Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Babiś Marzena
(1)
Bortnowski Stanisław (1935-2014)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Cholewa-Gałuszka Bogusława
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Jedliński Ryszard
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Zieliński Janusz (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(1)
Temat
Wychowanie do wartości
(4)
Globalizacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Humanizm (postawa)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Literatura
(1)
Miłosierdzie
(1)
Miłosierdzie Boże
(1)
Nauczanie
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Subkultura
(1)
Uczniowie
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 307511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pryzmaty współczesnego wychowania / Janusz Zieliński. - Warszawa : Sowa - Druk na Życzenie, 2014. - 180 s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 170-178, netogr. s. 178-179.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom)
Informacja o serii "Nauczyciele - Nauczycielom" w tekście. Inf. o aut. tekstów s. 320-323.
Streszczenie: Opracowanie ma stanowić inspirację do wychowania. Jest wielopłaszczyznową refleksją na temat człowieczeństwa wraz z założeniami pedagogiki współbycia, która służy ukształtowaniu i ocaleniu człowieka w człowieku. Zawiera postulaty pedagogiki personalistycznej, współdziałania i pedagogiki serca. Zarysowuje koncepcję wychowania, jako realizację zasad cywilizacji miłości sformułowanych przez Ojca Jana Pawła II. Traktuje o świecie wartości w życiu dziecka oraz w pedagogice, o sztuce bycia nauczycielem małych dzieci, młodzieży, i studentów, o kulturze współbycia w rodzinie, szkole i życiu publicznym, o roli mediów w wychowaniu i edukacji. A także o sztuce dostrzegania związków pomiędzy wiedzą potoczną i naukową, mądrością a wiedzą; o sztuce bycia dzieckiem, uczniem i życzliwym człowiekiem, o tolerancji i odwadze bycia dobrym człowiekiem. Opisuje sytuację dziecka w świecie pokus i przemocy, jak przerwać spiralę nienawiści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 300757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 556)
Bibliogr. s. 298-317. Indeks.
Streszczenie: Edukacja polonistyczna scala procesy kształcenia kulturowo-literackiego i językowego, które mają wymiar aksjologiczny. Niniejsza rozprawa ma charakter interdyscyplinarny, sprowadza się w swej istocie do ukazania jak uczyć wartości, jak je rozpoznawać i hierarchizować oraz jak ksztaltować postawy wobec systemów wartości. Autor przeprowadził badania wśród młodzieży gimnazjalnej i licealnej Krakowa i województwa małopolskiego w latach 2007-2009. Prace badawcze dotyczyły uczniowskiej interpretacji słów "globalizacja", "regionalizacja" i "miłosierdzie". Twórca książki omawia problemy edukacji polonistycznej w aspekcie aksjologicznym. Preferuje model edukacji humanistycznej, której podstawę stanowi wychowanie ku wartościom. Autor przedstawił słownikowe znaczenie pojęcia miłosierdzie i podjął się skonfrontowaniatgoz pojęcia z rozumieniem miłosierdzia w Starym i Nowym Testamencie. Następnie zaprezentował rozumienie miłosierdzia w aspekcie uczuciowo-etycznym, religijnym i społecznym przez gimnazjalistów z różnych środowisk. Przestawił rozmaite interpretacje globalizacji w ujęciu socjologicznym, ekonomicznym, politycznym, społecznym, kulturowym i edukacyjnym. W zakończeniu wyeksponował potrzebę realizacji takiej koncepcji kształcenia polonistycznego, które uwzględniając wartości humanistyczne mogłoby sprostać wyzwaniom epoki ponowoczesnej i nowym kierunkom w edukacji globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Publikacja zawiera teorie, myśli i koncepcje autorów z różnych dziedzin wiedzy na temat komunikacji i umiejętności interpersonalnych w edukacji. Autorzy omawiają m.in. teorie J.Habermasa i jej implikacje dla pedagogiki, potencjał komunikacyjny nauczyciela, zastosowanie Wilberowskiej koncepcji rozwoju człowieka w edukacji, system wartości i aksjologia współczesnej edukacji, autorytet a kompetencje. Część druga pracy przedstawia zagadnienia związane z działalnością komunikacyjną w szkole (m.in. szkołę wobec kryzysów egzystencjalnych młodzieży, opresyjność uczniów jako efekt zakłóconej komunikacji w szkole oraz patriotyzm jako wartość).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292599 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej