Form of Work
Książki
(24)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(21)
only on-site
(14)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(14)
Author
Książek Wojciech
(3)
Putkiewicz Elżbieta (1948- )
(2)
Bryl Stanisław Roman (1941- )
(1)
Chałas Krystyna (1952- )
(1)
Dolata Roman
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Fadrowska-Adamczyk Stanisława
(1)
Grabowska Mirosława (1949- )
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Jastrząb Jadwiga (1946- )
(1)
Jaworska Bolesława (1945- )
(1)
Jeżowski Antoni (1950- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kasperek-Golimowska Ewa
(1)
Kosińska Ewa
(1)
Kowalczyk Halina
(1)
Maliszkiewicz Beata
(1)
Murawska Barbara (pedagog)
(1)
Mydlak Zofia
(1)
Nowakowska-Łapińska Joanna
(1)
Pietrań Klaudia
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Szymanderska Wanda
(1)
Weigl Barbara
(1)
Wilk Teresa (pedagog)
(1)
Zahorska Marta (1947- )
(1)
Zimny Zygmunt (1925-2012)
(1)
Łagan Danuta
(1)
Ścisłowicz Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(14)
Country
Poland
(24)
Audience Group
Szkoły podstawowe
(2)
Subject
Szkolnictwo podstawowe
(16)
Nauczyciele
(4)
Nauczanie
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Demokracja
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Gimnazja
(1)
Klasy łączone
(1)
Kluby
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Postawy
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Ruchliwość społeczna
(1)
Samorząd gminny
(1)
Socjalizacja polityczna
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(1)
Szkoła Podstawowa Nr 33 Terapeutyczna (Toruń)
(1)
Szkoła Podstawowa TAK (Opole)
(1)
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Królickiego (Izabelin)
(1)
Szkoła Podstawowa nr 149
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego (Kielce)
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zachowanie
(1)
Subject: time
1989-
(20)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(1)
Subject: place
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Częstochowa, (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Izabelin (woj. mazowieckie, pow. Warszawa-Zachód)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kwidzyn (woj. pomorskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Program nauczania
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
24 results Filter
No cover
Book
In basket
(Biblioteczka Reformy ; 2)
Streszczenie: W pracy omówiono: nowe typy szkół, gimnazjum jako sposób osiągnięcia głównych celów reformy systemu edukacji, tworzenie nowej sieci szkolnej - tryb i terminy, przepisy dotyczące tworzenia nowej sieci szkolnej, siedem sposobów tworzenia gimnazjum. Zeszyt drugi "Biblioteczki Reformy" przeznaczony jest dla: przedstawicieli samorządów terytorialnych, którzy będą zakładali i prowadzili nowe, zreformowane szkoły; pracowników kuratoriów oświaty, którzy będą uczestniczyli przy tworzeniu sieci i będą nadzorowali nowe szkoły; dla dyrektorów szkół, nauczycieli, rodziców i dla wszystkich zainteresowanych sprawami oświaty.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277414 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-208 277362 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka Reformy ; 19)
Streszczenie: Praca zawiera: analizę sieci szkół w poszczególnych województwach; zadania i obowiązki jednostek samorządu terytorialnego; zasady zakładania, likwidacji i przekształcania szkół; pytania i odpowiedzi dotyczące sieci szkół.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279635 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-238 279636 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
ISBN: 978-83-7441-656-6
Bibliogr. s. [325]-351.
Wstęp i spis treści również ang., niem.
Streszczenie: Publikacja omawia miejsce szkoły podstawowej w reformowanym systemie oświatowym. Przedstawia modele szkolnictwa podstawowego w innych krajach oraz charakteryzuje szkołę podstawową po reformie. Ukazuje zmiany zachodzące w jej strukturze od pierwszej wojny światowej do współczesności (między innymi reforma systemu edukacji po 1 września 1999 roku). Ostatni rozdział prezentuje opisy szkół w różnych środowiskach (szkoła w zróżnicowanym osiedlu miejskim, szkoła śródmiejska, szkoła w społeczności peryferyjnej miasta).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292885 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-239 292886 PNS (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299424 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-375 299423 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 249-258.
Streszczenie: Na podstawie badań przeprowadzonych w l.90 przedstawiono: zasięg drugoroczności, przyczyny drugoroczności (cechy środowiska rodzinnego, cechy ucznia, cechy szkoły), sposoby zapobiegania drugoroczności, skutki i nieskuteczność drugoroczności. Zamieszczono też poświęcone poszczególnym zagadnieniom obszerne rozważania teoretyczne na podstawie literatury krajowej i zagranicznej. Wyniki badań uzupełniane są przez krótkie opisy indywidualnych przypadków uczniów drugorocznych. Intencją książki jest eliminacja drugoroczności z reformowanego systemu edukacji w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 278168 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-89 278169 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Zasady i prawne uwarunkowania nadawania i procedury nowelizowania statutu szkoły - rozumianego jako szkolna konstytucja. Propozycja projektu ramowego statutu szkoły publicznej. Podstawowe elementy i cechy aktów prawnych wydawanych przez organy upoważnione do ich wydawania. W aneksie: Rozporządzenie MEN w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola i publicznych szkół.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. II-A-a-80 284536 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z Badań / Instytut Spraw Publicznych)
Bibliogr. s. 140-141.
Streszczenie: Publikacja prezentuje badania przeprowadzone w celu sprawdzenia, jakie są różnice w funkcjonowaniu szkół na wsi i w mieście w pierwszym roku reformy. Wykorzystano w nich różne techniki badawcze: od obserwacji, poprzez analizę dokumentów i wywiady, po testy i ankiety. Badania przeprowadzono w sześciu gminach - dwóch miejskich (Mazowii i Pomorzynie) oraz w czterech wiejskich leżących w ich pobliżu. Raport ten składa się z dwóch części. Pierwsza prezentuje badane gminy i szkoły, a druga analizuje zamiany jakie zaszły w szkołach w pierwszym roku reformy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283517 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteczka Reformy ; 7)
Streszczenie: Pierwszy z trzech zeszytów poświęconych kolejnym etapom edukacyjnym zawiera wybrane fragmenty Rozporządzeń MEN wraz z komentarzem, związane z kształceniem zintegrowanym. Przedstawiono w nim założenia nauczania w klasach I-III szkoły podstawowej (tzw. filozofia nauczania) oraz zestaw programów potrzebnych dla tego etapu edukacyjnego. Na końcu - informacja o podręcznikach w roku szkolnym 1999/2000.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277890 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-218 277889 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteczka Reformy ; 8)
Streszczenie: W drugim zeszycie z cyklu poświęconego etapom edukacyjnym zamieszczono rozporządzenia MEN odpowiednie dla kształcenia blokowego w klasach IV-VI. Aby ułatwić wykorzystanie przytoczonych rozporządzeń dodano komentarz. W artykule o filozofii nauczania omówiono założenia kształcenia na drugim etapie oraz zaprezentowano zestaw potrzebnych programów. Podobnie jak w poprzednim zeszycie - informacja o podręcznikach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277892 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-219 277891 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 141-146.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Praca podejmuje zagadn. uwarunkowań pozycji społeczno-zawodowej nauczycieli wychowania przedszkolnego. Autorka przede wszystkim wskazuje na uwarunkowania społeczne, które prowadzą nauczycieli przedszkola do zmiany pozycji zawodowej - do pracy w kl.I-III szkoły podstawowej. Zjawisko to ocenia jako społecznie niekorzystne, powodujące trwającą od lat programową, organizacyjną i funkcjonalną destabilizację instytucji przedszkola. Diagnoza sytuacji oparta jest na bogatym materiale badawczym (l.1991/92 - województwo toruńskie). Raport bada problemy w całej złożoności; użyteczny dla teoretyków i praktyków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 271269, 271268 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 179-191.
Streszczenie: Sposoby ujmowania zdrowia i choroby we współczesnych koncepcjach teoretycznych oraz rozumienie pojęć związanych z zachowaniem zdrowia. Metodologia badań własnych. Omówienie wyników badań dot. charakterystyki zachowań profilaktycznych i leczniczych podejmowanych przez nauczycieli oraz uwarunkowań tych zachowań (czynniki demograficzne, psychologiczne, społeczne). Badaniami z l. 1994-1995 objęto nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych woj. poznańskiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 286020, 278013 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Raport ze szkoły podstawowej w Leśnicy (woj. mazowieckie) przedstawia charakterystykę szkoły oraz wyniki badania jakości pracy szkoły, tzn. efektów, organizacji i przebiegu kształcenia, wychowania, opieki oraz zarządzania. Znaczną część publikacji zajmują tabele z analizą i wynikami ankiet dla nauczycieli, uczniów i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280774, 280772 (2 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Efekt monitorowania przeprowadzonego w Kwidzynie. Założenia monitorowania, opinie władz miasta i nauczycieli o monitorowaniu. Raporty z monitorowań wraz ze stosowanymi testami - diagnoza osiągnięć uczniów kończących naukę w klasie III szkoły podstawowej (1996 r.), diagnoza poziomu osiągnięć absolwentów szkół podstawowych - klas VIII (1997 r.) z diagnozą klimatu wychowawczego klas ósmych, diagnoza poziomu osiągnięć szkolnych uczniów klas II szkół podstawowych (1998 r.), diagnoza różnic w poziomie osiągnięć szkolnych uczniów klas II szkół podstawowych w l. 1998 i 1999, diagnoza poziomu osiągnięć szkolnych uczniów klas III szkół podstawowych (2000 r.). Badano umiejętności matematyczne i językowe uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283604, 283603 (2 egz.)
Book
In basket
(Biblioteczka Reformy ; 11)
Streszczenie: Jest to czwarty zeszyt o programach nauczania. Zawiera on krótkie omówienie programów, które Ministerstwo Edukacji Narodowej zaakceptowało jako zgodne z nową podstawą programową dla zreformowanej sześcioletniej szkoły podstawowej. Przyjęto następujący schemat opisu: tytuł programu, imię i nazwisko autora, wydawca, numer dopuszczenia do użytku szkolnego, krótkie omówienie treści, informacje o podręcznikach oraz adres, pod którym można zamawiać dany program.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 277951 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-222 277952 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 155-161.
Streszczenie: Autorki omawiają znaczenie kultury w edukacji uczniów. Przedstawiają koncepcję wychowania estetycznego i edukacji kulturalnej. Zwracają uwagę na pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej (historia, media, praktyka). Poprzez swoje badania wykazują, że szkoła nie spełnia oczekiwań uczniów w zakresie kultury teatralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-e-88 296670 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-192.
Streszczenie: Praca powstała w oparciu o badania przeprowadzone wśród rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej. Ukazano aspiracje edukacyjne rodziców uczniów klas IV-VII, zależność od środowiska rodzinnego osiąnięć szkolnych z języka polskiego i matematyki, a także związek aspiracji edukacyjnych rodziców z osiągnięciami szkolnymi ich dzieci oraz zgodność dalszych aspiracji edukacyjnych uczniów z ich osiągnięciami szkolnymi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270047, 270046 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 82-[83].
Streszczenie: Autor przedstawia wycinek badań przeprowadzonych wśród absolwentów kieleckiej WSP na temat ich adaptacji zawodowej, rozłożonych na lata 1992-1997. Wyniki ich pierwszego etapu (z lat 1992-1993) opublikowane zostały w książce pt. "Adaptacja społeczno-zawodowa początkującego nauczyciela w środowisku szkolnym". W niniejszym opracowaniu przedstawiono w ocenie byłych studentów m.in.: środowisko szkoły, własne wiadomości i umiejętności dydak.-wych., przydatność wiedzy wyniesionej ze studiów, zachowania wobec uczniów z obniżoną sprawnością umysłową, niepowodzenia oraz osiągnięcia pedagogiczne, adaptację zawodową i społeczną, pomoc instytucji do tego celu powołanych oraz czynniki obniżające efektywność nauczania i wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253750 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Książka przedstawia działalność Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. Została omówiona edukacja terapeutyczna, edukacja systemowa i bloki przedmiotowe w klasach IV-VI oraz edukacja ciągła w klasach II-VI. Jeden z rozdziałów poświęcono terapii logopedycznej, terapii dysleksji, dysgrafii i dysortografii a także terapię matematyczną i socjoterapię. W części dotyczącej działalności wspomagającej rozwój i wychowanie zwrócono uwagę na rolę pedagoga i psychologa szkolnego, szkolnej świetlicy terapeutycznej, biblioteki szkolnej i różnych form aktywności pozalekcyjnej. W pracy znajdują się gotowe scenariusze zajęć np. Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, Święto Edukacji Szkolnej, Dzień Zwycięstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 288669 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-a-146 286996 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Monografie / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu ; nr 198)
Bibliogr. s. 97-103. Indeks.
Streszcz. ang., niem.
Streszczenie: W pracy zanalizowano czynniki warunkujące start zawodowy młodych nauczycieli studiujących na kierunku nauczanie początkowe w wyższych szkołach pedagogicznych. Badania ujawniły tendencje spostrzegania przez nauczycieli zjawisk szkolnych o charakterze behavioralnym, np. w dziedzinie organizacji pracy, kontroli i oceny oraz psychologicznym, dystansu, obojętności i uznania środowiska szkolnego jako czynników wpływających na uczestnictwo nauczycieli w przekształceniu układów warunków szkolnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267755, 267754 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Working Paper / Instytut Badań nad Podstawami Demokracji ; no 2)
Streszczenie: Efekt badania ewaluacyjnego programu "Demokracja. Idee i działania" opracowanego w Instytucie Badań nad Podstawami Demokracji. Napisano scenariusze 15 lekcji z wykorzystaniem brytyjskiego podręcznika kursu dla nauczycieli i polskiego opracowania "Kształcenie obywatelskie. Scenariusze lekcji" wydanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie w 1995 r. (wyd. 2 popr. i rozsz.). Program zrealizowano w klasach siódmych szkół na Ursynowie. Zaprezentowano: rozważania nt. gdzie polska młodzież uczy się demokracji, założenia i zakres treści programu, opinie uczniów o szkole i samorządzie, diagnozę stanu wiedzy młodzieży o elementach systemu demokratycznego przed rozpoczęciem kursu, ocenę programu dokonaną przez nauczycieli i uczniów, ocenę rezultatów kursu (poprzez porównanie stanu wiedzy uczniów przed i po kursie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. VI-B-25 276449 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again