Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Author
Adamek Irena
(2)
Year
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(2)
Subject
Wychowanie przedszkolne
(2)
2 results Filter
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 265)
Bibliogr. s. 249-262.
Streszcz. ang., ros.
Streszczenie: Na podstawie analizy archiwalnego i drukowanego materiału źródłowego przedstawiono (w cz.I): wkład polskich teoretyków i praktyków w rozwój podstaw wychowania przedszkolnego w Polsce XIX/XX w.; cele i założenia ochronek organizowanych przez siostry służebniczki, siostry miłosierdzia, siostry zmartwychwstanki oraz ochronek prowadzonych wg koncepcji E. Bojanowskiego, M. Weryho-Radziwiłłowiczowej, S. Karpowicza; wkład teoretyków i praktyków obcych i polskich w rozwój badań psychologicznych nad dzieckiem (gł. J.W. Dawid i A. Szycówna); ówczesne poglądy nt. współpracy ochronki i domu oraz znaczenia zabawy. Za pomocą omówionego (w cz.II) eksperymentu udowodniono uniwersalność i praktyczną przydatność koncepcji i metod, w tym metod diagnozowania dzieci, J.W. Dawida oraz na podstawie analizy przypadku ukazano konieczność wykorzystywania metody biograficznej postulowanej przez A. Szycównę. W aneksie obszerny materiał źródłowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 280959 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-C-e-107 280960 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 265)
Wyd. 1 ogł. pt.: Przygotowanie dzieci do szkoły w warunkach rozwijającego się wychowania przedszkolnego na ziemiach polskich.
Bibliogr. s. 242-257.
Streszcz. ang., ros.
Streszczenie: Przedstawienie w ujęciu historycznym rozwoju edukacji przedszkolnej na przełomie XIX i XX wieku oraz wkładu polskich teoretyków i praktyków w rozwój podstaw wychowania przedszkolnego. Ukazanie założeń, programów i organizacji wychowania dzieci w polskich przedszkolach (ochronkach) na przykładzie koncepcji: E. Bojanowskiego, M. Weryho-Radziwiłłowiczowej, S. Karpowicza. Omówienie problemu przygotowania dzieci do szkoły w warunkach rozwijającej się polskiej teorii psychologicznej, funkcji i zadań wychowania domowego w przygotowaniu dzieci do szkoły, poglądów na zabawę jako główną formę aktywności dziecka. Analiza badań nad rozwojem psychicznym dziecka w różnych sferach jego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-C-e-117 284865 PNS (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again