Forma i typ
Książki
(14)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(1)
Autor
Mendel Maria (1960- )
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lachowski Stanisław
(1)
Napora Elżbieta
(1)
Niemiec Tomasz
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Ścisłowicz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Temat
Rodzice
(13)
Integracja społeczna
(3)
Nauczyciele
(3)
Praca społeczna
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Współdziałanie
(3)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Gimnazja
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Młodociani rodzice
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Pieniądz
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Samopoznanie
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Zamartwica noworodków
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(7)
1989-
(7)
1989-2000
(7)
2001-
(4)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 297-312.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Autor dokonuje podsumowania refleksji nad stosunkami rodziny i szkoły, przedstawia koncepcję homo educantus - człowieka wychowywanego, kształconego i ukazuje, że stała się ona niewystarczająca w świetle krytyki dotychczasowych paradygmatów uprawiania pedagogiki, omawia fazy rozwoju stosunków rodziny i szkoły w Polsce powojennej, proponuje koncepcję homo cooperativus - człowieka współdziałającego jako dającą szansę na humanizację wychowania i formułuje zasady humanizowania stosunków społecznych w edukacji. Rozważania swoje autor uzupełnia wynikami badań dot. stosunków rodziny i szkoły przeprowadzonych wśród rodziców, uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 285642 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 273-278.
Streszczenie: W pracy omówiono rolę pieniądza w wychowaniu rodzinnym i edukacji szkolnej. Zwrócono uwagę na przygotowanie dzieci do życia w społeczeństwie z punktu widzenia znajomości przez nie ekonomii. W badaniach brały udział dzieci upośledzone intelektualnie w stopniu lekkim oraz o normalnym przebiegu rozwoju. Analizy socjologiczne przeprowadzone przez autorkę są źródłem informacji pomocnym przy konstruowaniu programów do nauczania zagadnień z edukacji ekonomicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-322.
Streszczenie: Publikacja przedstawia wyniki badań dotyczące samoprezentacji młodzieży w wieku dorastania (pierwsza i trzecia klasa gimnazjum) oraz sądy gimnazjalistów o rodzicach, nauczycielach i rówieśnikach. Omawia m.in. powstanie gimnazjum jako nowej instytucji edukacyjnej po reformie 1999 roku, samoprezentację (taktyczną, fasadową, autentyczną), typologię postaw rodzicielskich, grupę rówieśniczą, osobę nauczyciela w wybranej literaturze psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292652, 292651 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-227.
Streszczenie: Autorka przedstawiła problem zdolności zaradczych rodziców dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym. Omówiła takie zagadnienia, jak: preferencje radzenia sobie w sytuacjach trudnych, samoocenę rodziców, ich postawy wychowawcze oraz uzyskiwane wsparcie społeczne. Zawarła analizę przeprowadzonych badań na temat zależności występujących pomiędzy radzeniem sobie a sytuacją psychospołeczną rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 295438, 291983, 291982 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Instytutu Medycyny Wsi ; 31)
Streszczenie: W książce przedstawiono wyniki analiz statystycznych materiału badawczego zebranego przy pomocy kwestionariusza ankiety pt.:,,Opinie rodziców na temat udziału dzieci w pracach rodzinnego gospodarstwa rolnego". Omówiono założenia metodologiczne przeprowadzonych badań. Zawarto charakterystykę badanych rodziców i ich gospodarstw rolnych. Oceniono zasób wiedzy rodziców na temat pracy dzieci w rodzinnych gospodarstwach rolnych oraz ich nastawienie emocjonalne wobec pracy dzieci. Opisano zakres i zasady angażowania dziecka do prac rolnych przez badanych rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 185-192.
Streszczenie: Praca powstała w oparciu o badania przeprowadzone wśród rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej. Ukazano aspiracje edukacyjne rodziców uczniów klas IV-VII, zależność od środowiska rodzinnego osiąnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki, a także związek aspiracji edukacyjnych rodziców z osiągnięciami szkolnymi ich dzieci oraz zgodność dalszych aspiracji edukacyjnych uczniów z ich osiągnięciami szkolnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270047, 270046 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301935, 301934 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. tł. z ang., niem.
Streszczenie: Publikacja z zakresu pedagogiki społecznej - zbiór prac poświęconych różnym zagadnieniom animacji społeczno-wychowawczej. Przedstawiono m.in.: koncepcję budowania partnerskiego modelu edukacji kulturalnej społeczności lokalnych, wymiary dziecięcej biedy, rozwój organizacji pozarządowych w Polsce, rolę rodziców w szkole i koncepcję współpracy rodziców i nauczycieli. Ukazano też doświadczenia innych krajów, w tym wyniki badań porównawczych dot. przygotowania i nastawienia nauczycieli do współpracy z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301933 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304379 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Streszczenie: Publikacja podaje propozycje optymalizacji współpracy szkoły specjalnej i rodziny. Autorka omawia podstawowe środowiska wychowawcze (szkoła, rodzina), zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim, rolę rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. W swoich badaniach charakteryzuje braki powodujące niewydolność wychowawczą rodziny, przedstawia wnioski na temat stosowanych działań służących zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka i wskazujących na współpracę szkoły i rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294846, 294696 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 313)
Bibliogr. s. 163-168.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono wiadomości nt.: zamartwicy okołoporodowej i jej wpływu na rozwój dziecka (encefalopatia), sytuacji szkolnej dziecka 7-8-letniego, roli rodziców w psychoruchowym rozwoju dzieci 7-8-letnich. Omówiono metodologię i wyniki badań własnych przeprowadzonych w Opolu w l. 1996-1998. Badano dzieci urodzone w 1989 r. w zamartwicy i w dobrym stanie zdrowia (grupa kontrolna). Ukazano osiągnięcia szkolne dzieci urodzonych w zamartwicy, ich rozwój społ. oraz rolę rodziny i szkoły w niwelowaniu skutków niedotlenienia okołoporodowego. Wnioskowanie statystyczne uzupełniono analizą indywidualnych przypadków trojga dzieci urodzonych w zamartwicy różnego stopnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-139.
Streszczenie: Przedstawiono założenia funkcji gimnazjów jako nowego szczebla edukacji wprowadzonego we wrześniu 1999 r., podsumowanie wyników badań przeprowadzonych w województwie zachodniopomorskim w gimnazjach prowadzonych przez gminy. Badania dotyczyły wiedzy o edukacji gimnazjalnej i rozumienia jej sensu przez nauczycieli, uczniów, rodziców oraz podejmowanych przez nich wszystkich działań związanych ze szkołą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303887, 300848, 300847, 300535 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej