Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(2)
Autor
Kurcz Ida (1930- )
(2)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Christoph Monika
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Coombs Clyde Hamilton (1912- )
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czabański Bogdan (1927-2003)
(1)
Dawes Robyn M. (1936-2010)
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grzelak Janusz
(1)
Góźdź Joanna
(1)
Illeris Knud
(1)
Jabłońska Maria (pedagog)
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczna-Woźniak Renata
(1)
Kozielska Maria
(1)
Krzywka Andrzej (1953- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(1)
Kuryś-Szyncel Karolina
(1)
Leśny Agnieszka
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Tversky Amos (1937- )
(1)
Zaczyński Władysław Piotr (1930- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele biologii
(1)
Temat
Uczenie się
(20)
Teoria nauczania
(9)
Motywacja uczenia się
(3)
Mózg
(3)
Język
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia
(2)
Sztuka
(2)
Teoria sztuki
(2)
Uczniowie
(2)
Wygotski, Lew (1896-1934)
(2)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Dalin, Per
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Estetyka
(1)
Fiedler, Conrad‏ (1841-1895)
(1)
Filozofia kultury
(1)
Fullan, Michael
(1)
Język dziecka
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kultura wizualna
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja osiągnięć
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Oszustwo szkolne
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedeutologia
(1)
Planowanie
(1)
Postawy
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychomotoryka
(1)
Reforma oświaty
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Ruchy
(1)
Samodzielność
(1)
Schmidt, Richard A. (1941- )
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Technika
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Teoria
(1)
Teoria atrybucji
(1)
Teoria autodeterminacji
(1)
Teoria informacji
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Teoria systemów
(1)
Teoria umysłu
(1)
Teorie spiskowe
(1)
Uczenie się biograficzne
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczucia
(1)
Wiedza
(1)
Wiedza potoczna
(1)
Wychowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kanada
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Rosja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z pracy zbiorowej
(5)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(7)
Kultura i sztuka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89518-45-7
Bibliogr. s. 255-273. Indeksy.
Streszczenie: Prezentując różne koncepcje uczenia się, autor przedstawia swoje rozumienie uczenia się jako procesu pośredniczącego między człowiekiem - istotą ukształtowaną biologicznie i genetycznie a istniejącymi strukturami społecznymi. Zdolność do uczenia się ma naturę libidalną. Uczenie się rozwija wiedzę, zdolności, emocje i uspołecznienie. Są one warunkiem i składową społeczeństwa. Autor porusza aspekty sczegółowe tych zagadnień, np. przestrzenie uczenia się (w tym uczenie się szkolne), psychologię motywacji i czynniki wewnętrzne uczenia się w stadiach życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291954 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.95 ILL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 258228, 258227 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 258229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85543-98-8
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: W cz. I autor snuje rozważania na temat realności powstania wiarygodnej teorii nauczania (Theory of Teaching) tzn. takiej, która pozwala na przewidywanie zabiegów edukacyjnych; przedstawia też argumenty za i przeciw niej oraz projekt prac nad nią. W cz. II omawia zadania neurodydaktyki - interdyscyplinarnej dziedziny badawczej zakładającej, że wszelkie metody nauczania powinny być "kompatybilne" z możliwościami intelektualnymi uczniów, określonymi przez biologiczne parametry mózgu. W cz. III autor analizuje zadania badawcze, zagrożenia i perspektywy dydaktyk przedmiotowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272948, 272947 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty i Teksty Pomocnicze / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 199670, 199669, 199668 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149859, 149857, 149855 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89511-00-2
Bibliogr. s. 76, 99.
Streszczenie: Skrypt dla studentów wszystkich zakładów kształcenia nauczycieli na poziomie pomaturalnym. Zawiera bloki autokontrolne i autokorektywne, problemowe, rozszerzające i syntetyzujące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć, uczenie się, język / Ida Kurcz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1992. - 319, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / pod red. Tadeusza Tomaszewskiego ; [t. 3])
Bibliogr. s. 293-316 i przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264155, 264154, 264153, 264152, 264151, 264104, 264103, 264102 (8 egz.)
Książka
W koszyku
Pamięć, uczenie się, język / Ida Kurcz. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1995. - 323, [1] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / pod red. Tadeusza Tomaszewskiego ; [t. 3])
Bibliogr. s. 296-320 i przy pracach.
Streszczenie: Trzeci tom podręcznika uniweryteckiego psychologii. Przedst.: fazy procesów pamięci i jej rodzaje, metody badania pamięci; rodzaje uczenia się, nabywanie wprawy, czynniki związane ze sposobem uczenia się, uczenie się wspomagane mikrokomputerem (aut. Ryszard Dobrowolski); zagadnienia definicyjne języka i mowy, neurofizjologiczne podstawy języka, filo- i ontogenezę języka, artykulację dźwięków i percepcję mowy, relacje między wiedzą językową a wiedzą o świecie, strukturę języka i kompetencji językowej, kompetencję komunikacyjną, język mówiony a pisany, dwujęzyczność; organizację niektórych czynności psychicznych w mózgu i asymetrię półkulową (aut. Wanda Budohoska i Anna Grabowska).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 283-319.
Streszczenie: W części pierwszej omówiono proces uczenia się oraz rozpatrzono wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie kształcenia. W drugiej przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych i doświadczeń praktycznych prowadzących do zmian w procesie studiowania technicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303381, 303380 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pedagogika przygody : konteksty teoretyczne / Agnieszka Leśny. W: Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie : outdoor i adventure education w Polsce, s. 12-49. - 2014.
Bibliografia i netografia na stronach 47-49.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-186.
Streszcz. ang. Wstęp i spis treści także ang.
Streszczenie: Opisano: rzeczywistość edukacyjną nauczycieli; charakter podejmowanych przez nich działań oraz kierujące nimi motywy; sposób, w jaki stają się profesjonalistami; odbiór przez nich literatury pedeutologiczej; kierunki zmian w myśleniu o zawodzie nauczyciela. Badaniu w 2008 roku poddano 4 grupy nauczycielek nauczycieli z dużego miasta wojewódzkiego zatrudnionych w różnego typu instytucjach akademickich i nieakademickich kształcenia nauczycieli. Obserwacji poddano dyskusje grupowe dot. odpowiedzi na pytania: jakie znaczenie nauczyciele nauczycieli nadają własnemu miejscu w codzienności edukacyjnej, jakie stosują strategie oraz jakie tworzą koncepcje edukacji nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teorie kształcenia w świecie cyfrowym / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2019. - 315 stron : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [275]-306. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.4 TEO (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Konferencyjne / Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu)
Bibliogr. s. 11, 64, 70.
Streszczenie: Teoria schematów to próba wyjaśnienia podstaw zachowania się ruchowego i uczenia się złożonych czynności ruchowych, a szczególnie sportowych. W seminarium uczestniczył amerykański prof. George Twardokens, uczeń amerykańskiego prof. psychologii Richarda A. Schmidta. G. Twardokens przedstawił ogólne uwagi nt. teorii R.A. Schmidta i odpowiadał na pytania uczestników seminarium. W tomie zamieszczono także pięć ref. poświęconych uczeniu się motorycznemu i nauczaniu czynności ruchowych oraz regulacji zachowania, a także schematów Schmidta. Praca adresowana do nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów sportowych jako przynosząca podstawy wiedzy o uczeniu się złożonych czynności ruchowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274618 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Podsumowywanie i planowanie / Magdalena Goetz. W: Głos Pedagogiczny. 2018, nr 1, s. 23-27. - 2018.
Artykuł z czasopisma "Głos Pedagogiczny".
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej