Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(3)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(2)
Leppert Roman
(2)
Witkowski Lech (1951- )
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Borowska Alina
(1)
Dembiński Mariusz (-2022)
(1)
Feinberg Walter (1937- )
(1)
Jabłońska Maria (pedagog)
(1)
Janukowicz Maria
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka (1951- )
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Nawroczyński Bogdan (1882-1974)
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Stanek Janusz
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(5)
Temat
Szkolnictwo
(9)
Pedagogika
(5)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Nauczanie
(2)
Pedeutologia
(2)
Teoria poznania
(2)
Wychowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia im. Jana Długosza (Częstochowa)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Czytanie
(1)
Filologia polska
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Kapitał kulturowy
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Multimedia
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pokora
(1)
Postawy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Siła robocza
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teoria
(1)
Teoria chaosu
(1)
Teoria literatury
(1)
Teoria nauczania
(1)
Teoria wychowania
(1)
Uczniowie
(1)
Wiedza
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7308-301-4
Bibliogr. s. 163-170.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289957, 289743 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne ; 6)
Bibliogr. s. 108-[113].
Streszczenie: Omówienie przesłanek teoretycznych, metody i wyników oraz interpretacja badań przeprowadzonych w 1995 r. wśród studentów pierwszego roku studiów pedagogicznych (dziennych i zaocznych) w WSP w Bydgoszczy. Na podstawie wypowiedzi pisemnych studentów jako zagadnienia wyróżniono rozumienie przez studentów: pedagogiki jako nauki, techniki czy sztuki; wychowania jako faktu czy zadania; studiów jako uczestniczenia w procesie powstawania wiedzy czy wyposażania w skuteczne sposoby działania; pedagoga jako towarzysza podróży czy przewodnika. Krótko omówiono też lektury studenckie i język wypowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komisja Pedagogiczna Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego. Oddział Pedagogiki Ogólnej ; nr 3)
Bibliogr. s. 322-326.
Streszcz. fr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79208tylko na miejscu, 79194tylko na miejscu, 79184 tylko na miejscu (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 257364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Plus)
Indeks.
Streszcz. fr. Spis treści również fr.
Streszczenie: Książka dot. teorii polskiej pedagogiki i filozofii wychowania. Zawiera rozważania na temat edukacji i zmiany społecznej. Omawia ontologię społeczną i psychologię zmiany, humanizm edukacji, postawę młodzieży wobec zmany. Autor podaje również typy tożsamości, źrodła problemów z tożsamością, paradoksy dylematów edukacji: indywidualizm i kolektywizm, autorytet w komunkacji. Opisuje również bariery zbiorowej tożsamości postkonwencjonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 299462 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 507-515.
Streszczenie: Autorka przedstawia problematykę pokory w aspekcie filozoficznym, religijnym, w kulturze artystycznej oraz w edukacji (postawy nauczycieli, postawy uczniów, możliwości i ograniczenia w budzeniu się pokory). W części badawczej omawia urzeczywistnienie postawy pokory przez nauczyciela w procesie kształcąco-wychowawczym (definicja pokory, pokora w naukach pedagogicznych, pokora w procesie nauczania, postawa pokory nauczyciela w procesie wychowania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
ISBN: 83-02-07686-4
Streszczenie: Książka z zakresu socjologii wychowania adresowana do nauczycieli i studentów kierunków nauczycielskich, ma na celu ukazanie związków szkoły ze społeczeństwem poprzez interpretację trzech teorii: funkcjonalizmu, teorii konfliktowej i podejścia interpretacyjnego. Omówiono kolejno te teorie i przedstawiono wyniki inspirowanych przez nie badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 324778 MZ, 280006 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 SZK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 189-197.
Streszcz. ang., niem.
Streszczenie: Gł. problemem badań przeprowadzonych wśród studentów pierwszego roku dziennych studiów pedagogicznych w WSP w Bydgoszczy w r. akad. 1992/93 było ustalenie jakie potoczne teorie wychowania występują w świadomości osób rozpoczynających studia pedagogiczne i jakim zmianom teorie te ulegają po pierwszym roku studiów. Stwierdzono, że ujawniane i aprobowane przez rozpoczynających studia przekonania cechuje poznawcza niespójność, a po pierwszym roku występuje tendencja do krystalizacji uznawanych przez studentów przekonań. Zmiany przekonań badanych dokonują się głównie w warstwie jawnej (deskryptywnej), mniej podatna na zmiany pozostaje warstwa ukryta przekonań. Autor stawia tezę o dwóch systemach myślowych skojarzonych z rolą wychowawcy i wyciąga wnioski dla kształcenia nauczycieli (punktem wyjścia miałaby być dekonstrukcja potocznych teorii wychowania). Część badawczą poprzedzają rozważania teoretyczne dot. potoczności teorii wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki katalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy artykułach.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-186.
Streszcz. ang. Wstęp i spis treści także ang.
Streszczenie: Opisano: rzeczywistość edukacyjną nauczycieli; charakter podejmowanych przez nich działań oraz kierujące nimi motywy; sposób, w jaki stają się profesjonalistami; odbiór przez nich literatury pedeutologiczej; kierunki zmian w myśleniu o zawodzie nauczyciela. Badaniu w 2008 roku poddano 4 grupy nauczycielek nauczycieli z dużego miasta wojewódzkiego zatrudnionych w różnego typu instytucjach akademickich i nieakademickich kształcenia nauczycieli. Obserwacji poddano dyskusje grupowe dot. odpowiedzi na pytania: jakie znaczenie nauczyciele nauczycieli nadają własnemu miejscu w codzienności edukacyjnej, jakie stosują strategie oraz jakie tworzą koncepcje edukacji nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształcenie dla przyszłości / Alina Borowska. - Warszawa : "Żak", 2004. - 189, [1] s. : ilustracje ; 21 cm.
Bibliogr. s. 180-[190].
Streszczenie: Próba udzielenia odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób szkoły wyższe powinny przygotowywać swoich absolwentów do pracy w organizacjach XXI wieku. Omówienie cech organizacji przyszłości, jej wymagań w stosunku do pracowników, cech pracownika przyszłości, umiejętności, w które musi być wyposażony oraz stopień przygotowania studentów ostatniego roku studiów do aktualnych wymagań rynku pracy. W ostatnim rozdziale zamieszczono wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287162 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 287163 (1 egz.)
E-book
W koszyku
ISBN: 978-83-01-14055-7
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
ISBN: 978-83-01-14133-2
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej