Form of Work
Książki
(5)
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Status
available
(3)
only on-site
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(2)
Author
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Churska-Nowak Karolina (1979-2012)
(1)
Grabowska Mirosława (1949- )
(1)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Pawełczyk Piotr (1960- )
(1)
Roszkowska Martyna
(1)
Sasińska-Klas Teresa
(1)
Strzelecki Michał (1963- )
(1)
Theiss Wiesław (1946- )
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(2)
English
(1)
Subject
Socjalizacja polityczna
(7)
Demokracja
(3)
Badania naukowe
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Kultura polityczna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Paradygmat
(1)
Partie polityczne
(1)
Polityka wewnętrzna
(1)
Postawy
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wybory parlamentarne
(1)
Wybory prezydenckie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Warszawa
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne / Uniwersytet Jagielloński ; nr 238)
ISBN: 83-233-0580-3
Bibliogr. s. 123-131.
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 265752 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7096-660-7
Bibliogr. s. 363-419. Indeks.
Streszczenie: Opracowanie przedstawia i omawia czynniki wpływające na zainteresowanie w okresie międzywojennym problematyką wychowawczą, cele wychowania społecznego, środowiska wychowawcze (rodzina, kościół katolicki, szkoła, wojsko, organizacje kulturalno-oświatowe, samorządy) oraz wpływ polityki na wychowanie społeczne (ład ustrojowy, społeczna aprobata).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296369 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 289-314. Indeks.
Streszczenie: Praca, która ma na celu ochronę przed zapomnieniem przeżyć dzieci i młodzieży, żyjących w skrajnych sytuacjach społ.-polit. Autor omawia losy dzieci polskich deportowanych w latach 1940-41 do ZSRR, młodych przeciwników ustroju w okresie 1945-1956 oraz dzieci-świadków zmiany politycznej lat 1980-81. Przedstawia warunki życia, działania polit.-wychowawcze podejmowane w stosunku do tych dzieci. W zakończeniu omawiając pedagogię totalitaryzmu autor stwierdził, że dzieciństwo w tych okresach to dzieciństwo odpowiednio: -między obozem koncentracyjnym, internowaniem a reedukacyjną grupą półwolnościową, - między przymusową indoktrynacją szkolną a więzieniem, - między buntem społecznym, biedą i lękiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 273869 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-N-d-273 273870 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 183-188.
Streszczenie: Badania przeprowadzone w 2006 roku wśród uczniów klas maturalnych szkół w Zielonej Górze na temat oddziaływania ich na postawy młodzieży wobec demokracji. Autorzy zwracają uwagę na wpływ środowiska rodzinnego na socjalizację polityczną młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 296656 (1 egz.)
No cover
Article
In basket
No cover
Book
In basket
(Working Paper / Instytut Badań nad Podstawami Demokracji ; no 2)
Streszczenie: Efekt badania ewaluacyjnego programu "Demokracja. Idee i działania" opracowanego w Instytucie Badań nad Podstawami Demokracji. Napisano scenariusze 15 lekcji z wykorzystaniem brytyjskiego podręcznika kursu dla nauczycieli i polskiego opracowania "Kształcenie obywatelskie. Scenariusze lekcji" wydanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie w 1995 r. (wyd. 2 popr. i rozsz.). Program zrealizowano w klasach siódmych szkół na Ursynowie. Zaprezentowano: rozważania nt. gdzie polska młodzież uczy się demokracji, założenia i zakres treści programu, opinie uczniów o szkole i samorządzie, diagnozę stanu wiedzy młodzieży o elementach systemu demokratycznego przed rozpoczęciem kursu, ocenę programu dokonaną przez nauczycieli i uczniów, ocenę rezultatów kursu (poprzez porównanie stanu wiedzy uczniów przed i po kursie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. VI-B-25 276449 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again