Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(1)
Autor
Zahorska Marta (1947- )
(2)
Białek-Graczyk Marta
(1)
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Guz Sabina
(1)
Królica Maria
(1)
Mackiewicz Michał
(1)
Muszyński Heliodor (1931- )
(1)
Ogrodzińska Teresa
(1)
Rościszewska-Woźniak Monika
(1)
Tyl Anna
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(10)
Przedszkola
(3)
Dziecko
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Oświata
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Temat: czas
1989-
(6)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z Badań / Instytut Spraw Publicznych)
Streszczenie: Artykuły zawarte w tej publikacji dotyczą roli, znaczenia i konieczności upowszechniania edukacji przedszkolnej, wobec zmian zachodzących w polskim systemie oświatowym i potrzeby wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnych środowisk. Część prezentowanych artykułów ma charakter badawczy i porównawczy z innymi krajami; jeden podejmuje problematykę standardów jakości edukacji przedszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286108, 286107 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Autorzy przedstawiają zagadnienia związane z inwestowaniem w edukację małych dzieci, wyrównywaniem szans edukacyjnych, a także alternatywnymi formami edukacji przedszkolnej (w Polsce i Europie). Publikacja uczy jak tworzyć alternatywne formy edukacji przedszkolnej w gminie (organizacja, finansowanie) oraz omawia ich jakość i efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296935 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275985 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284834 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-124.
Streszczenie: Rzeczywisty obraz edukacji przedszkolnej wraz z wskazaniem kierunków zmian. Przedstawiono: wyniki badań nad znaczeniem jakości środowiska wychowawczego i oddziaływań pedagogicznych na rozwój i karierę szkolną dziecka, przykłady działań społeczności międzynarodowej na rzecz dziecka, sposoby rozwiązań prawnych i organizacyjnych na rzecz upowszechniania wychowania przedszkolnego w innych krajach, edukację przedszkolną w Polsce w latach dziewięćdziesiątych (aktualne problemy, zadania na przyszłość i warunki realizacji). Diagnoza ta może szczególnie zainteresować decydentów władz oświatowych, samorządów lokalnych, a także nauczycieli i studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275446, 275445 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Noty o aut. s. 214-215.
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Problemem rozważań naukowych przedstawionych w publikacji jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem jest edukacja dla rozwoju. Autorzy zebranych w książce prac skoncentrowali się głównie na sylwetce nauczyciela, jego roli w odniesieniu do współczensych wyzwań, tożsamości nauczycielskiej, rozumieniu nauczycielstwa, etyczności i profesjonalizmie. Nakreślili także wizerunek nauczyciela przedszkolnego, wymagania stawiane nauczycielom, opisali wrażliwość teoretyczną nauczycieli. Ukazali problemy z upowszechnieniem edukacji przedszkolnej w Polsce. Przedstawili zamysł szkoły dla dzieci sześcioletnich, postawy rodziców jako pierwszych nauczycieli. Zaprezentowali refleksje na temat ochrony dziecka i dzieciństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303826, 303825, 303824, 302208, 298757 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-216, netogr. s. 216-217.
Streszczenie: Omówiono: zjawisko wielokulturowości, definicje pojęć związanych z wielokulturowością, koncepcje edukacji wielokulturowej, przygotowanie przyszłych nauczycieli do edukacji wielokulturowej, wyzwania edukacji międzykulturowej w wybranych krajach europejskich, potrzebę edukacji wielokulturowej w przedszkolach, polskie próby edukacji wielokulturowej w przedszkolach, edukację wielokulturową w przedszkolach w wybranych krajach: w Słowacji, w Niemczech, w Rosji, we Włoszech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308478 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 KRÓ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy rozdz.
Streszczenie: Monografia ukazująca problem funkcjonowania nauczyciela przedszkola oraz klas początkowych w nowoczesnej szkole wobec przemian globalnych i lokalnych, przemian programowych i organizacyjnych, oczekiwań różnych grup społecznych, edukacji matematycznej, problemów praktyki pedagogicznej oraz wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303542, 303495 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z Badań / Instytut Spraw Publicznych)
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Krótki przegląd stanu wiedzy na temat sytuacji i potrzeb małych dzieci (na przykładzie woj. warmińsko-mazurskiego). Interpretacja przepisów prawnych dot. wspierania rozwoju małego dziecka i jego rodziny. Omówienie różnych możliwości wykorzystania przedszkoli w środowisku lokalnym w celu wspierania rozwoju dzieci, a także określenie kierunków zmian w zakresie działań edukacyjnych i opiekuńczych wspierających rozwój dzieci. Przedstawienie systemu wczesnej edukacji funkcjonujący w Portugalii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289029, 287599 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej