Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(3)
Autor
Brańka Zofia
(2)
Kardaś Rafał
(1)
Karecka-Marzec Anna (1957- )
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Majda Jan (1932- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Agresywność
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dziecko trudne
(1)
Geografia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kara (psychologia)
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie
(1)
Oceny szkolne
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Sen
(1)
Subkultura
(1)
Wychowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: czas
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Literatura polska
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Literaturoznawstwo
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Karanie i nagradzanie dzieci w rodzinie miejskiej / Zofia Brańka. - Kraków : "Text", 2007. - 128 s. : ilustracje ; 24 cm.
Bibliogr. s. 122-126.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Badania na temat związku pomiędzy stosowaniem kar i nagród przez rodziców a funkcjonowaniem dziecka jako ucznia. Autorka zwraca uwagę na pozytywne działanie nagrody jako metody wychowawczej. Omawia wybraną literaturę na ten temat oraz wychowanie w samodyscyplinie w ujęciu Thomasa Gordona.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 292288 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-J-c-318 292289 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uwaga defekt! Brak s. 58-59, 62-63.
Bibliogr. s. 79.
Książka uzupełniająca do nauki geografii dla klas 1 i 2 liceum ogólnokształcącego.
Streszczenie: W sposób skrócony przedstawiono zagadnienia dot. środowiska geograficznego obszarów, na których rozwijały się cywilizacje starożytne: Egiptu, Bliskiego Wschodu, europejskich wybrzeży Morza Śródziemnego, Chin, Indii oraz informacje o współczesnych państwach na tych terenach. Podano pytania i ćwiczenia do samodzielnego wykonania przez ucznia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 265849 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nowa teoria marzeń sennych / Włodzimierz Szewczuk. - Kraków : "Text", 1995. - 192 s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 83-86050-12-8
Bibliogr. s. 180-192.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca niniejsza jest owocem pięćdziesięcioletnich zainteresowań i doświadczeń badawczych autora nad problemem marzeń sennych. Zgromadzone przez niego dane empiryczne pozwoliły na krytyczne ustosunkowanie się do istniejących teorii oraz opracowanie nowej, zweryfikowanej, określonej mianem Alarmowej Teorii Marzeń Sennych. Autor przedstawił stan wiedzy o naturze, strukturze, dynamice i stereotypii marzeń sennych. W opracowanej teorii zawarł 16 twierdzeń, które wyjaśniają ich występowanie zrywając z dotychczasowymi teoriami. Pojawienie się marzeń sennych uzależnione jest zdaniem autora, od zaistnienia zewnętrznego lub wewnętrznego bodźca, przkraczającego próg pobudliwości, zależny od fazy snu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271197 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od Schulza do Myśliwskiego : interpretacje i sugestie metodyczne / Anna Marzec. - Wyd. 3 rozsz. i zm. - Kraków : "Impuls" : "Text", 1998. - 296, [2] s. ; 21 cm.
ISBN: 83-86994-20-7 ; 83-86050-23-3
Książka pomocnicza do nauczania literatury polskiej w szkołach ponadpodstawowych wszelkich typów.
Streszczenie: W tym wydaniu uwzględniono zmiany programowe w nauczaniu języka polskiego w szkole średniej. Przybliżono utwory prozatorskie dotychczas nie omawiane lub niedostatecznie zadomowione w szkole (np.: "Sklepy cynamonowe B. Schulza czy "Ferdydurke" W. Gombrowicza). Książka wychodzi poza minimum programowe i obejmuje utwory zasługujące na szczególniejszą uwagę (np.: "Jak być kochaną" K. Brandysa lub "Pałac" W. Myśliwskiego). Autorka prezentuje sugestie i propozycje interpretacyjne jako próbę odnajdywania i definiowania sensu utworu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okresy literackie : praca zbiorowa / pod redakcją Jana Majdy. - Wydanie nowe (5.), zmienione i uzupełnione. - Kraków : Impuls : Text, 1994. - 437, [3] strony ; 24 cm.
ISBN: 83-85543-44-9 (Impuls) ; 83-86050-04-7
Bibliografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279454, 269469, 268468 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 321821 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-h-278/2 278396 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z interdyscyplinarnej konferencji naukowej zorganizowanej w dniach 20-22 kwietnia 1998 r. w Krakowie.
Bibliografie przy referatach.
Streszczenie: W referatach określono pojęcia dotyczące agresji i ich etiologię. Przedstawiono rozwój i regres człowieczeństwa, rolę prawa jako ochrony przed przemocą, konflikty związane z przeżywaniem własnej osobowości, tożsamości, zaburzenia prowadzące do zachowań destrukcyjnych. Omówiono uwarunkowania, formy, skalę zjawiska agresji oraz możliwości profilaktyki i reedukacji wśród dzieci i młodzieży. Przemoc i przestępczość ukazano jako problem kulturowy, społeczny i penitencjarny. Uwagę zwraca prezentacja zjawiska "kotów" w szkole i w internacie oraz agresja młodzieży upośledzonej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278393 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-h-278/1 PNS 278395 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej