Forma i typ
Publikacje naukowe
(88)
Książki
(81)
Artykuły
(80)
Publikacje fachowe
(57)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(13)
Autor
Kaja Barbara (1944- )
(12)
Baran Jolanta
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Piszczek Maria
(3)
Wojciechowska Aneta (pedagog)
(3)
Baranowska Wanda
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chee Kit
(2)
Cierpiałowska Tamara
(2)
Gagat-Matuła Anna
(2)
Green Christopher (1943- )
(2)
Grycman Magdalena (1961- )
(2)
Jerzyk Monika
(2)
Kirby Amanda
(2)
Kloskowska Adriana
(2)
Kornaś Dorota
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Kędzia Marta
(2)
Kłoda-Leszczyńska Maja
(2)
Michalak Karolina (psycholog)
(2)
Ostafin Zuzanna (1971- )
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Reuttowa Natalia (1909-1986)
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna
(2)
Straßmeier Walter (1938- )
(2)
Wawrzyn Krzysztof
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Aouil Bassam
(1)
Bibrowicz Karol
(1)
Bida Milena
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brańka Zofia
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Brophy Jere E. (1940- )
(1)
Brotherton Graham
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Cronin Mark
(1)
Czyż Katarzyna
(1)
Davies Helen
(1)
Domańska Maria Jolanta
(1)
Doroba Anita
(1)
Dryjańska Joanna
(1)
DuPaul George J
(1)
Dunphy Hilary
(1)
Dziadosz Paulina
(1)
Dzikomska-Kaczan Anna
(1)
Firlejczyk Weronika
(1)
Friediger Teresa
(1)
Gajewski Łukasz
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gołąbek-Jonak Patrycja
(1)
Griffin Stephen
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gubała Tomasz
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana (1978- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Hapka Arkadiusz (1981- )
(1)
Hołtyń Beata
(1)
Jabłońska Karolina
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jankowska Karina
(1)
Jurkiewicz Partycja
(1)
Jędrzejowska Agnieszka
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kamionowski Robert
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kern Lee
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kokoszczyńska Agnieszka
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kosiń Magdalena
(1)
Kowalczyk Marlena Mirosława
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krzyszczuk Anna
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kurzeja Piotr
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kłoda Maja
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Matczak Izabela (nauczyciel)
(1)
Matkowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(52)
2010 - 2019
(62)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(132)
1901-2000
(23)
1989-2000
(18)
1945-1989
(6)
Kraj wydania
Polska
(161)
Język
polski
(102)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Rodzice
(18)
Psycholodzy
(12)
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Terapeuci
(7)
Logopedzi
(5)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci pedagogiczni
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Studenci
(4)
Lekarze
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Wspomaganie rozwoju
(125)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(85)
Komunikacja wspomagająca
(39)
Wsparcie edukacyjne
(30)
Wychowanie w rodzinie
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(22)
Dzieci
(21)
Wczesna interwencja
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością
(19)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(16)
Uczniowie
(15)
Chorzy w rodzinie
(14)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Język dziecka
(13)
Psychologia rozwojowa
(13)
Psychoterapia
(12)
Rodzice
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Integracja sensoryczna
(10)
Rozwój osobowości
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Rehabilitacja medyczna
(9)
Dziecko z ADHD
(8)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(7)
Młodzież
(7)
Nauczyciele
(7)
Niemowlę
(7)
Rodzina
(7)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(7)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(6)
Psychologia wychowawcza
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Zespół ADHD
(6)
Autyzm
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z dysleksją
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Wychowanie
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(5)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Leczenie
(4)
Mowa
(4)
Nauka czytania
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Zabawa
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Osobowość
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Profilaktyka szkolna
(3)
Socjalizacja
(3)
Terapia zabawą
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zachowanie
(3)
COVID-19
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko głuchoniewidome
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Etiologia (medycyna)
(2)
Głusi
(2)
Higiena szkolna
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież z ADHD
(2)
Narkomania dzieci i młodzieży
(2)
Nauczanie
(2)
Temat: czas
2001-
(49)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Holandia
(1)
Wielka Brytania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(56)
Artykuł problemowy
(46)
Praca zbiorowa
(32)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Poradnik
(21)
Opracowanie
(14)
Materiały konferencyjne
(10)
Podręcznik
(10)
Case study (studium przypadku)
(5)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Synteza
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(125)
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(33)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 324-339. Indeks.
Streszczenie: Autorka próbuje udzielić odpowiedzi na pytanie jak żyć aby być szczęśliwym, wykorzystując w tym celu koncepcję wspomagania rozwoju. W zaproponowanym przez nią podejściu proces wspomagania nie jest nakierowany na osobowość człowieka, lecz na uznawaną przez niego teorię życia oraz relacje ze światem zewnętrznym i wewnętrznym, dlatego też oprócz podania teoretycznych ram psychologii wspomagania, wiele uwagi poświęca różnym konceptom życia i postrzegania świata. Powołując się na poglądy uznanych pedagogów, psychologów i filozofów oraz przytaczając rozliczne przykłady z codziennego życia sugeruje w jaki sposób pomóc sobie i innym w podejmowaniu odpowiednich decyzji i działań, a także jak radzić sobie w trudnych życiowych momentach takich jak: kłopoty zdrowotne, kwestia wyboru ścieżki zawodowej czy problemy rodzinne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301481, 299878, 299877 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach
Streszczenie angielskie przy referatach.
Streszczenie: Art. dot. m.in.: koncepcji wspomagania rozwoju, starzenia się, stresu w rodzinie, koncepcji A. Korzybskiego, asertywności, metody dobrego startu, autoagresji osób z niepełnosprawnością intelektualną, koncepcji Kursu Twórczego Rozwoju dla dzieci od 4 roku życia, muzykoterapii dziecięcej, narcyzmu dziecięcego, wykorzystania baśni w terapii, terapii zabawą, terapii dzieci dotkniętych przemocą w Kinderschutzzentrum Oldenburg, profilaktyki trudności szkolnych u dzieci "ryzyka dysleksji", wpływu szkoły średniej na system wartości uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 282911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-260-4640-7 (zeszyt 1 i 2) ; 978-83-260-4642-1 (zeszyt 2)
Bibliografia na stronie 32.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2 KLO (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prace z ogólnopolskiej konferencji, Bydgoszcz 6-7 listopada 1996 r.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie angielskie przy referatach.
Streszczenie: Omówiono teoretyczne problemy wspomagania rozwoju w różnych aspektach i w stosunku do osób z różnymi niepełnosprawnościami, przedstawiono różne metody pracy terapeutycznej (np. metoda G. Domana, koncepcja T. Felixa, bajki terapeutyczne, stymulacja mowy dziecka z wadą słuchu) i omówiono badania empiryczne wpomagania rozwoju dzieci (np. zabawa jako forma terapii dzieci głuchych z przedszkoli masowych i specjalnych, stymulowanie rozwoju schematu ciała u dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, terapia zaburzeń rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, socjalizacja agresji, program "Spójrz inaczej", terapia dzieci autystycznych) oraz działalność różnych instytucji - Kinderschutzzentrum Oldenburg i łódzkich publicznych szkół podstawowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284013, 282962 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 331-335.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.015.3 OCK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 214-224.
Streszczenie: Autorka podaje teoretyczne założenia Humanistycznej Terapii Rozwojowej, omawia: diagnozowanie potencjału rozwojowego, diagnozowanie wzmożonej pobudliwości psychicznej i terapię rozwojową (nadpobudliwości: ruchowej, zmysłowej, wyobraźni, umysłowej, uczuciowej), diagnozę nerwicy w kontekście 5 poziomów rozwoju osobowego, Humanistyczną Terapię Rozwojową osób neurotycznych, rolę sztuki we wspomaganiu rozwoju osób nadpobudliwych i neurotycznych oraz osobę terapeuty i cechy relacji terapeuta-pacjent.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 203353, 202956, 202955, 202954 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 202914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce błędna nazwa ilustratorki, prawidłowa: Elżbieta Śmietanka-Combik.
Bibliografia, netografia na stronie 114. Indeks.
Wiek: 3+.
Dzieci często mają kłopoty z zachowaniem, a to dlatego, że brakuje im narzędzi, aby poradzić sobie z silnymi emocjami. Ta książka to zbiór kilkudziesięciu zadań, dzięki którym dzieci nauczą się nazywać uczucia, rozwijać empatię oraz dowiedzą się, jak zachowywać spokój. Proste ćwiczenia i aktywności, takie jak budowanie fortów uczuć, robienie kojących wiatraczków czy oddychanie jak smoki, będą miały pozytywny wpływ na dzieci. Książka stworzona zostałą tak, by przykuć ich uwagę. Charakteryzuje się m.in. różnorodnością zadań (rysowanie, pisanie, gry, zabawy ruchowe, projekty artystyczne, prace manualne i twórcze ćwiczenia), samodzielną nauką (zadania z instrukcjami krok po kroku, z użyciem prostych materiałów, z niewielką pomocą dorosłych lub bez niej) oraz kolorowymi i urokliwymi rysunkami ułatwiającymi zrozumienie zadań. Oto ciekawe i skuteczne sposoby, które pomogą dzieciom budować pozytywne zachowanie na co dzień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.923 SPE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie angielskie przy referatach.
Streszczenie: Artykuły zebrane w tomie obrazują teoretyczne aspekty wspomagania rozwoju (są to prace z zakresu psychologii klinicznej dziecka w Polsce oraz artykuły dot.: przeglądu badań amerykańskich nt. ADHD, osobowości pogranicznej - borderline, koncepcji tożsamości i Ja-fizycznego, przystosowania dziecka z przewlekłą chorobą somatyczną), różne aspekty analizy mowy pisanej dziecka (w oparciu o koncepcję Wygotskiego), narzędzia do badania świadomości fonologicznej, zastosowanie gier społecznych w diagnozie i interwencji psychologicznej, badania empiryczne związane ze wspomaganiem rozwoju (dot. roli obrazu samego siebie w tworzeniu orientacji życiowych młodzieży niepełnosprawnej ruchowo, radzenia sobie młodzieży lekko upośledzonej umysłowo w sytuacji zagrożenia i deprywacji, stopnia aprobaty przemocy w rodzinie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287213, 286289 (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Bibliografia na stronie 11.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Szkoła Dziś i Jutro)
Bibliografia na stronach 231-240.
Streszczenie: Autor przedstawia modele wspomagania dziecka w rozwoju, cechy kompetentnego wychowawcy, profilaktykę jako korektę i kompensację działań wychowawczych. W swojej pracy omawia tworzenie szkolnego programu profilaktyki, warunki powodujące jej skuteczność (doskonalenie nauczycieli, współdziałanie z rodzicami, modyfikowanie środowiska rówieśniczego i lokalnej społeczności). W ostatnim rozdziale podaje ewaluację działań profilaktycznych w szkole, jej standardy i strukturę procesu (cel, wskaźniki, procedury, metody i narzędzia, badania, opracowanie wyników badań).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290322, 290321 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.06 GAŚ (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Bibliografia na stronie 49.
Artykuł
W koszyku
Jak działąć polisensorycznie, aby odpowiednio stymulować rozwój dziecka z wadą słuchu? / Kamila Miszczyk. W: Terapia specjalna dzieci i dorosłych. 2022, nr 3 (24), s. 18-24. - 2022.
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306810, 266282, 266281, 266280 (4 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł z czasopisma "Terapia specjalna dzieci i dorosłych".
Netografia na stronie 28.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej