Form of Work
Ksi膮偶ki
(5)
Status
only on-site
(4)
available
(3)
Branch
Wypo偶yczalnia
(3)
Czytelnia
(4)
Author
Grabowska Miros艂awa (1949- )
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Ignar-Golinowska Barbara
(1)
Kozio艂 Edward (pedagogika)
(1)
Wilk Teresa (pedagog)
(1)
艢cis艂owicz Ma艂gorzata
(1)
Year
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(5)
Subject
Uczniowie szk贸艂 podstawowych
(5)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Demokracja
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele szk贸艂 podstawowych
(1)
Rodzice
(1)
Socjalizacja polityczna
(1)
Sto艂贸wki szkolne
(1)
Uczniowie gimnazj贸w
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowawstwo
(1)
艢wiadomo艣膰 spo艂eczna
(1)
Subject: time
1989-
(3)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. 艣l膮skie)
(1)
Kielce (woj. 艣wi臋tokrzyskie ; okolice)
(1)
Warszawa
(1)
Domain
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(3)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 42-43.
Streszczenie: Badaniami obj臋to 95~R szk贸艂. Przedstawiono: zaanga偶owanie szk贸艂 w organizowanie 艣niada艅, ilo艣膰 uczni贸w korzystaj膮cych ze wsp贸lnych 艣niada艅 i dofinansowania ich, organizowanie 艣niada艅 w zale偶no艣ci od poziomu klas. Wymieniono trudno艣ci w organizowaniu wsp贸lnych 艣niada艅 i ich przyczyny a tak偶e korzy艣ci z organizowania wsp贸lnych 艣niada艅 w szkole. Podano wnioski z bada艅.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276734, 276733 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 253-265.
Streszczenie: Analiza wynik贸w bada艅 przeprowadzonych w l. 1988-1989 wynikaj膮cych z przekonania, 偶e spos贸b pe艂nienia przez nauczyciela roli wychowawcy jest uzale偶niony m.in. od jego koncepcji tej roli. Badano stosunek nauczycieli do funkcji wychowawcy klasy, pogl膮dy na znaczenie tej funkcji i cele tej pracy, pogl膮dy nt. obowi膮zk贸w i zada艅 wychowawcy klasy, styl pracy z zespo艂em uczniowskim, postrzeganie przez nauczycieli zjawisk wychowawczych wyst臋puj膮cych w klasie, pogl膮dy nauczycieli na w艂asne jako wychowawcy klasy uprawnienia i odpowiedzialno艣膰, przygotowanie do pe艂nienia roli wychowawcy w ocenie badanych, ocen臋 przez badanych siebie jako wychowawcy. W zako艅czeniu zwr贸cono uwag臋 na potrzeb臋 zmian w kszta艂ceniu i doskonaleniu nauczycieli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270495 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-81 270496 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-192.
Streszczenie: Praca powsta艂a w oparciu o badania przeprowadzone w艣r贸d rodzic贸w dzieci ucz臋szczaj膮cych do szko艂y podstawowej. Ukazano aspiracje edukacyjne rodzic贸w uczni贸w klas IV-VII, zale偶no艣膰 od 艣rodowiska rodzinnego osi膮ni臋膰 szkolnych z j臋zyka polskiego i matematyki, a tak偶e zwi膮zek aspiracji edukacyjnych rodzic贸w z osi膮gni臋ciami szkolnymi ich dzieci oraz zgodno艣膰 dalszych aspiracji edukacyjnych uczni贸w z ich osi膮gni臋ciami szkolnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 270046 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-69 PNS 270047 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 155-161.
Streszczenie: Autorki omawiaj膮 znaczenie kultury w edukacji uczni贸w. Przedstawiaj膮 koncepcj臋 wychowania estetycznego i edukacji kulturalnej. Zwracaj膮 uwag臋 na pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej (historia, media, praktyka). Poprzez swoje badania wykazuj膮, 偶e szko艂a nie spe艂nia oczekiwa艅 uczni贸w w zakresie kultury teatralnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-e-88 296670 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Working Paper / Instytut Bada艅 nad Podstawami Demokracji ; no 2)
Streszczenie: Efekt badania ewaluacyjnego programu "Demokracja. Idee i dzia艂ania" opracowanego w Instytucie Bada艅 nad Podstawami Demokracji. Napisano scenariusze 15 lekcji z wykorzystaniem brytyjskiego podr臋cznika kursu dla nauczycieli i polskiego opracowania "Kszta艂cenie obywatelskie. Scenariusze lekcji" wydanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie w 1995 r. (wyd. 2 popr. i rozsz.). Program zrealizowano w klasach si贸dmych szk贸艂 na Ursynowie. Zaprezentowano: rozwa偶ania nt. gdzie polska m艂odzie偶 uczy si臋 demokracji, za艂o偶enia i zakres tre艣ci programu, opinie uczni贸w o szkole i samorz膮dzie, diagnoz臋 stanu wiedzy m艂odzie偶y o elementach systemu demokratycznego przed rozpocz臋ciem kursu, ocen臋 programu dokonan膮 przez nauczycieli i uczni贸w, ocen臋 rezultat贸w kursu (poprzez por贸wnanie stanu wiedzy uczni贸w przed i po kursie).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. VI-B-25 276449 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again