Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Bartmiński Jerzy (1939- )
(2)
Puzynina Jadwiga (1928- )
(2)
zbiorowa Praca
(2)
Jedliński Ryszard
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kopeć Urszula
(1)
Mazurkiewicz-Brzozowska Małgorzata
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(2)
Temat
Wartość
(7)
Język polski
(4)
Semantyka lingwistyczna
(2)
Czas
(1)
Jednostki miar
(1)
Język potoczny
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kultura
(1)
Kłamstwo
(1)
Prawda
(1)
Semiotyka
(1)
Słownictwo
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271207 (1 egz.)
Rekord wzorcowy
Wartość - słownictwo (hasło przedmiotowe)
Książka
W koszyku
Język wartości / Jadwiga Puzynina. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1992. - 264, [4] s. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 249-[265].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 263897, 263896 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Orientacja w miarach rzeczy (cech) i zdarzeń / Teresa Rzepa. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 1986. - 203, [4] s. : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 66)
Odmienny tyt. serii: Psychologia - Pedagogika.
Bibliogr. s. 186-191.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 243599 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 296)
Bibliogr. s. 243-274. Indeks.
Streszczenie: Znaczenie pojęć: wartość, wartościowanie, językowy obraz świata. Podział wartości i ich zakresy oraz znaczenie wartości dla kultury. Założenia lingwistyki kognitywnej i jej rola w badaniu nazw wartości preferowanych przez uczniów. Hierarchia wartości w wypowiedziach młodzieży - na podstawie badań innych i własnych autora - dotyczących grupy piętnastolatków uczących się w okresie transformacji politycznej i społeczno-kulturowej. Omówienie preferowanych przez badaną młodzież wartości: Boga, rodziny, pracy, miłości, przyjaźni, zdrowia, życia. Konceptualizacje tych wartości, ich kategorie i uczniowskie wizje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282887 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-237.
Streszczenie: Praca teoretyczno-badawcza z zakresu badań nad językiem uczniów. Przedmiotem badań było pojęcie wartości w wypowiedziach licealistów. Język uczniowski ukazany został jako narzędzie konceptualizacji świata a nie jedynie jako środek służący komunikacji. Oprócz treści dotyczących metodologii badań autorka zaprezentowała hierarchię wartości pozytywnych i negatywnych w wypowiedziach uczniów klas pierwszych i trzecich liceum, przedstawiła obraz przyjaźni, miłości i nienawiści w opiniach młodzieży. Poszczególne rozdziały podsumowuje lista określeń wynotowanych z prac licealistów i analiza metafor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 264953 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 195-206.
Streszczenie: Próba odpowiedzi na pytanie jak pojęcia prawdy i kłamstwa konceptualizuje i wartościuje młodzież licealną końca XX wieku. Przedstawienie różnorakich kategorii wartości, aby wskazać usytuowanie w nich prawdy i kłamstwa. Prezentacja narzędzi badawczych oraz kryteriów doboru respondentów. Analiza m.in. obrazowych porównań prawdy i kłamstwa wynotowanych z wypowiedzi uczniowskich; portretu człowieka-podmiotu, który mówi prawdę lub kłamie; metaforycznego myślenia o prawdzie i kłamstwie. Ukazanie podobieństw i różnic w sposobie rozumienia prawdy i kłamstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283747 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej