Form of Work
Książki
(8)
Status
only on-site
(7)
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(7)
Author
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(5)
Chęciek Mieczysław
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Majewska-Maszkowska Bożenna (1929-1996)
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(8)
Subject
Mowa
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Testy logopedyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Kwestionariusz Cooperów do oceny jąkania
(1)
Kwestionariusz niepłynności mówienia i logofobii
(1)
Myślenie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Domain
Psychologia
(2)
8 results Filter
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 131-137.
Streszczenie: Przedstawiono: stan polskich badań nad rozwojem sprawności fonetycznej i fonologicznej dziecka, kierunki badań nad percepcją mowy, koncepcje normy i błędu językowego w mowie dziecka, analizę typowych cech w języku polskim charakteryzujących rozwój sprawności artykulacyjnej (opis artykulacyjny głosek) i wyniki badań własnych ukazujące sprawność artykulacyjną dzieci w wieku 3-6 lat (osobno dziewczynek i chłopców). Podczas badań nagrywano wypowiedzi 160 dzieci z czterech przedszkoli Wrocławia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 284166 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316596 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-O-f-76 284168 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
ISBN: 83-915200-7-2
Bibliogr. s. 65-[67].
Streszczenie: KCOJ służy do diagnozy jąkania u dzieci powyżej 11 roku życia i dorosłych. Ukierunkowany jest na dokładny opis niepłynności, towarzyszace jej reakcje psychofizjologiczne, społeczny aspekt jąkania. Umożliwia też ocenę wyników terapii. Omówienie metody i interpretacji wyników. Propozycja psychofizjologicznej terapii jąkających się. Przedstawiono: funkcjonowanie głosek w terapii jąkania, efekty terapii płynności mówienia; program i efekty terapii relaksacyjnej i psychoterapii grupowej (krótko).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-182 284158 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono metody badania osób jąkających się w różnym wieku, metody psychoterapii tych osób i podsumowanie wyników badań osób jąkających się. Zamieszczono KNML wraz z opisem kwestionariusza i sposobu interpretacji wyników i zaproponowano program terapii z wykorzystaniem KNML. KNML można stosować u dzieci w wieku powyżej 5 lat i u dorosłych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-183 284159 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Wyjaśnienie znaczenia pojęcia opóźnionego rozwoju mowy (ORM), jego objawów i przyczyn. Klasyfikacja zaburzeń mowy dzieci opóźnionych umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym, apatycznych, autystycznych, niedosłyszących i głuchych, z trudnościami w czytaniu. Zasady i przykłady konstruowania programów stymulacyjno terapeutycznych oraz charakterystyka wybranych programów językowych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy. Opis adaptacji Programu Bricker i współpracowników (z przykładami ćwiczeń). Prezentacja opracowania programu "Rozwijanie Mowy Dziecka" (RMP).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-b-114 284165 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Polskie Testy Logopedyczne)
ISBN: 83-901444-1-7
Bibliogr. s. 43-44.
Streszczenie: Podstawowe informacje o: sprawności językowej, testach służących do jej oceny, konstruowaniu testu językowego. Omówienie TSJ - budowa i psychometryczne właściwości testu. TSJ można stosować do badania każdego dziecka w wieku 4-8 lat. TSJ służy do oceny sprawności językowej i ukierunkowuje proces terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-181 284167 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-934365-1-4
Bibliogr. s. 75-78.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-f-241 304159 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again