Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(5)
Autor
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(5)
Chęciek Mieczysław
(1)
Góral-Półrola Jolanta
(1)
Jurkiewicz Celina
(1)
Majewska-Maszkowska Bożenna (1929-1996)
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Temat
Mowa
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Testy logopedyczne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Jąkanie
(1)
Język dziecka
(1)
Kwestionariusz Cooperów do oceny jąkania
(1)
Kwestionariusz niepłynności mówienia i logofobii
(1)
Myślenie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 131-137.
Streszczenie: Przedstawiono: stan polskich badań nad rozwojem sprawności fonetycznej i fonologicznej dziecka, kierunki badań nad percepcją mowy, koncepcje normy i błędu językowego w mowie dziecka, analizę typowych cech w języku polskim charakteryzujących rozwój sprawności artykulacyjnej (opis artykulacyjny głosek) i wyniki badań własnych ukazujące sprawność artykulacyjną dzieci w wieku 3-6 lat (osobno dziewczynek i chłopców). Podczas badań nagrywano wypowiedzi 160 dzieci z czterech przedszkoli Wrocławia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284166 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 TAR (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 TAR (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
ISBN: 83-915200-7-2
Bibliogr. s. 65-[67].
Streszczenie: KCOJ służy do diagnozy jąkania u dzieci powyżej 11 roku życia i dorosłych. Ukierunkowany jest na dokładny opis niepłynności, towarzyszace jej reakcje psychofizjologiczne, społeczny aspekt jąkania. Umożliwia też ocenę wyników terapii. Omówienie metody i interpretacji wyników. Propozycja psychofizjologicznej terapii jąkających się. Przedstawiono: funkcjonowanie głosek w terapii jąkania, efekty terapii płynności mówienia; program i efekty terapii relaksacyjnej i psychoterapii grupowej (krótko).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284158 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. s. 36-37.
Streszczenie: Omówienie zestawu zadań do diagnozy stanu myślenia dziecka w aspekcie przetwarzania informacji słownych wykorzystywanego przez autorów w ramach realizowania psychostymulacyjnej metody kształtowania i rozwoju mowy i myślenia. Zadania przeznaczone są dla dzieci, z którymi można porozumieć się słownie - w wieku przedszkolnym w normie intelektualnej lub starszych lekko upośledzonych umysłowo. Przedstawiono teoretyczne i metodologiczne podstawy testu, scharakteryzowano zadania testowe i procedurę testowania, podano przykładowy protokół badania i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9.072 TES (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono metody badania osób jąkających się w różnym wieku, metody psychoterapii tych osób i podsumowanie wyników badań osób jąkających się. Zamieszczono KNML wraz z opisem kwestionariusza i sposobu interpretacji wyników i zaproponowano program terapii z wykorzystaniem KNML. KNML można stosować u dzieci w wieku powyżej 5 lat i u dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284159 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Wyjaśnienie znaczenia pojęcia opóźnionego rozwoju mowy (ORM), jego objawów i przyczyn. Klasyfikacja zaburzeń mowy dzieci opóźnionych umysłowo, z mózgowym porażeniem dziecięcym, apatycznych, autystycznych, niedosłyszących i głuchych, z trudnościami w czytaniu. Zasady i przykłady konstruowania programów stymulacyjno terapeutycznych oraz charakterystyka wybranych programów językowych dla dzieci opóźnionych w rozwoju mowy. Opis adaptacji Programu Bricker i współpracowników (z przykładami ćwiczeń). Prezentacja opracowania programu "Rozwijanie Mowy Dziecka" (RMP).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polskie Testy Logopedyczne)
ISBN: 83-901444-1-7
Bibliogr. s. 43-44.
Streszczenie: Podstawowe informacje o: sprawności językowej, testach służących do jej oceny, konstruowaniu testu językowego. Omówienie TSJ - budowa i psychometryczne właściwości testu. TSJ można stosować do badania każdego dziecka w wieku 4-8 lat. TSJ służy do oceny sprawności językowej i ukierunkowuje proces terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284167 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-934365-1-4
Bibliogr. s. 75-78.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304159 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej