypowiedzi pisemnych (wspólnych i samodzielnych) oraz szereg ćwiczeń kształcących technikę czytania, w tym czytania ze zrozumieniem. Znalazły się one w konspektach lekcji języka polskiego po kilka do poszczególnych klas.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-60/22 270540 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. B 31 305060 (1 egz.)
Authority data
No cover
Book
In basket
Opis wg okł.
Odbitka z książki "Metodyka pierwszych lat nauczania".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 273475, 82643 (2 egz.)
Book
In basket
Wprowadzanie dziecka w świat pisma / Irena Majchrzak. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995. - 55, [1] s., [2] s. fot. kolor. ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika)
Streszczenie: Autorka inspirowana doświadczeniami z pracy w meksykańskiej szkole, opracowała własną oryginalną metodę wprowadzania dziecka w świat pisma. Pierwszym krokiem tej metody, zapoznającej równocześnie z wszystkimi literami alfabetu, jest poznanie liter własnego imienia. Następnym, to etap zaznajamiający z ekspozycją klasową w postaci ,,ściany pełnej liter''. Kończą tę propozycję ćwiczenia-zabawy: ,,targ liter'', ,,gra w sylaby'' i ,,nazywanie świata''. Autorka nie ukrywa, dyskusyjnych dla niektórych, ograniczeń tej metody.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274099, 274098, 270397 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-86 270398 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Poradnik metodyczny, tworzący całość wraz z podręcznikiem pod tym samym tytułem i dwoma zeszytami do nauki pisania. Materiały te oparte są na analityczno-syntetycznej koncepcji nauki czytania i pisania. W poradniku, po wyjaśnieniach wstępnych dot. struktury, tematyki i budowy elementarza, zamieszczono rozkład treści nauczania do podręcznika i zeszytów ćwiczeń. Zasadniczą część poradnika stanowi komentarz metodyczny do poszczególnych stron elementarza i towarzyszących im stron zeszytów ćwiczeń.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 269673 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-C-47 PNS 269637 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 254256, 251695, 251693, 251692, 251691, 251689, 251688, 251687, 251686, 251685, 251684, 251682 (12 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 50678, 34655, 34654 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286296 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 179703, 179701, 179469, 179468 (4 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 261341 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-J-4 PNS 261342 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 229-245. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: analizę sposobów rozumienia językowego charakteru czytania i pisania oraz przegląd badań nad czytaniem i pisaniem w różnych systemach językowych i ortograficznych, specyfikę polskiego systemu językowego i ortograficznego, metody nauki czytania i pisania po polsku (na podstawie analizy elementarzy i obudowy metodycznej), błędy w piśmie popełniane przez dzieci na początkowym etapie nauczania i przyswajanie istoty pisma przez polskie dziecko, proponowany model kształcenia świadomości językowej dziecka w związku z nauką czytania i pisania. Problemy dzieci w czytaniu i pisaniu ukazano w oparciu o badania przeprowadzone (w r. szk. 2004/2005) w 2 szkołach podstawowych (kl. 0 i 1-3) i w przedszkolu (hospitacje lekcji, rozmowy z nauczycielami, eksperyment), obserwację wytworów pisemnych jednego dziecka w wieku 5-7 lat (w l. 2001-2003).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 302332 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-D-143 292131 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 219544, 219543 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 080894 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 148-150.
Streszczenie: Materiały do zajęć kompensacyjnych opracowane na podstawie fachowej literatury tematu, doświadczeń autorki oraz nauczycieli klas początkowych. Przedstawiono: psychofizjologiczne i rozwojowe uwarunkowania czynności czytania i pisania, symptomy, przyczyny oraz konsekwencje zaburzeń percepcyjnych, metody badania percepcji słuchowej, wzrokowej, motoryki oraz lateralizacji. Podano także wiele ćwiczeń usprawniających funkcje słuchowe, wzrokowe i ruchowe. Pracę kończą 3 przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz wzór indywidualnego arkusza postępów ucznia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 253838 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-c-200 253839 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. [169]-180.
Streszcz. fr.
Streszczenie: Badania eksperymentalne na temat rzeczywistego przyrostu umiejętności tworzenia poprawnych wypowiedzi pisemnych przez uczniów kształconych zgodnie z założeniami podejścia komunikacyjnego. Autorka wyjaśnia co to jest podejście komunikacyjne (teoria aktów mowy, teoria gatunków mowy, analiza dyskursu, socjolingwistyka). Omawia osobowy wymiar kształcenia komunikacyjnego, wyznaczniki podejścia komunikacyjnego (funkcjonalność, sytuacyjność) oraz podejście komunikacyjne w kształceniu wypowiedzi pisemnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292856 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. III-E-63 292857 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again