Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(2)
Autor
Wojnar Irena (1924-1921)
(2)
Fudali Jan
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Temat
Humanizm (postawa)
(5)
Szkolnictwo
(2)
Wychowanie
(2)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Pedagogika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Referaty i komunikaty dot. czterech grup zagadnień: genealogii i istoty nowego humanizmu, nowego humanizmu jako wyzwania współczesności i postawy człowieka, edukacji humanistycznej w dobie globalizacji (realizowanej jako edukacja medialna oraz edukacja regionalna, wielokulturowa, międzykulturowa), realizacji idei nowego humanizmu w reformującej się szkole. Np. o: normalizacyjnych funkcjach udziału w kulturze osób niepełnosprawnych, wolności bycia i wolności posiadania - wyniki badań sondażowych młodzieży licealnej, miłości i postawie konsumenckiej w epoce ponowoczesnej, wartościach w edukacji jako warunku poznawania i rozumienia świata i siebie, poszanowaniu godności ucznia, wartościach ostatecznych i instrumentalnych deklarowanych przez uczniów szkół średnich, uczeniu się "bycia sobą" młodzieży z autorskich klas teatralnych (poprzez dramę).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280580 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 225996, 225995, 225993 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 225492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Humanistyczne intencje edukacji / Irena Wojnar. - Warszawa : "Żak", 2000. - 315 s. ; 21 cm.
Streszczenie: Zbiór tekstów, w których znajdujemy omówienia: pojęcia pedagogiki ogólnej jako integralnej; relacji zachodzacych między pedagogiką ogólną kształtującą osobowość a pedagogiką kultury - wzbogacającą tę osobowość; założeń pedagogiki humanistycznej inspirowanej myśleniem o człowieku i wartościach; koncepcji filozoficznej wychowania zorientowanego na podmiotowość ludzkiej osoby (d'Arcais); idei pedagogiki kultury; kształcenia kultury humanistycznej; zmienności trwałych wartości; tożsamości narodu i wspólnoty ludzkiej; kształtowania kultury pokoju poprzez pedagogikę pokoju; powiązań między sztuką a edukacją poprzez wychowanie estetyczne oraz estetyczne inspiracje ogólnego kształcenia nauczycieli; problemów samokształcenia i samowychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280678, 280677 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 WOJ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W zbiorze rozpraw m.in: o etosie i kulturze pedagogicznej nauczyciela i szkoły, mających na celu podnoszenie kultury pedagogicznej oraz pogłębianie etyki tego zawodu; o konieczności naprawy sytuacji pedagogów w środowisku akademickim; etyczności pedagogiki personalistycznej; odpowiedzialności pedagoga; przykładach łamania praw dziecka do prawidłowego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282573, 282572, 282571 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Publikacja zawiera teorie, myśli i koncepcje autorów z różnych dziedzin wiedzy na temat komunikacji i umiejętności interpersonalnych w edukacji. Autorzy omawiają m.in. teorie J.Habermasa i jej implikacje dla pedagogiki, potencjał komunikacyjny nauczyciela, zastosowanie Wilberowskiej koncepcji rozwoju człowieka w edukacji, system wartości i aksjologia współczesnej edukacji, autorytet a kompetencje. Część druga pracy przedstawia zagadnienia związane z działalnością komunikacyjną w szkole (m.in. szkołę wobec kryzysów egzystencjalnych młodzieży, opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole oraz patriotyzm jako wartość).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292599 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej