Form of Work
Książki
(9)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Status
available
(9)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(2)
Author
Modrzewski Jerzy (1946- )
(4)
Tillmann Klaus-Jürgen (1944- )
(2)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Frąckowiak Tadeusz (1946-2011)
(1)
Hurrelmann Klaus (1944- )
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Noga Henryk (pedagog)
(1)
Piotrowski Przemysław (1968- )
(1)
Sipińska Dorota
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Szkoły wyższe
(4)
Subject
Socjalizacja
(13)
Wychowanie
(4)
Pedagogika
(3)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
Dziecko z ADHD
(1)
Metodologia
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria
(1)
Teoria atrybucji
(1)
Teoria nauczania
(1)
Teoria wychowania
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Podręcznik
(4)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
14 results Filter
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 125)
ISBN: 83-232-1455-7
Bibliogr. s. 251-272. Indeks.
Sterszcz. ang.
Streszczenie: Autor omawia proces socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej. Dokonuje klasyfikacji społecznego uczestnictwa w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej. Omawia biograficzny wymiar procesu socjalizacji, istotę i przejawy społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania. Kolejne rozdziały poświęcone są: młodości (zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej), dorosłości (ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i zmarginalizowanej), starości (społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej). W końcowej części swej pracy zawarł pedagogiczne modele pomocy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299318, 290211, 288946 (3 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 125)
ISBN: 83-232-1734-3
Bibliogr. s. 251-272. Indeks.
Streszczenie: Zawartość merytoryczna tożsama z wydaniem 1. z 2004 r.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316605, 294959, 293366 (3 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-12103-3
Bibliogr. s. 281-297.
Streszczenie: Niniejsza książka przedstawia podstawowe teorie socjalizacji, które pochodzą bądź z psychologii (psychoanaliza, teoria uczenia się, psychologia poznawcza), bądź z socjologii (koncepcje strukturalno-funkcjonalne, materialistyczne, interakcjonistyczne), a które były w ostatnich latach dyskutowane i rozwijane przede wszystkim na gruncie nauki o wychowaniu. Na podstawie tego teoretycznego tła poddane zostały analizie ważne obszary procesu socjalizacji, np. socjalizacji właściwej dla danej płci, socjalizacji szkolnej oraz socjalizacji w wieku młodzieńczym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 281920, 274401, 274400, 273289 (4 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 306782 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy pracach.
Streszczenie: Zbiór artykułów, w których omówiono: oddziaływanie moralne mediów i multimediów na dzieci i młodzież, metodologiczne podstawy metody diagnozy zachowań osobowościowych, kohabitację jako alternatywną formę życia małżeńsko-rodzinnego, wpływ wychowawczy gier komputerowych, bezpieczeństwo w gimnazjach krakowskich (badania z l. 2003-2004) i małopolskich (badania z l. 2006-2007), neuroanatomiczne podłoże zachowań dewiacyjnych (w tym przestępczości) nieletnich, przemiany nauczania techniki w polskiej szkole, ewolucyjne uwarunkowania moralności i przestępczości, ideę pochodzenia w traktacie Arystotelesa "O duszy". 1 opracowanie w jęz. słowackim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304661 (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang.
Streszczenie: Niniejszy tom jest pierwszym z projektowanego cyklu publikacji ukazujących teoretyczne perspektywy projektowania pedagogicznego i empiryczne ilustracje podejmowanych przedsięwzięć. W cz. 1 znalazły się rozmaite koncepcje i rozmaite sposoby humanistycznej interpretacji socjalizacji. Jest ona próbą refleksji o ukrytym sensie świata społecznego i wynikających stąd zadaniach dla pedagogiki społecznej. Cz. 2 - to przyczynki, studia, szkice i propozycje badawcze o tym, jak zdążać ku odnowieniu dróg poznania środowiska życia człowieka (młodzieży szkolnej, studentów i dorosłych) i socjalizacji w instytucjach do tego powołanych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 271580, 271579, 271423 (3 egz.)
Book
In basket
Tł. z: Social structure and personality development : the individual as a productive processor of reality. Cambridge, 1988.
Bibliogr. s. 168-176.
Streszczenie: Autor to czołowy niemiecki pedagog i socjolog wychowania. W książce dokonał systematycznego przeglądu i analizy głównych teorii i koncepcji socjalizacji oraz wskazał na nowe problemy badawcze istotne dla rozwoju badań procesów socjalizacji ich teorii. Praca ma także wymiar praktyczny i służyć może w kształtowaniu polityki społecznej, w planowaniu i organizowaniu działalności wychowawczej, a zwłaszcza profilaktycznej. Wartością tej książki jest przedstawiony przez autora model jednostki jako istoty twórczo przetwarzającej rzeczywistość wewnętrzną i zewnętrzną oraz model kontekstualno-interakcyjny związków między jednostką a społeczeństwem. Mamy tu wyraźne przesunięcie akcentów z grupy społecznej i roli społecznej na działającą aktywnie i przetwarzającą rzeczywistość jednostkę.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270263, 269465, 268574 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 305008, 304764, 304763, 303970 (4 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika)
(Biblioteka Współczesnych Problemów Edukacji)
Na okł. podtyt.: trudności wychowawcze w czasie zmian społeczno-kulturowych.
Bibliogr. s. 315-329. Indeksy.
Streszczenie: Publikacja jest pretekstem do refleksji i dyskusji nad moralnymi aspektami wychowania w okresie narastającej rezygnacji i poczucia bezradności w toku oddziaływań pedagogicznych wychowawców - rodziców oraz nauczycieli. Autor przedstawił analizę problemów i konfliktów wychowawczych, które są wynikiem przemian społeczno-kulturowych w rodzinie i w szkole. Analizuje zjawisko socjalizacji oraz przedstwia przyczyny trudności wychowawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 287737, 287736 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-a-158 287738 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 204-223.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przedstawiono: koncepcje - postrzegania świata i atrybucji zjawsk, wyuczonej bezradności, stylów radzenia sobie, roli stylu atrybucji; funkcjonowanie społeczne dziecka; zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi; omówienie i dyskusję wyników badań własnych z l. 2005-2006. Badania przeprowadzono w dwóch grupach chłopców w wieku 12 i 13 lat - dzieci z ADHD (pacjentów Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Toruniu) i ich rodziców, zdrowych dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów (z terenu obejmującego rejon ww. Poradni) i ich rodziców. Wykazano, że bardziej pesymistyczny styl atrybucji młodzieży z ADHD (w porównaniu do zdrowych rówieśników) związany jest z gorszym funkcjonowaniem społecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-194 296072 PNS (1 egz.)
E-book
In basket
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again