Forma i typ
Publikacje naukowe
(17)
Artykuły
(16)
Książki
(15)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(6)
Autor
Feliniak Aleksandra
(2)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Fijałkowski Adam (1969- )
(1)
Glogowska Żaneta
(1)
Hellwig Jan (1931-2000)
(1)
Kayser Johann (1826-1895)
(1)
Kehrein Josef (1808-1876)
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kołakowski Andrzej (1964- )
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Koźmian Danuta (1936- )
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Magier Piotr
(1)
Maliszewski Krzysztof
(1)
Matthaei Adelbert (1859-1924)
(1)
Meyer Bruno
(1)
Męclewski Edmund (1913-1992)
(1)
Nowicka Anna
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Przybylski Andrzej (1964- )
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Röskau-Rydel Isabel
(1)
Sapia-Drewniak Eleonora (1950- )
(1)
Schrader Wilhelm
(1)
Sosnowska Paulina
(1)
Stępkowski Dariusz (1968- )
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szulist Janusz (1973- )
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954-2023)
(1)
Tamasik-Abdelsamie Katarzyna
(1)
Woźniak Robert J. (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
1890 - 1899
(2)
1880 - 1889
(1)
1870 - 1879
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
Temat
Wychowanie
(12)
Pedagogika
(5)
Historia wychowania
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Foerster, Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(3)
Nazizm
(3)
Pedagodzy
(3)
Antypedagogika
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Dzieci
(2)
Filozofia
(2)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie dla pokoju
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Biskupi
(1)
Dobro wspólne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Filozofowie
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Grupy etniczne
(1)
Hahn, Kurt (1886-1974)
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Historia
(1)
Hitler-Jugend
(1)
Jaczewski, Andrzej (1929-2020)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kluge, Karl-Josef (1931- )
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
List pasterski
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Metoda Montessori
(1)
Migracje
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Niemcy
(1)
Ontologia
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika przeżyć
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Polacy
(1)
Polacy za granicą
(1)
Postmodernizm
(1)
Postpamięć
(1)
Przedszkola
(1)
Reforma oświaty
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Schoenebeck, Hubertus von (1947- )
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teresa Benedykta od Krzyża (święta ; 1891-1942)
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Trzecia Rzesza (1933-1945)
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie polityczne
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne (czasopismo ; 1925-1939)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zabawki
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie przedszkolne (czasopismo ; 1925-1939)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(21)
1801-1900
(8)
1918-1939
(7)
2001-
(7)
1939-1945
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
1701-1800
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(19)
Polska
(5)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Artykuł problemowy
(11)
Artykuł z pracy zbiorowej
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł monograficzny
(2)
Opracowanie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Biografia
(1)
Monografia
(1)
Szkolnictwo
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Historia
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Erziehungs- und Unterrichtslehre für Gymnasien und Realschulen / Wilhelm Schrader. - 2. Aufl. - Berlin : Ferd. Dümmlers Verlags-Buchhandlung, 1893. - XIV, [2], 629 s. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 714 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 722 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Handbuch der Erziehungs- und Unterrichtslehre für höhere Schulen / hrsg. von A. Baumeister ; Bd. 4)
Współopr. z Abt. 13, 14 i 16.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 889 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306751 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filozofia Kultury i Edukacja)
Bibliogr. s. 273-279.
Spis treści także ang. Streszcz. ang.
Streszczenie: Autorska koncepcja filozofii wychowania. Analiza i interpretacja podstawowych kategorii "bycia i czasu" Martina Heideggera. Ukazanie możliwości zastosowania heideggerowskich pojęć, w tym szczególnie "różnicy ontologicznej", do filozofii wychowania oraz różnic ontologicznych między filozofią a innymi naukami, np. między filozofią a pedagogiką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297409 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 161400 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. 240)
Na s. tyt. także t. 314 oznaczający nr kolejny serii Rozprawy i Studia do nr 74 wydawanej przez WSP w Szczecinie.
Bibliogr. s. 157-167.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Jak kształtowała się i jakimi czynnikami była determinowana chrześcijańska myśl wychowawcza F.W. Foestera oraz z jakim spotykała się odbiorem w Polsce w pierwszej połowie XIX wieku? - wokół tych pytań koncentruje się tematyka niniejszaej książki. Autor, w oparciu o badania przeprowadzone w latach 1992-95 ukazał kontrowersyjne poglądy tego etyka chrześcijańskiego na wychowanie moralne i obywatelsko-państwowe. Analizę recepcji jego myśli pedagogicznej w Polsce przeprowadził wyróżniając okres zaborów, międzywojnia i okupację hitlerowską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-247.
Streszczenie: Interpretacja pedagogiki F.W. Foerstera (1869-1966) z dwóch okresów naukowej działalności: przed rokiem 1898 - gdy miała charakter laicki i po przełomie religijnym - gdy jego prace inspirowało chrześcijańskie pojmowanie człowieka i świata. Autorka ukazuje w swej książce ponadczasowy wymiar pedagogiki F. W. Foerstera, której humanistyczna wizja człowieka i jego wychowania oraz podjęte problemy posłuszeństwa, woli i wolności wyboru inspirują współczesną myśl pedagogiczną. Omówiono główne aspekty foersterowskiej nauki: filozofię człowieka, wpływy św. Augustyna, Nietzchego, Schopenhauera, ideę wychowania do wolności i kształtowania charakteru. W aneksie zamieszczono fragmenty książki F. W. Foerstera: "Przeżyta historia świata. Pamiętniki".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277664 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 155-[161].
Streszczenie: Pedagogiczne poglądy I. Kanta i propozycja przybliżenia istoty myślenia Kanta o wychowaniu człowieka na gruncie filozofii edukacji charakteryzującej się racjonalizmem otwartym na wartości: prawdy, precyzji języka, logiki wnioskowania, analityczności, empiryzmu. Biografia filozofa wzbogacona jego portretem charakterologicznym. Poglądy filozoficzne, epistemologia, etyka, antropologia wg Kanta. Interpretacja rozprawy Kanta o wychowaniu fizycznym i praktycznym. Recepcja jego myśli pedagogicznej we współcesnej refleksji o wychowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280089 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280090 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2270)
Bibliogr. s. 164-179. Indeks.
Streszczenie: Ukazanie, jaką rolę w kształtowaniu pedagogiki kultury odegrała filozofia niemiecka i inne koncepcje filozoficzne (spoza obszaru nauki niemieckojęzycznej), a także pedagogicznych inspiracji twórczości Sergiusza Hessena, Bogdana Nawroczyńskiego i Bogdana Suchodolskiego. Omówienie klimatu intelektualnego dwudziestolecia międzywojennego oraz sytuacji społecznej, gospodarczej, kulturalnej II Rzeczypospolitej. Przedstawienie teorii wychowania moralnego pedagogiki kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-8095-807-4
Bibliografia na stronach 393-431.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2 PRZ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 385-399. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.013 KOŚ (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej