Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Artykuły
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(43)
tylko na miejscu
(7)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Czytelnia
(7)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Kisiel Bożena
(3)
Przasnyska Maria
(3)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kirby Amanda
(2)
Knill Christopher (1948- )
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Ostafin Zuzanna (1971- )
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Twardowski Andrzej (1956- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bogucka Jadwiga (psycholog)
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chmielik Jolanta
(1)
Chwałek Anna
(1)
Domeradzka-Kowalkowska Joanna
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Fröhlich Andreas D
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Giczewska Aneta
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Gromisz Wilhelm
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Guz Sabina
(1)
Hundertmarck Gisela
(1)
Ignatowicz Roman
(1)
Ignatowicz Łucja
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasica Alicja
(1)
Knill Marianne (1947-1986)
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Kostecki Ryszard (pedagogika)
(1)
Koszla Mieczysław Marian (1908-1999)
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Kuszneruk Aneta
(1)
Lubicz-Rudnicka Zofia
(1)
Machel Henryk (1940-2016)
(1)
Maciak Grażyna
(1)
Martowicz Zdzisława
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Michałowicz Roman (1926-2014)
(1)
Mikołajewska Emilia
(1)
Olszewski Jurek (1955- )
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pielecki Andrzej (1951-2020)
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Radelicka-Rajszys Hanna
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Sadowska Ludwika (1940- )
(1)
Serafin Teresa
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sosnowska-Wieczorek Iwona
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Starzec-Proserpio Małgorzata
(1)
Stecko Elżbieta
(1)
Storto Małgorzata
(1)
Surowińska Joanna
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Tkaczyk Grażyna (1955-2009
(1)
Tyszkiewicz-Gromisz Beata
(1)
Walczak Grażyna (pedagogika)
(1)
Walter Natalia
(1)
Warrick Anne (1933- )
(1)
Wermeński Kamil
(1)
Woźniewicz Bogdan
(1)
Włodek-Chronowska Jadwiga (1938-1998)
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zięcina-Banek Maria
(1)
Łukowska-Almaszy Marta
(1)
Ślenzak Jadwiga (1917-2022)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Rodzice
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Fizjoterapeuci
(2)
Lekarze
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Rehabilitacja medyczna
(24)
Dziecko z niepełnosprawnością
(21)
Metoda Sherborne
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Dziecko głuche
(8)
Mowa
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Metody nauczania
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Metoda Dobrego Startu
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Autyzm
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Fizjoterapia
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metody fizjoterapeutyczne
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzeństwo
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Zaburzenia psychomotoryczne
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dotyk
(2)
Dyspraksja
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Hipoterapia
(2)
Język polski
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metoda Instrumental Enrichment (IE)
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka czytania
(2)
Niedowidzenie
(2)
Opiekunowie osób z zespołem Downa
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika terapeutyczna
(2)
Rehabilitacja
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Urazy
(2)
Wrocławski Model Usprawniania (WMU)
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Zastosowania komputerów w edukacji
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zespół Downa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Affolter, Félicie (1926- )
(1)
Audiometria
(1)
Bezrobocie
(1)
Borzyszkowska, Halina (1929-2008)
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby serca
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z uszkodzeniem mózgu
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dysfunkcje seksualne
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Harcerstwo
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Knill, Christopher (1948- )
(1)
Knill, Marianne (1947-1986)
(1)
Kobieta
(1)
Komputery dla niewidomych
(1)
Kończyna górna
(1)
Leczenie
(1)
Leczenie muzyką
(1)
Lovaas, Ivar (1927-2010)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Zielona Góra (woj.lubuskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Poradnik
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(2)
Gry i zabawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Medycyna i zdrowie
(15)
Psychologia
(7)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285420, 269301 (2 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okł. nadtyt.: Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Bibliogr. s. 177-181.
Streszczenie: Geneza metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Sposoby badania efektywności tej metody, jej zastosowania we wspomaganiu rozwoju dzieci z domu dziecka oraz w terapii z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie i z innymi zaburzeniami rozwoju. W zakończeniu pracy przedstawiono wypowiedzi praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313710 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103823/1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono w ogólnym zarysie metodę "pełnego angażowania ciała i umysłu" dot. kształtowania rozwoju mowy i myślenia niesłyszących, zainicjowaną przez zespół zawodowy logopeda-psycholog. Podano ćwiczenia oddechowo-głosowe, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, rytmogesty (płynne ruchy towarzyszące mowie) oraz zabawy słowno-ruchowe. Załączono także scenariusze zajęć grupowych realizowanych tą metodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-226.
Streszczenie: Próba usytuowania surdologopedii w systemie interdyscyplinarnych założeń logopedii. Usystematyzowanie terminów, które funkcjonują w teorii i praktyce surdologopedii. Ukazanie celów i zadań surdologopedii. Prezentacja rysu historycznego, sylwetek pionierów surdologopedii w Polsce (J.Siestrzyński, T.Benni, I.Styczek, M.Góral, L.Kaczmarek) oraz współczesnego modelu organizacji opieki nad dziećmi niesłyszącymi. Przedstawienie zagadnień dot. budowy i funkcjonowania narządu słuchu, jak i wiadomości z zakresu przyczyn, rodzajów wad słuchu oraz sposobów ich badania. Omówienie zagadnień porozumiewania się osób, u których mowa nie kształtuje się w sposób naturalny. Zamieszczenie praktycznych wskazówek dot. metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290891, 290890 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 GUN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-164.
Dla studentów nauczania początkowego, pedagogiki opekuńczo-wychowawczej studiów dziennych i zaocznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 255522, 255521, 255520, 255519 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(ISSAC Seria 1)
Bibliogr. s. 89.
Streszczenie: Praca ukazująca możliwe sposoby prozumiewania się z osobami niepełnosprawnymi fizycznie lub umysłowo w sposób bezsłowny. Podstawowe wyjaśnienia dot. komunikacji wspomagającej i alternatywnej wraz z przykładami osób wykorzystujących różne metody komunikowania się. Na podst. doświadczeń w uzyskanych w pracy ośrodków w Kwidzynie i w (głównie) Kalkucie podano wskazówki do oceniania możliwości komunikacyjnych dzieci i osób dorosłych, wyboru słownictwa i sposobów kominikacji, wykonania tablicy lub książki do komunikacji, dostosowania pomocy komunikacyjnej do możliwości osoby niepełnosprawnej, stosowania "Modelu uczestnictwa".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 288077, 280035 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Lodziensis)
Bibliogr. s. 219-228.
Streszczenie: Autorka w swojej pracy przedstawiła badania i wyniki zastosowania pantomimy jako środka przekazu niewerbalnego w surdopedagogice. Omówiła zagadnienia odbioru i rozumienia przekazu podczas komunikowania się w warunkach optymalnych i w warunkach podmiotowego deficytu w zakresie percepcji słuchowej. Przedstawiła konsekwencje rozwojowe głuchoty, problem osiągnięć i ograniczeń językowych oraz trudności uczniów głuchych w czytaniu. Pracę kończy analiza wyników, ukazujących role kontekstu obrazowego, w formie uzupełniającej scenki pantomimicznej w odbiorze przekazu zawartego w czytanym tekście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287398, 287397 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [53]-54.
Streszczenie: Publikacja omawia rolę środowiska rodzinnego w kształtowaniu języka dzieci z uszkodzonym słuchem (postawy rodzicielskie, środowisko domowe), zwraca uwagę na rolę surdologopedów w nauczaniu języka (wygląd zewnętrzny, cechy osobowości, wykształcenie, kwalifikacje) oraz przedstawia metody prowadzenia zajęć w wychowaniu słuchowym dziecka głuchego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295103, 294824 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 61-[62].
Streszczenie: Program dla rodziców dzieci upośledzonych i dla wszystkich, którzy mają małe dzieci. Może być także stosowany w stosunku do młodzieży i dorosłych z trudnościami w komunikacji. Książka adresowana jest do opiekunów-terapeutów. Ukazano znaczenie reguralnego dotyku dla rozwoju kontaktu i komunikacji. Przedstawiono znaczenie kontaktu fizycznego dla prawidłowego rozwoju i sytuację dziecka z zaburzeniami komunikacji. Zaprezentowano sposób określania potrzeb (na przykładzie konkretnych osób), rolę rodziców i personelu, założenia organizacyjne, strukturę sesji kontaktu, przebieg poszczególnych sesji (z wykorzystaniem przypadków poszczególnych osób), wskazówki do sporządzania notatek. Opis uzupełniają fotografie z przykładami ćwiczeń. (Ukazała się też kaseta ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278531 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Programy przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z różnymi upośledzeniami fizycznymi i intelektualnymi. Podstawowym założeniem jest stwierdzenie, że rozwój człowieka uzależniony jest od jego wiedzy o sobie, w tym od świadomości własnego ciała. Przedstawiono 4 programy aktywności ruchowej oraz program wprowadzający i program specjalny dla dzieci bardzo niesprwnych fizycznie, psychotycznych lub autystycznych. Każdy program składa się z aktywności, do których podano cel i sposób wykonania. Omówieniom ćwiczeń towarzyszą fotografie. Zaproponowano też sposób notowania postępów dzieci. Integralną część programów stanowi muzyka, ponieważ specjalny akompaniament ma być sygnałem każdego ruchu dziecka (ukazały się 3 kasety ze specjalnie skomponowaną muzyką i kaseta wideo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278529 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-119.
Streszczenie: Autorka omawia dotyk i masaż jako formę kontaktu między ludźmi (stymulacja taktylna). Zwraca uwagę na somatognozję (identyfikację własnego ciała), integrację sensoryczną i zaburzenia sensomotoryczne występujące w mózgowym porażeniu dziecięcym i autyzmie. Przedstawia przykłady ćwiczeń stymulujących układ taktylny. Książka przeznaczona dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290775, 290774 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305308, 266080 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z niem.
Streszczenie: Artykuły omawiają zagadnienia dotyczące m.in.: integracji we współczesnej edukacji, metod rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością, roli dotyku w psychospołecznym rozwoju dziecka, niepełnosprawności intelektualnej (zespół Fra X, zespół Retta), autyzmu, zespołu Turnera, zespołu kruchego chromosomu X, rehabilitacji dzieci niesłyszących, rysunku dziecka, terapii dziecka nadpobudliwego, uzdolnień dzieci niepełnosprawnych, wolontariatu oraz zaspokojenia potrzeby własnej wartości dzieci niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono różne formy wspierania rodzin dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz ukazano rolę psychoterapii we wspomaganiu dzieci z dysfunkcjami. W kolejnych artykułach omówiono metody pracy z dziećmi: metodę Weroniki Sherborne, metodę stymulacji sensomotorycznej, system kształcenia i terapii "Edukacja poprzez ruch", metody kształcące sprawność manualną oraz metodę "plany aktywności dla dziecka". E. Gruszczyk-Kolczyńska zaprezentowała autorski program wspomagania dzieci w rozwijaniu zdolności do świadomego zapamiętywania i odtwarzania informacji. Poruszono problem edukacji dzieci niepełnosprawnych, jej prawnych i edukacyjnych uwarunkowań oraz ukazano znaczenie wczesnej diagnozy zaburzeń rozwoju dziecka dla wyboru właściwej terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe media dla niewidomych i słabowidzących / Natalia Walter. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2007. - 213, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
(Technologia Kształcenia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 19)
Bibliogr. s. 200-[211].
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca przedstawia zagadnienia dotyczące barier w funkcjonowaniu osób niewidomych, zastosowania nowych technologii (komputer, Internet, multimedia) w funkcjonowaniu poznawczo-emocjonalno-społecznym człowieka oraz form wspomagania osób niewidomych nowymi technologiami informacyjnymi (rehabilitacja i diagnostyka komputerowa). Autorka omawia specjalistyczny sprzęt komputerowy i oprogramowanie dla osób z dysfunkcją wzroku (pismo dla niewidomych, programy mówiące i syntezatory mowy, tyflointernet). Na podstawie przeprowadzonych badań analizuje dostępność nowych technologii wśród osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 293365, 292942, 292854 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pięć prac współwydanych - każda poświęcona innemu rodzajowi upośledzeń. Standardy postępowania zespołu orzekającego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcją narządu wzroku. Medyczne aspekty wady słuchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wadą słuchu w wieku 0-6 lat, ze szczególnym uwzględnieniem mowy; problemy rodziców dziecka z wadą słuchu; uwarunkowania wyboru szkoły dla dziecka z wadą słuchu; wskazówki dla nauczyciela, który ma w klasie ucznia z wadą słuchu, dot. nauczania i integracji społ. Postępowanie diagnostyczne, oddziaływanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289093, 289092 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedstawiono: ocenę funkcjonowania dziecka i zasady prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju, model opieki realizowany w Ośrodku Wczesnej Interwencji, studium przypadku dziecka z upośledzeniem umysłowym (ocena funkcjonalna i terapia), wady słuchu i wychowanie słuchowe dziecka poniżej 1 miesiąca życia, wspomaganie rozwoju oparte na samodzielności i naturalnej aktywności dziecka z opóźnieniami w rozwoju zwłaszcza intelektualnymi, wczesną interwencję w autyzmie dziecięcym i studium przypadku dziecka z autyzmem, zasady finansowania programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci wraz z rozporządzeniem z 4. 04. 2004 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289101, 289100 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej