Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Czytelnia
(2)
Autor
Kawecki Ireneusz
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Cudak Henryk (1940- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Galant Józef (1910-2003)
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzesiak Jan (1946- )
(1)
Hajduk Edward (1932-2015)
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan (1946- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kołodziej Sabina
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kurzynoga Monika
(1)
Markiewicz Katarzyna (psycholog)
(1)
Mastalski Janusz (1964-)
(1)
Niesiołowski Andrzej (1899-1945)
(1)
Pluta Teresa
(1)
Przygoda Anna
(1)
Segiet Katarzyna
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Spętana Jolanta
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Trzcińska Agata
(1)
Zielińska Ewa (1953- )
(1)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla (1943- )
(1)
Łukaszewski Bartosz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(6)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Socjalizacja
(22)
Metody nauczania
(5)
Metody wychowawcze
(4)
Młodzież
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Socjologia
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Autyzm
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bezradność
(1)
Denek, Kazimierz (1932- 2016)
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dom dziecka
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Empatia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hip-hop
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kontrola
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauka pisania
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Postawy
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina
(1)
Rola społeczna
(1)
Sowińska, Halina
(1)
Studenci
(1)
Subkultura
(1)
System wartości
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Uczniowie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Władza
(1)
Świadomość językowa
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(3)
Historia
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56159 (Tylko na miejscu) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274966 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Tekst częśc. niem.
Streszczenie: Praca z zakresu metodologii pedagogiki społecznej. Teoretyczne opracowania tu zawarte omawiają koncepcję badania procesu sojalizacji, metodę panelu i ontologiczne aspekty badań panelowych. Materiały dot. aplikacji tej metody ukazują szczegółowe badania przeprowadzone w głównej mierze w środowisku akademickim. Analizują one: wyznaczniki karier zawodowych studentów, związek ich aspiracji z cechami osobowości i typologię środowiska akademickiego. Kolejną grupę materiałów stanowią artykuły omawiające badania podłużne, w których m.in. poddano badaniom zdolności matematyczne uczniów klas I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267966, 267965 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Etnografia i szkoła / Ireneusz Kawecki. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1996. - 106 s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 101-103.
Streszczenie: Autor poświęcając tę książkę etnografii edukacyjnej traktuje ją jako jedną z jakościowych metod edukacyjnych. Przedstawił istotę tych metod, dociekań naukowych, które odnoszą się nie do procedur statystycznych i ilościowych ale do - bądź pojedyńczych osób, historii życia i zachowań, bądź do organizacji i ruchów społecznych. Zrekonstruował interakcjonizm symboliczny, związany z metodą etnografii edukacyjnej, poszukujący wyjaśnień ludzkiego zachowania w strukturalnych siłach społeczeństwa. Przedstawił wlasne badania przeprowadzone z wykorzystaniem metody interakcjonizmu symbolicznego w szkołach łódzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306786, 274087, 274086 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 78-81.
Streszczenie: Przedmiotem książki są rozważania wokół etnografii edukacji, jako metody, której zadaniem jest dostarczenie opisowych danych o kontekście działalności i przekonaniach uczestników różnorakich form aktywności edukacyjnej. W cz. 1 znalazła się rekonstrukcja założeń interakcjonizmu brytyjskiego, będącego postawą brytyjskiej etnografii edukacji. W cz. 2 przedstawiono próby wykorzystania przez autora metody etnograficznej w badaniach edukacyjnych prowadzonych w łódzkich szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 164-188.
Streszcz. ang.
Streszczenie: W części teoretycznej przedstawino: dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako uczestnika edukacji teatralnej, kompetencję społeczną, komunikację werbalną i niewerbalną oraz empatię jako element kompetencji społ. W części empirycznej: założenia oraz analiza ilościowa i jakościowa wyników badań własnych, wnioski z badań. Wykorzystano metodę eksperymentu pedagogicznego - był nim cykl edukacyjny "Teatr na miarę dziecka" oraz metody oceniania kompetencji społecznych dziecka (za pomocą skonstruowanych autorsko narzędzi). Badania przeprowadzono w Słupsku w l. 1992-98. Stwierdzono, że edukacja teatralna dziecka w wieku wczesnoszkolnym sprzyja kształtowaniu się jego kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281074 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:7 SZC (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 168-[171].
Streszczenie: Praca jest wynikiem kilkuletnich badań empirycznych autorów, współpracowników oraz magistrantek nauczania początkowego Studiów dla Pracujących WSP w Rzeszowie nad eksperymentem w zakresie uspołeczniania uczniów klas początkowych w różych szkołach i środowiskach. Przedstawiono wybrane działy pracy: proces uspołeczniania na lekcjach, działania dzieci poza lekcjami integrowane z procesem lekcyjnym, integrowanie procesu lekcyjnego z zajęciami drużyny zuchowej oraz współdziałanie nauczyciela z rodzicami w zakresie uspołeczniania dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269997, 269996 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 157)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305462, 302646, 302645 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 29.
Streszczenie: Propozycja oparta głównie na książce R. Portmann "Gry i zabawy przeciwko agresji". Program adresowany jest do wychowawców świetlic szkolnych. Także nauczyciel klas I-III może wykorzystać jego elementy w swej pracy z uczniami. Program podzielony jest na dwa działy: "Ćwiczenia i zabawy interakcyjne jako środek eliminowania agresji wśród dzieci" i "Współpraca z osobami wspomagającymi działalność eliminującą agresję" (do każdego przedstawiono: zadania programowe, cele, sposób realizacji, spodziewane efekty). W aneksie opisy zabaw i gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286192, 286191 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.36 SPO (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Spis treści także ang.
Streszczenie: Zawiera artykuły dotyczące kondycji egzystencjalnej współczesnego człowieka, zagrożeń socjalizacji i wychowania, a także profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Omówiono m.in.: problem samobójstw, sytuację życiową ludzi starszych, przestępczość nieletnich w świetle ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, agresję wśród młodzieży, sposoby radzenia sobie ze stresem wywołanym sytuacją kryzysową, programy profilaktyczne organizacji pozarządowych wspierające proces wychowania i zapobiegające zagrożeniom, a także rolę zintegrowanego nauczania w edukacji wczesnoszkolnej w profilaktyce społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310735, 310734, 310733 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 232)
Artykuły tej książki katalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Tekst częśc. niem.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 MŁO, 314288 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 305233 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2507)
Bibliografia na stronach [353]-378.
Streszczenie angielskie, czeskie.
Streszczenie: Celem badań prezentowanej książki jest rozpoznanie i rozpatrzenie sytuacji społecznej dorosłych osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, w okresie od rozpoczęcia transformacji ustrojowej do współczesności. Wyniki omówionych badań, mają pomóc w tworzeniu takiej koncepcji edukacji, która pomoże zlikwidować obszary edukacji sprzyjające bezradności tych osób. Autor omawia elementy, jakie koncepcja edukacji powinna zawierać: odpowiednie cele wychowania i kształcenia, zasady kształcenia specjalnego, treści kształcenia, metody dydaktyczne, środki dydaktyczne, nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292448 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej