Form of Work
Książki
(9)
Status
available
(6)
only on-site
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(2)
Author
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Butkiewicz Maria
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kołodziejczyk Anna (psycholog)
(1)
Ryłko-Kurpiewska Anna
(1)
Samborska Iwona
(1)
Szubielska Magdalena
(1)
Year
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Country
Poland
(9)
Subject
Telewizja
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Dzieci
(3)
Program telewizyjny
(2)
Reklama telewizyjna
(2)
Rozumienie
(2)
Spostrzeganie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dziecko
(1)
Język dziecka
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Reklama
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Wydawnictwa popularne
(2)
Program telewizyjny
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 248243 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 119)
Bibliogr. s. 93-106.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Materiał oparto na pracy doktorskiej autorki. W części teoretycznej przytoczono wyniki różnych badań nt.: odbioru programu telewizyjnego, dziecka jako odbiorcy telewizji, patrzenia na ekran i rozumiania programu telewizyjnego przez dzieci, rozumienia telewizji przez dzieci. Badania własne autorki dot. rozumienia filmu animowanego przez dzieci w wieku przedszkolnym. Badania eksperymentalne przeprowadzono w dwóch przedszkolach w Słupsku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 294252 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
ISBN: 978-83-88839-98-6
Bibliogr. s. 81-84.
Streszczenie: Praca na temat uzależnienia dzieci i młodzieży od telewizji. Autorka omawia funkcje i możliwości telewizji, wybory jakich dokonują dzieci podczas jej oglądania, ujemne skutki reklamy. Wskazuje jakie stosować działania profilaktyczne, aby uniezależnić się od telewizji. Analizuje przypadki osób uzależnionych od telewizji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 292853, 292852 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 144464, 144462, 144461 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 205007, 205006, 205005 (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 119-125.
Streszczenie: Przedmiotem przedstawionych badań był wpływ, jaki na kształtowanie się mowy ma codzienne oglądanie reklam i bajek w telewizji przez polskie dzieci żyjące w środowisku wielkomiejskim. Badania przeprowadzono w l. 1998-2002 w Katowicach. W części teoretycznej ukazano: najważniejsze ustalenia badawcze dot. telewizji w życiu przedszkolaka, przegląd teorii wyjaśniających opanowywanie mowy przez dziecko, kulturowe aspekty nabywania sprawności językowych i komunikacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 293914 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 113-119.
Streszczenie: Ukazanie ważnego w życiu współczesnego dziecka zjawiska zróżnicowania fikcji i rzeczywistości w otaczającym świecie. W części teoretycznej zawarto badania psychologiczne nad fikcją w dziecięcym obrazie świata (w tym badania J. Piageta) oraz teorie umysłu w odniesieniu do myślenia fikcyjnego. Następnie zaprezentowano badania nad rozumieniem przez dzieci rzeczywistości telewizyjnej oraz badania własne autorki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 288512 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 202-209.
Streszczenie: Publikacja wykorzystuje metodologię językoznawstwa, psychologii i teorii komunikacji. Celem książki jest ukazanie metod i technik pozyskiwania dzieci w reklamach, a także analiza wpływów, jakie komunikaty te wywierają na postawy i sposób wartościowania dzieci w wieku przedszkolnym. Cz.1 przedstawia warunki komunikowania (ekonomiczne, społeczne, psychologiczne) w reklamach kierowanych do dzieci oraz ukazuje powody wyboru dziecka na adresata reklamy. Przedmiot 2. części stanowią problemy związane z opisem kategorii nadawcy reklamy jej adresata oraz odbiorcy. Kolejna część prezentuje specyfikę przekazów reklamowych emitowanych za pośrednictwem telewizji. Ostatnia przedstawia badania percepcji reklamy wśród dzieci pięcio- i sześcioletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65 RYŁ (1 egz.)
Book
In basket
Dziecko i reklama telewizyjna / Paweł Kossowski. - Warszawa : "Żak", 1999. - 292 s. : ilustracje kolr. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 282-292.
Streszczenie: Książka omawia sposób funkcjonowania reklamy w rodzinie, jej znaczenie w dziecięcej świadomości, wyobraźni i zabawach, zakres wiedzy dorosłych - rodziców i pedagogów na ten temat. Praca przedstawia m.in.: częstotliwość korzystania z telewizji i czas poświęcony tej czynności przez dzieci; stosunek dzieci do oglądania telewizji i jej miejsce wśród innych form spędzania wolnego czasu w opinii rodziców; popularność reklam telewizyjnych wśród dzieci; sposób oglądania i postrzeganie reklam telewizyjnych przez dzieci; reklamy telewizyjne a dziecięce normy do kupna, czyli kilka słów o efektywności filmów reklamowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280695, 278047 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again