Form of Work
Ksi膮偶ki
(7)
Artyku艂y
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Wypo偶yczalnia
(4)
Czytelnia
(4)
Author
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Bakan Joel (1959- )
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kossowski Pawe艂
(1)
Lindstr枚m Martin (1970- )
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Maksymiuk Renata Anna
(1)
Reiher Robert H
(1)
Ry艂ko-Kurpiewska Anna
(1)
艁uszczek Krzysztof
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Rodzice
(1)
Subject
Reklama
(5)
Psychologia dziecka
(4)
Dziecko
(3)
Dzieci
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Telewizja
(2)
J臋zyk polski
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
艢rodki masowego przekazu
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Domain
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(4)
10 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 202-209.
Streszczenie: Publikacja wykorzystuje metodologi臋 j臋zykoznawstwa, psychologii i teorii komunikacji. Celem ksi膮偶ki jest ukazanie metod i technik pozyskiwania dzieci w reklamach, a tak偶e analiza wp艂yw贸w, jakie komunikaty te wywieraj膮 na postawy i spos贸b warto艣ciowania dzieci w wieku przedszkolnym. Cz.1 przedstawia warunki komunikowania (ekonomiczne, spo艂eczne, psychologiczne) w reklamach kierowanych do dzieci oraz ukazuje powody wyboru dziecka na adresata reklamy. Przedmiot 2. cz臋艣ci stanowi膮 problemy zwi膮zane z opisem kategorii nadawcy reklamy jej adresata oraz odbiorcy. Kolejna cz臋艣膰 prezentuje specyfik臋 przekaz贸w reklamowych emitowanych za po艣rednictwem telewizji. Ostatnia przedstawia badania percepcji reklamy w艣r贸d dzieci pi臋cio- i sze艣cioletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-246 293650 PNS (1 egz.)
Authority data
Reklama - a dziecko (has艂o formalne)
Reklama - a dziecko (has艂o przedmiotowe)
Authority data
Dziecko - a reklama (has艂o przedmiotowe)
Book
In basket
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
Streszczenie: Opisano wp艂yw dzia艂a艅 marketingowych na dzieci i m艂odzie偶. Zwr贸cono uwag臋 na rozw贸j nowych technologii i nowych medi贸w, na zmian臋 warunk贸w, w jakich 偶yjemy oraz na wykorzystywanie przez producent贸w potencja艂u konsumenckiego drzemi膮cego w dzieciach i m艂odzie偶y. Ukazano tak偶e m.in.: kszta艂towanie si臋 dzieci臋cych zachowa艅 konsumenckich, na kt贸re najwi臋kszy wp艂yw maj膮 rodzice, r贸wie艣nicy oraz media; dzia艂ania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy i szeptany, trendsetting - czyli pozyskiwanie lider贸w danej grupy do kreowania mody, co przek艂ada si臋 na zapotrzebowanie na okre艣lone produkty, i in.); pozytywne i negatywne (cho膰 niezamierzone) spo艂eczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci (np. dostarczanie rozrywki, wspieranie tw贸rczo艣ci; kszta艂towanie materialistycznego systemu warto艣ci, nastawienie na prokonsumpcyjny model 偶ycia). Zawarto r贸wnie偶 praktyczne wskaz贸wki, jak rodzice, organizacje prodzieci臋ce czy stowarzyszenia konsumenckie powinny reagowa膰 na dzia艂ania nieetyczne lub naruszaj膮ce zapisy prawne reklamodawc贸w i tw贸rc贸w reklam.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299000 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 310429 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7391-247-9
Streszczenie: Badania opisuj膮ce jak reaguj膮 dzieci i m艂odzie偶 na reklam臋 oraz jak ich reakcje wykorzystuj膮 r贸偶ne firmy. W prezentowanej pracy przedstawiono r贸wnie偶 metody, jakie stosuj膮 specjali艣ci od marketingu, aby z sukcesem oddzia艂ywa膰 na wyobra藕ni臋 dzieci 偶eby przekona膰 je do potrzeby posiadania danego produktu. Ksi膮偶ka dla rodzic贸w, wychowawc贸w i psycholog贸w.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-233 289460 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
J臋zyk reklam dla dzieci / Jadwiga Lizak. - Rzesz贸w : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. - 331 s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 303-315.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest pr贸b膮 analizy i interpretacji reklam dla dzieci, uzupe艂nion膮 o kr贸tk膮 ankiet臋 przeprowadzon膮 w艣r贸d dzieci. Pierwsza cz臋艣膰 publikacji pokazuje r贸偶ne aspekty reklamy: ekonomiczny, spo艂eczny, komunikacyjny, antropologiczny i estetyczny. Na cz臋艣膰 drug膮 pracy sk艂adaj膮 si臋: analiza 艣rodk贸w stylistyczno-j臋zykowych, j臋zykowy obraz dziecka w reklamie oraz wp艂yw reklam na zachowania j臋zykowe dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-237 290636 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
殴r贸d艂a informacji o wychowaniu dziecka s. 401-408. Indeks.
Streszczenie: Praca adresowana do rodzic贸w i opiekun贸w dzieci oraz os贸b zajmujacych si臋 marketingiem. Ukazano, jak zmieni艂 si臋 艣wiat dziecka mi臋dzy 1975 a 2005 rokiem (wzrost zagro偶e艅). Wskazano z艂e produkty i programy. Om贸wiono etapy rozwoju dziecka i reakcj臋 dziecka na media, produkty i marketing (ze wskazaniem punkt贸w bezbronno艣ci - podatno艣ci na manipulacj臋). Podano wskaz贸wki dot. sposob贸w chronienia dzieci przed nadmiernym wp艂ywem medi贸w i reklam. Zaproponowano Strategie wzbogacania dzieci (YES). Ksi膮偶ka opiera si臋 na realiach ameryka艅skich, jadnak mog膮 z niej skorzysta膰 tak偶e polscy rodzice, poniewa偶 w dobie globalizacji maj膮 oni podobne do opisanych problemy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291374*, 291373 (2 egz.)
Book
In basket
Dziecko i reklama telewizyjna / Pawe艂 Kossowski. - Warszawa : "呕ak", 1999. - 292 s. : ilustracje kolr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 282-292.
Streszczenie: Ksi膮偶ka omawia spos贸b funkcjonowania reklamy w rodzinie, jej znaczenie w dzieci臋cej 艣wiadomo艣ci, wyobra藕ni i zabawach, zakres wiedzy doros艂ych - rodzic贸w i pedagog贸w na ten temat. Praca przedstawia m.in.: cz臋stotliwo艣膰 korzystania z telewizji i czas po艣wi臋cony tej czynno艣ci przez dzieci; stosunek dzieci do ogl膮dania telewizji i jej miejsce w艣r贸d innych form sp臋dzania wolnego czasu w opinii rodzic贸w; popularno艣膰 reklam telewizyjnych w艣r贸d dzieci; spos贸b ogl膮dania i postrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci; reklamy telewizyjne a dzieci臋ce normy do kupna, czyli kilka s艂贸w o efektywno艣ci film贸w reklamowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280695 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-199 278047 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again