Form of Work
Artykuły
(31)
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(21)
only on-site
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(2)
Author
Grochowska Alicja
(3)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Hernik-Solarska Anna
(2)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(2)
Kowalczyk Krystian Szymon
(2)
Kuśpit Małgorzata
(2)
Lindström Martin (1970- )
(2)
Maksymiuk Renata Anna
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Almeida Fabrice d' (1963- )
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Bakan Joel (1959- )
(1)
Banaszczyk Małgorzata
(1)
Bartoszak Magdalena
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bortliczek Małgorzata
(1)
Błoch Bogusława
(1)
Cwynar Karolina
(1)
Elgozy Georges (1909-1989)
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Gajlewicz Michał
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Gorbaniuk Oleg
(1)
Heath Robert (1947- )
(1)
Horbaczewski Tomasz
(1)
Jachnis Anna (1959- )
(1)
Jednacz-Miazga Barbara
(1)
Jóźwiak Barbara
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kosak Małgorzata
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kozłowska Anita
(1)
Kożuszek Magdalena
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kwiek Jadwiga
(1)
Laszczak Mirosław
(1)
Lewandowski Sylwester
(1)
Litwińska Katarzyna
(1)
Lizak Jadwiga
(1)
Nadolska Katarzyna
(1)
Najbert Marta
(1)
Nawrot Adam
(1)
Niziołek Radosław
(1)
Otręba Kinga
(1)
Popadiak-Kuligowska Tatiana
(1)
Pruban Joanna
(1)
Radoń Stanisław (1960- )
(1)
Reiher Robert H
(1)
Rhodes Ella
(1)
Ruszpel Maja
(1)
Skierkowska Marta
(1)
Stachoń Maria
(1)
Stachula-Rąbisz Anna
(1)
Strzałecki Andrzej (1937- )
(1)
Styśko-Kunkowska Małgorzata (1975- )
(1)
Szymańska Alicja
(1)
Szymona Tomasz
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(1)
Walat Wojciech
(1)
Waligórska Anna
(1)
Witkowski Stanisław Aleksander (1947- )
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Zawierucha Krzysztof
(1)
Łojewska Magdalena
(1)
Year
2020 - 2022
(5)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Time Period of Creation
2001-
(34)
Country
Poland
(56)
Language
Polish
(31)
English
(1)
Audience Group
Nauczyciele biologii
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(1)
Subject
Reklama
(44)
Manipulacja (psychologia)
(8)
Konsumenci (ekonomia)
(7)
Dzieci
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Reklama społeczna
(5)
Reklama internetowa
(4)
Reklama telewizyjna
(4)
Agresywność
(3)
Marketing
(3)
Perswazja
(3)
Profilaktyka społeczna
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia mediów
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Uczucia
(3)
Zachowanie
(3)
Atrakcyjność fizyczna
(2)
Biologia
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kobieta
(2)
Obraz własnego ciała
(2)
Postawy
(2)
Przemoc
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjotechnika
(2)
Spostrzeganie
(2)
Alkoholizm
(1)
Anoreksja
(1)
Automatyka
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Cyberseks
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Decyzje
(1)
Dezinformacja
(1)
Doliński, Dariusz
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja medialna
(1)
Eksperymenty
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Erotyzm
(1)
Film animowany
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gry online
(1)
Image
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Język reklamy
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Kreowanie wizerunku
(1)
Media społecznościowe
(1)
Męskość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Narcyzm
(1)
Narracja
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Neuromarketing
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Ocena poznawcza
(1)
Ogłoszenia rekrutacyjne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Polityka
(1)
Popyt
(1)
Portale internetowe
(1)
Prawda
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Reaktywność emocjonalna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samotność
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Sugestia
(1)
Sukces
(1)
Technologia
(1)
Subject: time
2001-
(17)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Subject: place
Polska
(3)
Grudziądz (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Artykuł z pracy zbiorowej
(19)
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Raport z badań
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry komputerowe
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Domain
Psychologia
(45)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Zarządzanie i marketing
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
56 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 113287 (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia i Zarządzanie)
ISBN: 83-89120-66-6
Temat: Reklama
Bibliogr. s. 234-248. Indeksy.
Streszczenie: Książka ukazuje reklamę wkomponowaną w społeczne otoczenie człowieka. Autorzy wyjaśniają mechanizmy oddziaływania reklamy, szczególnie wiele czasu poświęcając badaniom marketingowym, które, ich zdaniem, powinny być prowadzone w trakcie całego procesu reklamowego. Choć książka prezentuje dane amerykańskie, omawiane w niej prawidłowości mają charakter uniwersalny, a większość produktów znana jest doskonale polskiemu czytelnikowi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286436* (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-498-2
Temat: Reklama
Bibliogr. s. 280-289, netogr. s. 290. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 308910 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia w Monografiach Naukowych ; t. 11)
ISBN: 978-83-7489-225-4
Bibliogr. s. 316-335. Indeksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 302193 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Menedżera)
ISBN: 83-85441-87-5
Bibliogr. s. 186-192.
Streszczenie: Książka adresowana jest do twórców komunikatów reklamowych, jak i do ich odbiorców. Tym pierwszym ma dopomóc w takim tworzeniu reklam, aby były one jak najbardziej skuteczne, tym drugim wskazuje, jakimi chwytami posługują się nadawcy reklamy, jak im nie ulegać i jak się przed nimi bronić. Autor w przystępny sposób przedstawia prawidłowości rządzące psychiką i wskazuje, w jaki sposób można je wykorzystać w reklamie tak, by jej cel został osiągnięty. Podstawowe pytanie twórców reklamy brzmi: Co zrobić, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do zakupu reklamowego dobra? Praca omawia psychologiczną więź, jaka powstaje między nadawcą a odbiorcą komunikatu reklamowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277690* (1 egz.)
Book
In basket
Techniki perswazyjne : podstawy / Michał Gajlewicz. - Warszawa : Difin, cop. 2009. - 254 s. : ilustracje ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-000-5
Bibliogr. s. 245-251.
Streszczenie: Autor omawia perswazję (definicja, masowe komunikowanie, skuteczność) wykorzystywaną głównie w reklamie (definicja, propaganda, public relations, promocja) poprzez stosowanie różnych technik perswazyjnych jako narzędzi oddziaływania na odbiorców reklamy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 297056, 297055 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-3176-5
Bibliogr. s. [171]-196.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299886 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62443-17-8
Bibliogr. s. 163-179.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 303512 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 310429 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Wydawnicza Scriptorium Pedagogika i Psychologia)
ISBN: 978-83-62625-12-3
Bibliogr. s. [103]-105.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 303851 (1 egz.)
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-89120-06-2
Temat: Marketing ; Reklama
Bibliogr. s. 148-157. Indeksy.
Streszczenie: Książka jest przykładem analiz badawczych autora na temat praktycznych zastosowań osiągnięć psychologii poznawczej. W części teoretycznej omawia problem percepcji ze szczególnym uwzględnieniem decyzyjnej teorii spostrzegania, teorii neuropsychologicznej i związków procesów emocji ze spostrzeganiem. Prezentuje zagadnienie dostępności do zapamiętanej informacji. Charakteryzuje procesy poznawcze: kategoryzacji, relacji podobieństwa i analogii oraz pokazuje przykład paradoksu Sheparda. W części praktycznej ukazuje możliwości wykorzystania decyzyjnej teorii spostrzegania w praktyce marketingowej (marketingu politycznym, reklamie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 285188 * (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia konsumenta i reklamy / Anna Jachnis, Jan F. Terelak. - Bydgoszcz : "Branta", cop. 1998. - 406, [1] s. ; 21 cm.
ISBN: 83-86605-33-2
Bibliogr. s. 389-[407].
Streszczenie: Praca poświęcona indywidualnym aspektom zachowań konsumenta i ich wpływowi na odbiór reklamy oraz społecznym i kulturowowym aspektom reklamy i zachowań konsumenckich. Omówiono obszary zainteresowań psychologii konsumenta, modele zachowań konsumenckich. Ukazując poszczególne zagadnienia podano ich koncepcje teoretyczne i wyniki uzyskane w trakcie różnych badań (teorie i badania będące dorobkiem zarówno psychologów obcych, jak i polskich). Przedstawiono: percepcyjno-decyzyjne aspekty zachowania się konsumenta; wpływ emocji, motywacji, osobowości na percepcję reklamy; satysfakcję konsumenta; postawy konsumenta; reklamę jako komunikację perswazyjną; wpływ grupy odniesienia, wpływ kultury na zachowanie konsumenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281788, 279712* (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Język reklam dla dzieci / Jadwiga Lizak. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006. - 331 s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 303-315.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca jest próbą analizy i interpretacji reklam dla dzieci, uzupełnioną o krótką ankietę przeprowadzoną wśród dzieci. Pierwsza część publikacji pokazuje różne aspekty reklamy: ekonomiczny, społeczny, komunikacyjny, antropologiczny i estetyczny. Na część drugą pracy składają się: analiza środków stylistyczno-językowych, językowy obraz dziecka w reklamie oraz wpływ reklam na zachowania językowe dzieci.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-237 290636 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Seria z Głowy)
ISBN: 83-240-0730-X ; 978-83-240-0730-1
Streszczenie: Rozmowy o skutkach bezrefleksyjnej i bezkrytycznej wiary w to, co mówią autorytety oraz o negatywnych i pozytywnych aspektach reklamy. Próba wyjaśnienia, dlaczego ludzie robią to, czego tak naprawdę robić nie chcą. Ukazanie sensu zachowań defensywnych, które wydają się dziwne, bo nie są ani radosnym dążeniem do celu, ani bezczynnością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291546, 291545, 291462 * (3 egz.)
Book
In basket
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-[157].
Streszczenie: Opisano wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież. Zwrócono uwagę na rozwój nowych technologii i nowych mediów, na zmianę warunków, w jakich żyjemy oraz na wykorzystywanie przez producentów potencjału konsumenckiego drzemiącego w dzieciach i młodzieży. Ukazano także m.in.: kształtowanie się dziecięcych zachowań konsumenckich, na które największy wpływ mają rodzice, rówieśnicy oraz media; działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy i szeptany, trendsetting - czyli pozyskiwanie liderów danej grupy do kreowania mody, co przekłada się na zapotrzebowanie na określone produkty, i in.); pozytywne i negatywne (choć niezamierzone) społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci (np. dostarczanie rozrywki, wspieranie twórczości; kształtowanie materialistycznego systemu wartości, nastawienie na prokonsumpcyjny model życia). Zawarto również praktyczne wskazówki, jak rodzice, organizacje prodziecięce czy stowarzyszenia konsumenckie powinny reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne reklamodawców i twórców reklam.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299000 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Książka składa się w większości z referatów zaprezentowanych na konferencji "Psychologiczne problemy percepcji reklamy", zorganizowany przez Katedrę Psychologii Ogólnej w listopadzie 1997r., a także z prac kilku badaczy. Celem konferencji, było dokonanie przeglądu badań nad szeroko rozumianą percepcją reklamy w Polsce, zintegrowanie środowiska badaczy tej problematyki, zwrócenie uwagi agencji reklamowych na wagę poznawczo ugruntowanej wiedzy dotyczącej percepcji reklamy, sposobu jej oddziaływania na ludzi. Praca przedstawia oddziaływanie reklamy na gospodarkę, politykę, kulturę, na życie moralne i religijne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277695* (1 egz.)
Book
In basket
(Wiedzieć Więcej)
Bibliografia na stronach 125-126.
Streszczenie: Ukazano przejawy manipulacji od starożytności do XVIII w., narodziny manipulacji w dzisiejszym rozumieniu w XVIII w. i jej dalsze występowanie. Szczególnie interesujace są tu przykłady manipulacji stosowanej współcześnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288792, 288791 (2 egz.)
Book
In basket
Psychologia ekonomiczna. [Cz.1-2] / red. Tadeusz Tyszka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. - XIX, [1], 613 s. : ilustracje ; 25 cm.
(Ekonomia i Zarządzanie)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Tekst częśc. tł. z ang.
Streszczenie: Analiza psychologicznych zachowań ekonomicznych jednostek i gospodarstw domowych oraz osób działających w biznesie i w sektorze publicznym. W publikacji omówiono najważniejsze zagadnienia z mikroekonomii (finanse, marketing, reklamy, kupowanie, negocjowanie, podatki, oszczedzanie, ubezpieczenia i hazard).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287094 * (1 egz.)
Book
In basket
Źródła informacji o wychowaniu dziecka s. 401-408. Indeks.
Streszczenie: Praca adresowana do rodziców i opiekunów dzieci oraz osób zajmujacych się marketingiem. Ukazano, jak zmienił się świat dziecka między 1975 a 2005 rokiem (wzrost zagrożeń). Wskazano złe produkty i programy. Omówiono etapy rozwoju dziecka i reakcję dziecka na media, produkty i marketing (ze wskazaniem punktów bezbronności - podatności na manipulację). Podano wskazówki dot. sposobów chronienia dzieci przed nadmiernym wpływem mediów i reklam. Zaproponowano Strategie wzbogacania dzieci (YES). Książka opiera się na realiach amerykańskich, jadnak mogą z niej skorzystać także polscy rodzice, ponieważ w dobie globalizacji mają oni podobne do opisanych problemy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291374*, 291373 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again