Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(6)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Rimm Sylvia B. (1935- )
(2)
Angelöw Bosse
(1)
Bordonove Georges (1920-2007)
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Elias Maurice J
(1)
Friedlander Brian S
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Houghton Brenda
(1)
Lauerman John F
(1)
Perls Thomas T
(1)
Shapiro Stanley (1934- )
(1)
Silver Margery Hutter
(1)
Skinulis Karen (1960- )
(1)
Skinulis Richard (1947- )
(1)
Tobias Steven E
(1)
Vos Jeannette (1943- )
(1)
Wiese Zdzisław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(9)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Nauczyciele
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Temat
Psychologia dziecka
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dzieci
(2)
Metody nauczania
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Czytanie
(1)
Dobro
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Długowieczność
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Młodzież
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Planowanie
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Stres szkolny
(1)
Templariusze
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Zło
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 166-[167].
Streszczenie: Autor w sposób przystępny wyjaśnia psychiczne uwarunkowania procesu uczenia się i adresuje książkę do studentów w celu zmniejszenia trudności związanych z motywacją do nauki, wiarą we własne umiejętności, pomyślnym ukończeniem studiów. Dokonuje analizy stresu wynikającego z nauki i proponuje jego kontrolę oraz techniki "treningu mentalnego" rozwijającego predyspozycje do nauki. Poradnik uczy również jak pisać prace oraz efektywnie i szybko czytać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278176 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Życie codzienne zakonu templariuszy / Georges Bordonove ; z jęz. fr. przeł. Anna i Mirosław Loba. - Poznań : "Moderski i S-ka", 1998. - 206 s., [24] s. tabl. : ilustracje (w tym kolor.) ; 25 cm.
(Życie Codzienne)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87505-36-6
Bibliogr. s. 530-534. Indeks.
Streszczenie: Teoria uczenia się i doskonalącego społeczeństwa stworzona na podstawie badań różnych dyscyplin naukowych. Autorzy proponują szesnaście głównych tendencji zmieniających przyszłość i wpływających na metody uczenia (m.in.: komunikacja społeczna, ekonomia, praca, wypoczynek, docenianie możliwości mózgu, intensywny rozwój osobisty) oraz trzynaście kroków wiodących do stworzenia społeczeństwa ludzi uczących się (m.in.: multimedialny wzorzec edukacji i szkolne programy nauczania nastawione na umiejętności życiowe). Omawiają metody efektywnego uczenia się i myślenia; podają wskazówki dla rodziców w jaki sposób mogą wzbogacać inteligencję dziecka. Prezentują programy umożliwiające szybkie nadrabianie zaległości w nauce i działania zapobiegające porzucaniu szkół przez uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280743, 280741 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Książka pomaga rodzicom zrozumieć, dlaczego inteligencja emocjonalna jest tak ważna w wychowaniu dzieci. Praca opowiada o tym, jak wykorzystać, niezmiernie skuteczną metodę "Zachowaj spokój", gdy jako rodzice sami jesteśmy wytrąceni z równowagi, a chcemy zapanować nad złością naszych dzieci. Mówi o tym, jak istotne jest rozumienie i szanowanie uczuć wszystkich członków rodziny. Tym, co w tej książce może się okazać najdardziej pomocne dla rodziców, są porady - mądre i praktyczne wskazówki, jak radzić sobie z codziennymi obowiązkami w sposób emocjonalnie inteligentny. Dotyczą one wielu sytuacji: od porannego wstawania aż po wieczorne pójście do łóżka; są przydatne zarówno dla dzieci w wieku przedszkolnym i dla nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294112, 277451, 277450 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321-323.
Streszczenie: Autorka przedstawia rozwój od małego dziecka do osiągnięcia dorosłości z podziałem na poszczególne okresy, i pokazuje, jakie wymagania mogą rodzice stawiać dzieciom i młodzieży w danym okresie życia, aby przygotować młodych do dokonywania wyborów moralnych. Porusza też problem młodzieży niedostosowanej. Książka w przystępny sposób podsumowuje wyniki badań naukowych (głównie z zakresu psychologii dziecięcej) prowadzonych w różnych krajach, wysnuwając z tych badań wnioski dla rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Analiza kondycji psychofizycznej osób, które przeżyły sto lat, wg badań NECS (New England Centenarian Study) poświęconych najstarszym ludziom świata. Wpływ czynników genetycznych, stylu życia, hormonów, pracy mózgu, osobowości, odżywiania na proces starzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280864 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: jak temu przeciwdziałać.
Streszczenie: Opis syndromu braku osiągnięć oraz prezentacja technik jego przezwyciężania, zarówno w szkole jak i w domu. Psychologiczna charakterystyka przyczyn i objawów braku osiągnięć, poparta licznymi przykładami i ujęta w formie "Praw Rimm pomagających odnieść sukces" - adresowanych do rodziców. Praktyczne wskazówki przeprowadzania zmian w cechach i zachowaniach (zależnie od osobowości dziecka) wg planu odwracania syndromu braku osiągnięć, realizującego kolejne etapy postępowania: kontaktu ze szkołą, modyfikacji oczekiwań, identyfikacji, korekty dysfunkcji i deficytów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87505-27-7
Streszczenie: W książce omówiono m.in.: sposoby motywowania dzieci do nauki i lepszego zachowania; rozwijanie i wspieranie samodzielności dziecka; kształtowanie satysfakcjonujących relacji z innymi członkami rodziny i nauczycielami; kształtowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie i wspieranie sfery emocjonalnej dziecka. Z publikacji można dowiedzieć się, jak: wspierać samodzielność dziecka, wybierać odpowiednie nagrody i kary, wykształcić w dziecku odpowiednie nawyki związane z uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279542, 279541 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenie: Autorzy książki, doświadczeni terapeuci, wyszczególnili pięćdziesiąt typowych sytuacji wychowawczych, które zazwyczaj stają się zarzewieniem konfliktu albo sprawiają, że czujesz się bezradny. W przystępny krótki i dowcipny sposób podsuwają mądre, proste rozwiązania oraz wzorce rodzicielskich zachowań. Prezentowane strategie zostały wypróbowane i przetestowane setki razy w grupach wychowawczych i poradniach rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277457, 277456 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej