Form of Work
Ksi膮偶ki
(11)
Artyku艂y
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Status
available
(9)
only on-site
(5)
Branch
Wypo偶yczalnia
(9)
Czytelnia
(5)
Author
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagogika)
(1)
Butkiewicz Maria
(1)
Kalisz Magdalena
(1)
Kossowski Pawe艂
(1)
Ko艂odziejczyk Anna (psycholog)
(1)
Lemish Dafna (1951- )
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Ry艂ko-Kurpiewska Anna
(1)
Samborska Iwona
(1)
Sitarska Ma艂gorzata
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Szwedkowicz Katarzyna
(1)
Tabisz Anna
(1)
Tomkowiak Hubert
(1)
Wi臋czkowska Ma艂gorzata
(1)
Zoszak-Piecuch Aleksandra
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(7)
Subject
Telewizja
(17)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(6)
Psychologia dziecka
(4)
Dzieci
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Program telewizyjny
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Rozumienie
(2)
Spostrzeganie
(2)
Dziecko
(1)
Internet
(1)
J臋zyk dziecka
(1)
Nauczanie pocz膮tkowe
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Rozw贸j psychofizyczny m艂odzie偶y
(1)
Uczniowie klas pocz膮tkowych
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Grudzi膮dz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Genre/Form
Wydawnictwa popularne
(2)
Bajka i ba艣艅
(1)
Poradnik
(1)
Program telewizyjny
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Domain
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(3)
Psychologia
(1)
19 results Filter
No cover
Book
In basket
(Media)
Bibliogr. s. [220]-237. Indeks.
Streszczenie: Autorka przedstawia takie zagadnienia jak rol臋 telewizji w 偶yciu rodzinnym, rozwoju jednostki, zachowaniu agresywnym u dzieci, zachowaniu prospo艂ecznym, zachowaniu seksualnym (pornografia), uczeniu si臋. Omawia programy telewizyjne i ich wp艂yw na rozw贸j kompetencji medialnych u dzieci (m.in. ocena program贸w nauczania kompetencji medialnych), polityka tworzenia program贸w telewizyjnych dla dzieci (tre艣ci program贸w, polityka wobec przemocy, polityka emisji reklam, polityka sponsorowania program贸w). Publikacja zawiera "Konwencj臋 o programach telewizyjnych dla dzieci i m艂odzie偶y" podpisan膮 w 2002 roku przez wszystkich izraelskich nadawc贸w program贸w dla dzieci i m艂odzie偶y oraz "Kart臋 telewizji dzieci臋cej" przyj臋t膮 podczas 艢wiatowego Szczytu ds. Medi贸w dla Dzieci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304104 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-e-214 294628 PNS (1 egz.)
Authority data
Telewizja - a dziecko (has艂o formalne)
Telewizja - a dziecko (has艂o przedmiotowe)
Authority data
Telewizja - a dziecko - psychologia (has艂o przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 248243 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 202-209.
Streszczenie: Publikacja wykorzystuje metodologi臋 j臋zykoznawstwa, psychologii i teorii komunikacji. Celem ksi膮偶ki jest ukazanie metod i technik pozyskiwania dzieci w reklamach, a tak偶e analiza wp艂yw贸w, jakie komunikaty te wywieraj膮 na postawy i spos贸b warto艣ciowania dzieci w wieku przedszkolnym. Cz.1 przedstawia warunki komunikowania (ekonomiczne, spo艂eczne, psychologiczne) w reklamach kierowanych do dzieci oraz ukazuje powody wyboru dziecka na adresata reklamy. Przedmiot 2. cz臋艣ci stanowi膮 problemy zwi膮zane z opisem kategorii nadawcy reklamy jej adresata oraz odbiorcy. Kolejna cz臋艣膰 prezentuje specyfik臋 przekaz贸w reklamowych emitowanych za po艣rednictwem telewizji. Ostatnia przedstawia badania percepcji reklamy w艣r贸d dzieci pi臋cio- i sze艣cioletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-246 293650 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Na ok艂.: Tygodnik Lisickiego Do Rzeczy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 315479 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
ISBN: 978-83-88839-98-6
Bibliogr. s. 81-84.
Streszczenie: Praca na temat uzale偶nienia dzieci i m艂odzie偶y od telewizji. Autorka omawia funkcje i mo偶liwo艣ci telewizji, wybory jakich dokonuj膮 dzieci podczas jej ogl膮dania, ujemne skutki reklamy. Wskazuje jakie stosowa膰 dzia艂ania profilaktyczne, aby uniezale偶ni膰 si臋 od telewizji. Analizuje przypadki os贸b uzale偶nionych od telewizji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292852 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-276 292853 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydzia艂u Nauk Spo艂ecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Paw艂a II ; 119)
Bibliogr. s. 93-106.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Materia艂 oparto na pracy doktorskiej autorki. W cz臋艣ci teoretycznej przytoczono wyniki r贸偶nych bada艅 nt.: odbioru programu telewizyjnego, dziecka jako odbiorcy telewizji, patrzenia na ekran i rozumiania programu telewizyjnego przez dzieci, rozumienia telewizji przez dzieci. Badania w艂asne autorki dot. rozumienia filmu animowanego przez dzieci w wieku przedszkolnym. Badania eksperymentalne przeprowadzono w dw贸ch przedszkolach w S艂upsku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 294252 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 144464, 144462, 144461 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 205007, 205006, 205005 (3 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 113-119.
Streszczenie: Ukazanie wa偶nego w 偶yciu wsp贸艂czesnego dziecka zjawiska zr贸偶nicowania fikcji i rzeczywisto艣ci w otaczaj膮cym 艣wiecie. W cz臋艣ci teoretycznej zawarto badania psychologiczne nad fikcj膮 w dzieci臋cym obrazie 艣wiata (w tym badania J. Piageta) oraz teorie umys艂u w odniesieniu do my艣lenia fikcyjnego. Nast臋pnie zaprezentowano badania nad rozumieniem przez dzieci rzeczywisto艣ci telewizyjnej oraz badania w艂asne autorki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 288512* (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-125.
Streszczenie: Przedmiotem przedstawionych bada艅 by艂 wp艂yw, jaki na kszta艂towanie si臋 mowy ma codzienne ogl膮danie reklam i bajek w telewizji przez polskie dzieci 偶yj膮ce w 艣rodowisku wielkomiejskim. Badania przeprowadzono w l. 1998-2002 w Katowicach. W cz臋艣ci teoretycznej ukazano: najwa偶niejsze ustalenia badawcze dot. telewizji w 偶yciu przedszkolaka, przegl膮d teorii wyja艣niaj膮cych opanowywanie mowy przez dziecko, kulturowe aspekty nabywania sprawno艣ci j臋zykowych i komunikacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 293914 (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko i reklama telewizyjna / Pawe艂 Kossowski. - Warszawa : "呕ak", 1999. - 292 s. : ilustracje kolr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 282-292.
Streszczenie: Ksi膮偶ka omawia spos贸b funkcjonowania reklamy w rodzinie, jej znaczenie w dzieci臋cej 艣wiadomo艣ci, wyobra藕ni i zabawach, zakres wiedzy doros艂ych - rodzic贸w i pedagog贸w na ten temat. Praca przedstawia m.in.: cz臋stotliwo艣膰 korzystania z telewizji i czas po艣wi臋cony tej czynno艣ci przez dzieci; stosunek dzieci do ogl膮dania telewizji i jej miejsce w艣r贸d innych form sp臋dzania wolnego czasu w opinii rodzic贸w; popularno艣膰 reklam telewizyjnych w艣r贸d dzieci; spos贸b ogl膮dania i postrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci; reklamy telewizyjne a dzieci臋ce normy do kupna, czyli kilka s艂贸w o efektywno艣ci film贸w reklamowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280695 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-199 278047 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again