Forma i typ
Książki
(11)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(1)
Autor
Smołalski Antoni (1928- )
(4)
Kuźma Józef (1935- )
(2)
Smołalski Antoni (1928- ). Historyczne podstawy teorii organizacji szkolnictwa w Polsce
(2)
Suplicka Agnieszka
(2)
Araszkiewicz Feliks W. (1933-1987)
(1)
Drozdowski Zbigniew (1930-2004)
(1)
Drynda Danuta (1936- )
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Gomóła Anna (1969- )
(1)
Hejwosz-Gromkowska Daria
(1)
Kalisz Łukasz (1992- )
(1)
Kryńska Elwira Jolanta
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Petersen Peter (1884-1952)
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(7)
Temat
Szkolnictwo
(9)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Pedagogika
(4)
Katedra Historii i Teorii Wychowania (Uniwersytet w Białymstoku)
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Wychowanie
(3)
Centrum-peryferie (teoria)
(2)
Kryńska, Elwira Jolanta
(2)
Pamięć zbiorowa
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego (Poznań)
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Elita społeczna
(1)
Gnitecki, Janusz (1945-2008)
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Januszka, Franciszek
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Obchody
(1)
Organizacja
(1)
Plan jenajski
(1)
Rocznice
(1)
Struktura organizacyjna
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Teoria wychowania
(1)
Uniwersytet w Białymstoku
(1)
Uniwersytet Śląski
(1)
Upamiętnianie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zakład Edukacji Estetycznej i Studiów nad Kulturą (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Zakład Teorii Wychowania Estetycznego (Uniwersytet Warszawski)
(1)
Łopuszański, Tadeusz Jan (1874-1955)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(9)
2001-
(7)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1701-
(1)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie)
(4)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(7)
Nauka i badania
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7308-517-3
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Argumenty za tworzeniem scholiologii - czyli nauki o szkole, jej przedmiot i podmiot badań oraz związki z innymi naukami. Geneza szkoły i szkolnictwa od czasów starożytnych do XX w. (z uwzględnieniem Polski), koncepcje edukacji szkolnej XIX i XX w. (herbartyzm, pragmatyzm, wychowanie radzieckie, "nowe wychowanie"), polskie koncepcje szkoły przyszłości (krótko). Teorie zmian edukacyjnych: pozytywistyczna, progresywistyczna, funkcjonalistyczna, humanistyczna, interakcjonistyczna, rekonstrukcjonistyczna, teoria systemów i jej aplikacje w nauce o szkole. Relacje między scholiologią a innymi naukami: filozofią, psychologią, socjologią, pedagogiką, pedeutologią, prawem szkolnym, ergonomią; nowe media stosowane w szkole; scholiologia jako przedmiot studiów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o szkole : studium monograficzne : zarys koncepcji / Józef Kuźma. - Wyd. 2 zm., uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008. - 277, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7587-052-7
Bibliogr. przy rozdz. Bibliogr. podsumowująca s. 263. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Drugie wydanie książki uzupełniono o: Misja Nauki o Szkole - doskonalenie jakości funkcjonowania szkoły; propozycje tematyczne dla opracowania modułów oraz programów, wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 KUŹ (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ; z. 7)
Bibliogr. s. 274-291.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 225867/1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71778 tylko na miejscu (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu ; z. 10)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 225867/2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia polityki edukacyjnej / Antoni Smołalski. - Kraków : "Impuls", 1999. - 183, [2] s. ; 24 cm.
(Historyczne podstawy teorii organizacji szkolnictwa w Polsce / Antoni Smołalski ; t. 1)
Streszczenie: Zasadniczą treścią pracy jest ukazanie polskiej myśli pedagogicznej, w tym myśli organizacyjnej dotyczącej polskiej oświaty w okresie od XVI w. do 1939 r. Autor stosuje cytaty, omówienia i komentarze, wykorzystuje materiał źródłowy aby zaprezentować doktryny i luźne poglądy dotyczące teorii organizacji szkoły. W ujęciu chronologicznym ukazuje rolę państwa w tworzeniu i nadzorowaniu szkół, samorządność, koncepcje ustroju szkolnego, ideały wychowawcze oraz wynikające z nich plany i programy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278327, 278326 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie szkoły / Antoni Smołalski. - Kraków : "Impuls", 1999. - 130, [2] s. ; 24 cm.
(Historyczne podstawy teorii organizacji szkolnictwa w Polsce ; t. 2)
Streszczenie: W zakresie chronologicznym dla trzech tomów (od XVIw. do 1939r.) i metodą przytaczania opinii pedagogów, autor prezentuje w tym tomie zagadnienia organizacji pracy w szkole. Przedstawia: rolę i teorie podręcznika szkolnego od czasów KEN, historię szkolnych bibliotek i muzeów pedagogicznych, dzieje samorządności uczniowskiej, egzaminowania, oceniania, wystawiania świadectw, stosunków między szkołą a domem. Omawia te treści literatury pedagogicznej, które dotyczą dyrektorów, nadzoru pedagogicznego, budownictwa szkół i internatów. W części poświęconej współczesności wskazano potrzebę przygotowania stanowiska "sekretarza szkoły", tzn. osoby organizującej pracę szkoły; określono pojęcie i właściwości szkoły usamorządowionej; opisano proces samoregulacji szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296194, 278329, 278328 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 1570)
Streszcz. ang., niem. przy ref.
Streszczenie: W pierwszej części pracy ukazano historyczne źródła współczesnych tendencji edukacyjnych, począwszy od starorzymskich poprzez koncepcje niektórych filozofów i pedagogów, odnosząc się głównie do okresu Drugiej Rzeczypospolitej. W części drugiej opracowania zaprezentowano aktualne możliwości edukacyjne odwołując się do pedagogiki personalistycznej rozumianej jako spotkanie i dialog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253792, 253791 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 241014, 241013 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-332.
Streszczenie: Celem publikacji jest przedstawienie roli edukacji uniwersyteckiej w kreowaniu elit społecznych. W części wprowadzającej do monografii uczelni wyższych na świecie zamieszczono socjologiczne interpretacje edukacji: teoria równowagi społecznej, teorie konfliktu (teoria reprodukcji kulturowej P. Bourdieu i J.C. Passerona oraz teoria reprodukcji ekonomicznej S. Bowlesa i H. Gintisa). Omówiono pojęcie elity i elitarności jako kategorii teoretycznych. Przedstawiono ideał człowieka wykształconego, trzy koncepcje uniwersytetu, społeczne funkcje uniwersytetu oraz dylematy rozwoju współczesnej edukacji uniwersyteckiej. Jako studia przypadków zaprezentowano : Uniwersytet Harvarda, Uniwersytet w Oksfordzie, Uniwersytet w Tokio, Uniwersytet im. Ruprechta Karola w Heidelbergu, Uniwersytet w Kapsztadzie i Uniwersytet w Buenos Aires. Ukazano historię, miejsce i rolę elit tychże uczelni, ich strukturę organizacyjną, funkcję selekcyjną, proces kształcenia, wyzwania stojące przed daną uczelnią a także proces kształcenia elit społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 124398, 124397 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej