Form of Work
Książki
(187)
Artykuły
(90)
Publikacje naukowe
(90)
Publikacje fachowe
(48)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(151)
only on-site
(83)
unavailable
(9)
Branch
Wypożyczalnia
(160)
Czytelnia
(83)
Author
Kloskowska Adriana
(5)
Szmidt Krzysztof J
(4)
Zwolińska Ewa A
(4)
Bąbel Przemysław (1977- )
(3)
Dryden Gordon (1931- )
(3)
Filipiak Ewa (pedagog)
(3)
Guz Sabina
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Muszyńska Alina
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(3)
Radzicki Józef
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Vos Jeannette (1943- )
(3)
Źarczyńska Janina
(3)
Bednarkowa Wiga
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Grochowska Nora
(2)
Gugnacka Renata
(2)
Góralczyk Ewa
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Haring Norris G. (1923- )
(2)
Jerzak Marta
(2)
Kida Jan (1931- )
(2)
Kotusiewicz Alicja Anna
(2)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(2)
Muszyńska Małgorzata (pedagogika)
(2)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Petty Geoffrey
(2)
Piotrowski Krzysztof T
(2)
Rogers Bill (1947- )
(2)
Schiefelbusch Richard L
(2)
Stolarczyk Aleksandra
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Wiśniak Marzena
(2)
Wójcik-Dudek Małgorzata
(2)
Zmyślony Agnieszka
(2)
Adamczyk Marlena
(1)
Adams Marilee G. (1945- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bandoch Ewa
(1)
Bandura Ludwik Ryszard (1904-1984)
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bartkowski Robert
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Belâev Boris Vasilevič (1900-1968)
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Blusz Krzysztof
(1)
Bogus Marzena
(1)
Bogus-Spyra Marzena (1965- )
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowska Agata
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Borzęcki Adam (1945- )
(1)
Breaux Annette L. (1963- )
(1)
Brophy Jere E. (1940- )
(1)
Brylla Dorota
(1)
Buryn Urszula
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cais Maria
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chybicka Małgorzata
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Cousins Lynn
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czudek-Ślęczka Sonia
(1)
Czwartos Barbara
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dennison Gail
(1)
Dennison Paul Ehrlich
(1)
Dobrołowicz Witold
(1)
Doman Glenn (1919-2013)
(1)
Doman Janet
(1)
Dominicé Pierre (1938- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Dąbek Anna (pedagogika)
(1)
Eliasz Andrzej (1941- )
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Filipiak Sara
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Franus Edward (1916-2009)
(1)
Freinet Célestin (1896-1966)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galloway Charles
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Garbula Joanna Maria
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gersie Alida
(1)
Year
2020 - 2022
(22)
2010 - 2019
(136)
2000 - 2009
(49)
1990 - 1999
(44)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
Time Period of Creation
2001-
(135)
1901-2000
(18)
1989-2000
(10)
1945-1989
(9)
Country
Poland
(278)
Language
Polish
(124)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzice
(5)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Bibliotekarze
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Metody nauczania
(181)
Nauczanie początkowe
(52)
Psychologia dziecka
(45)
Uczenie się
(43)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(37)
Myślenie twórcze
(36)
Uczniowie
(29)
Nauczanie
(24)
Nauczyciele
(22)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(18)
Psychologia nauczania
(17)
Twórczość
(17)
Uczniowie klas początkowych
(15)
Zdolności
(15)
Dziecko zdolne
(14)
Szkolnictwo
(14)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Efektywność nauczania
(13)
Metody wychowawcze
(13)
Kreatywność
(12)
Metody badawcze
(12)
Motywacja uczenia się
(12)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Psychologia wychowawcza
(11)
Relacje międzyludzkie
(10)
Język dziecka
(9)
Mózg
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Pedagogika
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychologia
(7)
Rozwój osobowości
(7)
Czytanie
(6)
Dyscyplina szkolna
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Innowacje pedagogiczne
(6)
Mentoring
(6)
Muzyka
(6)
Myślenie
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pamięć
(6)
Uczucia
(6)
Wybór zawodu
(6)
Dziecko głuche
(5)
Matematyka
(5)
Mowa
(5)
Neuroedukacja
(5)
Osiągnięcia szkolne
(5)
Samopoznanie
(5)
Sztuka
(5)
Uczniowie szkół podstawowych
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Analiza transakcyjna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Język polski
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Osobowość
(4)
Wilber, Ken
(4)
Wsparcie edukacyjne
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wyobraźnia
(4)
Arteterapia
(3)
Audiacja
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gordon, Edwin
(3)
Indywidualizacja (pedagogika)
(3)
Indywidualizm (psychologia)
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kara (psychologia)
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Metoda projektów
(3)
Mnemotechnika
(3)
Motywacja
(3)
Mądrość
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Postawy
(3)
Psychologia muzyki
(3)
Rozwój poznawczy
(3)
Samodzielność
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Studenci
(3)
Technika
(3)
Współdziałanie
(3)
Zabawa
(3)
Subject: time
2001-
(84)
1901-2000
(25)
1989-2000
(13)
1945-1989
(6)
1801-1900
(5)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(18)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Stany Zjednoczne (USA)
(2)
Kobylany (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Macedonia Północna
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warszawskie (1975-1998)
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(68)
Artykuł problemowy
(45)
Poradnik
(37)
Praca zbiorowa
(33)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Opracowanie
(14)
Scenariusz zajęć
(14)
Materiały konferencyjne
(12)
Podręcznik
(7)
Raport z badań
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Monografia
(4)
Program nauczania
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pamiętniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Psychologia
(205)
Edukacja i pedagogika
(180)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Kultura i sztuka
(7)
Językoznawstwo
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
278 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 159-169.
Streszczenie: W książce omówiono pojęcie, rodzaje i propozycje typologii zadań. Przedstawiono badania własne dotyczące formułowania zadań na zajęciach z przedmiotów psychopedagogicznych, których celem było opracowanie zagadnień: formułowania zadań dla studentów przez nauczycieli akademickich; źródeł niepowodzeń w procesie formułowania zadań; sposobów formułowania zadań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280171 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-L-m1-52 PNS 280172 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 51013, 32643 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Na okł. podtyt.: Chcesz myśleć sprawniej niż inni ? Będziesz zaskoczony, jak dalece można ulepszyć funkcjonowanie mózgu [...].
Bibliogr. s. 530-534. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296688 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł. podtyt.: Chcesz myśleć sprawniej niż inni ? Będziesz zaskoczony, jak dalece można ulepszyć funkcjonowanie mózgu [...]. Na s. red. inf. o wyd. : cop. 2003
Bibliogr. s. [530]-534. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 301592, 301591 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-902710-1-X
Bibliogr. s. 234-240.
Streszczenie: Praca dotyczy kultywowania postaw twórczych uczniów i przedstawia psychodydaktykę kreatywności jako uzupełnienie klasycznej dydaktyki. Cz.I - zawiera ogólne informacje, zwł. z psychologii twórczości, niezbędne do budowy nowego systemu dydaktycznego. Cz.II - zasadnicza, zawiera podstawowe tezy, akcentujące różnice między proponowanym a dotychczasowym systemem kształcenia (cele, dobór treści, zasady, metody, środki dydakt.). W cz.III omówiono aspekty realizacyjne (uczniowie kreatywni, diagnozowanie zdolności, kształtowanie umiejętności i postaw twórczych).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270610, 270609 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 13733 tylko na miejscu (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 169518 tylko na miejscu (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Materiały WSP w Olsztynie ; nr 78)
Rozprawa habilitacyjna.
Bibliogr. s. 210-222.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Autorka prezentuje metodę dwuzadaniową, której podstawą jest stwierdzenie, że sytuacja edukacyjna ze swej istoty jest dwupodmiotowa. Opis tej metody poprzedza omówieniem opracowań i teorii polskich psychologów. Za punkt odniesienia do proponowanych rozwiązań metodycznych przyjmuje sprawstwo jako jeden z wymiarów podmiotowości oraz omawia zagadnienie zadania, tzn. sytuacji jako jego źródła i terenu, gdzie jest realizowane. Z problemem zadania wiąże się kwestia antycypacji, o której autorka nadmienia bez szerszego rozwijania kwestii. Ukazuje możliwości wykorzystania metody dwuzadaniowej w różnorodnych formach zajęć edukacyjnych wraz z opisami niektórych sytuacji edukacyjnych realizowanych przez nauczycieli i studentów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276857, 276856 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87505-36-6
Bibliogr. s. 530-534. Indeks.
Streszczenie: Teoria uczenia się i doskonalącego społeczeństwa stworzona na podstawie badań różnych dyscyplin naukowych. Autorzy proponują szesnaście głównych tendencji zmieniających przyszłość i wpływających na metody uczenia (m.in.: komunikacja społeczna, ekonomia, praca, wypoczynek, docenianie możliwości mózgu, intensywny rozwój osobisty) oraz trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się (m.in.: multimedialny wzorzec edukacji i szkolne programy nauczania nastawione na umiejętności życiowe). Omawiają metody efektywnego uczenia się i myślenia; podają wskazówki dla rodziców w jaki sposób mogą wzbogacać inteligencję dziecka. Prezentują programy umożliwiające szybkie nadrabianie zaległości w nauce i działania zapobiegające porzucaniu szkół przez uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280743, 280741 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 379-380 i przy rozdz.
Dla osób ubiegających się o uprawnienia nauczycielskie w formach szkolnych i kursowych, a także dla prelegentów i lektorów.
Streszczenie: Podstawowe wiadomości z zakresu: psychologii (w tym m.in.: procesy poznawcze i emocjonalne, działania edukacyjne w odniesieniu do ucznia zdolnego, interakcje nauczyciel - uczeń, konflikty, ocenianie, zaburzenia zachowania), pedagogiki (np. koncepcje szkoły jako instytucji społecznej, kreowanie programu autorskiego, współpraca szkoły z domem rodzinnym ucznia, nauczyciel - refleksyjny praktyk), dydaktyki przedmiotowej (w tym: rozkład materiału, cele edukacyjne, metody kształcenia, rozwijanie kompetencji czytelniczych i in.), technologii informacyjnej (w tym 2 konspekty lekcji), praktyk pedagogicznych. Do każdego tematu podano: plan, zblokowane treści przedmiotowe, pytania, tekst kontrolny, bibliografię. Może służyć do samokształcenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-b-219 289254 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Aktywizowanie ucznia w edukacji wczesnoszkolnej / Renata Michalak. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2004. - 172 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 121)
ISBN: 83-232-1397-6
Bibliografia na stronach 165-169.
Streszczenie: Publikacja dotyczy aktywizowania uczniów w procesie kształcenia. Omawia metody wyzwalające aktywność dziecka. Przedstawia wpływ własnej aktywności ucznia na rozwój jego umiejętności poznawczych, dzięki którym zdobywa wiadomości o najbliższym otoczeniu, obiektach, zjawiskach, procesach, a także relacjach zachodzących między nimi oraz rozumie i wyjaśnia ich przyczyny i skutki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 324728, 298452, 298451, 288010 (4 egz.)
Book
In basket
Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. - Warszawa : Difin, 2013. - 232 s. : ilustracje (w tym kolor.) ; 23 cm.
(Engram)
ISBN: 978-83-7930-037-2
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 309996, 309480 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; 7)
Bibliogr. s. 80-[84].
Streszczenie: Edukacja integrująca (konfluentna) to scalanie w procesie nauczania indywidualnego lub grupowego elementów poznawczych i emocjonalnych (afektywnych). Pomimo tytułu jest to raczej praca z zakresu psychologii wychowawczej. W pracy omówiono: wpływ domu rodzinnego i szkoły na rozwój dziecka, rozwój osobowości jako proces stawania się, edukację wspierającą rozwój, ekspresję i aktywność twórczą dziecka, nowe programy profilaktyczno-wychowawcze, edukację integrującą poprzez psychosyntezę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276034, 276033 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 196-197.
Streszczenie: Opracowane i sprawdzone w praktyce rozwiązania edukacyjne, których celem jest efektywne organizowanie pobytu dziecka w przedszkolu. Omówiono elementy i plan działania edukacyjnego. Szczegółowo opracowano podstawy planowania edukacji oraz realizację edukacji podmiotowej w przedszkolu. W części ostatniej zaprezentowano przykłady działań nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277566, 277565 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-I-b-56 277567 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 147-151.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 74283, 74282, 74281, 74279 (4 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 630)
ISBN: 978-83-7271-751-1
Bibliogr. s. 211-[231].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. XI-A-18 305419 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Materiały / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Olsztynie. Pedagogika ; nr 23)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 262393, 262392 (2 egz.)
Czytelnia
All copies are currently unavailable
No cover
Book
In basket
Rozprawa habilitacyjna.
Bibliogr. s. 165-183.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W oparciu o założenia filozofii edukacji, teorii edukacji i dyskursy na temat kształcenia nauczycieli omówiono: rolę uniwersytetu , model nauczyciela, refleksję jako wartościową cechę działania, relacje między teorią a praktyką w kształceniu nauczycieli (na przykładzie ruchu "action research", projektu ALACT, nauczania jako sztuki). Zaprezentowano poglądy na temat roli teorii w edukacji nauczycieli oraz odpowiadające im strategie kształcenia. Przedstawiono założenia i funkcje "osobistych teorii" nauczycieli oraz kształcenie nauczycieli wobec zjawisk ponowoczesności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280508 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-b-184 280509 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 160.
Streszczenie: Adresatami "Przewodnika" służącego realizacji programu edukacji psychologicznej są nauczyciele nauczania początkowego, pedagodzy i psycholodzy szkolni oraz nauczyciele pracujący w świetlicach i ogniskach. Przedstawiono: założenia programu, scenariusze zajęć, wskazówki dla nauczyciela, tematy wywiadówek i koncepcję wywiadówek partnerskich z udziałem dzieci, scenariusz wywiadówki konsultacyjnej poświęconej agresji u dzieci, załączono karty pracy. Ćwiczenia uczą m.in. empatii, respektowania potrzeb innych osób, co służy przystosowaniu społecznemu dzieci i profilaktyce agresji. Wykorzystano różne techniki aktywnego uczestnictwa dzieci w ćwiczeniach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283815 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again