Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Giryński Andrzej
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Paszkiewicz Angelika
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Temat
Badania naukowe
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Język dziecka
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagogika
(1)
Praca licencjacka
(1)
Praca magisterska
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wartość
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Bibliogr. s. 185-197.
Streszczenie: W początkowych rozdziałach przedstawiono w ogólnym zarysie problematykę wartości oraz niektóre przejawy rozwoju społeczno-moralnego osób lekko upośledzonych umysłowo. W części badawczej zanalizowano u osób odbiegających od normy preferencje i uwarunkowania wyborów, nastawienie egocentryczne i prospołeczne, zachowanie agresywne, funkcjonowanie w rolach społecznych oraz status w grupie rówieśniczej. Ukazano także możliwości kształtowania powszechnie akceptowanej hierarchii wartości w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Bibliogr. s. 203-230.
Streszczenie: Przedmiotem analiz podjętych przez autorkę są wyniki badań nad kompetencją narracyjną uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim i pełnosprawnych umysłowo. Autorka dokonała próby określenia poziomu sprawności dzieci umysłowo upośledzonych w tym zakresie na etapie kształcenia językowego w kl. VI i porównała z umiejętnościami dzieci w kl. IV w szkole masowej. Także określiła dynamikę zmian w rozwoju językowym w zależności od formy organizacyjnej kształcenia, wieku, płci oraz dodatkowych dysfunkcji. Wprowadzenie przedstawia teorie i koncepcje dot. genezy języka, zachowań werbalnych oraz istoty i struktury narracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272769, 272768 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Nauczycielskiego Kolegium Rewalidacji i Resocjalizacji)
Bibliografia na stronach 52-55.
Streszczenie: Niniejsza publikacja jest syntezą dokonań metodologicznych w zakresie badań nad procesem wychowawczym w wielowymiarowym, interdyscyplinarnym ujęciu, opracowaną na podstawie dostępnych w Polsce metodologicznych prac z psychologii, pedagogiki i socjologii. Ma ona pomóc studentom w pracy nad koncepcją badań, nad ich realizacją i opracowaniem w postaci pracy magisterskiej (dyplomowej). Zamieszczono tu konkretne wskazówki dot. modelu badań, metod, technik i narzędzi badawczych oraz opracowania zebranego materiału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271380 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej