Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bilewicz Michał (1980- )
(1)
Bolen Diana
(1)
Brickman Philip
(1)
Dudek Natalia
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Försterling Friedrich (1953- )
(1)
Jansen Arthur
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Miller Richard L
(1)
Mudyń Krzysztof (1950- )
(1)
Piotrowski Konrad
(1)
Storms Michael D
(1)
Styśko-Kunkowska Małgorzata (1975- )
(1)
Trenholm Sarah
(1)
Weiner Bernard (1935- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Teoria atrybucji
(11)
Psychologia społeczna
(4)
Uczucia
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Magnetowid
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja osiągnięć
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Poczucie winy
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Wina (etyka)
(1)
Wstyd
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Pawłokoma (woj. podkarpackie)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
ISBN: 83-89120-35-6
Bibliogr. s. 217-228. Indeksy.
Streszczenie: Książka zawiera analizę najważniejszych koncepcji i teorii atrybucyjnych (m.in. Hume, Mill, Heider, Seligman) oraz przedstawia wyznaczniki spostrzeganej przyczynowości (fenomenalistycznej, atrybucji intencjonalnej). Autor omówił test modelu Kelleya i jego udoskonalone wersje (model logiczny, model rombowy Pruitta i Insko, model stanów nienormalnych, model ANOVA). Zwrócił uwagę na konsekwencje atrybucji przyczynowych zarówno intrapersonalne (samotność, depresja, rzucanie palenia, stres, gwałt, bezradność), jak i interpersonalne (altruizm, agresja, napiętnowanie, akceptacja) oraz sposoby ich komunikowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
ISBN: 978-83-62122-23-3
Na okł. podtyt.: psychologiczna teoria atrybucji.
Bibliogr. s. 225-234. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes WUW ; 475)
ISBN: 978-83-235-0298-2
Bibliogr. s. 132-142.
Streszczenie: Publikacja przedstawia teorie pomocne w wyjaśnianiu procesu atrybucji winy. Omawia wpływ przynależności sprawcy do negatywnej kategorii stereotypowej oraz odniesienia negatywnego zdarzenia do Ja obserwatora społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292613 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Wstyd i poczucie winy - co z nami robią? / Konrad Piotrowski. W: Charaktery : magazyn psychologiczny. 2020, nr 9, s. 48-53. - 2020.
Artykuł z czasopisma "Charaktery".
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 204-223.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Przedstawiono: koncepcje - postrzegania świata i atrybucji zjawsk, wyuczonej bezradności, stylów radzenia sobie, roli stylu atrybucji; funkcjonowanie społeczne dziecka; zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi; omówienie i dyskusję wyników badań własnych z l. 2005-2006. Badania przeprowadzono w dwóch grupach chłopców w wieku 12 i 13 lat - dzieci z ADHD (pacjentów Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Toruniu) i ich rodziców, zdrowych dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów (z terenu obejmującego rejon ww. Poradni) i ich rodziców. Wykazano, że bardziej pesymistyczny styl atrybucji młodzieży z ADHD (w porównaniu do zdrowych rówieśników) związany jest z gorszym funkcjonowaniem społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296072 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej