Form of Work
Ksi膮偶ki
(11)
Poradniki i przewodniki
(9)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(10)
available
(9)
unavailable
(1)
Branch
Wypo偶yczalnia
(10)
Czytelnia
(10)
Author
Serafin Teresa
(2)
Walczak Gra偶yna (pedagogika)
(2)
Buryn Urszula
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Jakubowski Stanis艂aw
(1)
Kott Tadeusz
(1)
Loska Magdalena
(1)
My艣li艅ska Dorota
(1)
Year
2000 - 2009
(12)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(12)
Language
Polish
(1)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania pocz膮tkowego
(1)
Nauczyciele szk贸艂 podstawowych
(1)
Subject
Kszta艂cenie integracyjne
(5)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮
(3)
Dziecko niedowidz膮ce
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Integracja spo艂eczna
(2)
M艂odzie偶
(2)
Rozw贸j psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywno艣膰
(1)
Choroby narz膮du ruchu
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niedos艂ysz膮ce
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepe艂nosprawno艣ci膮 fizyczn膮
(1)
Edukacja domowa
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu (Polska)
(1)
M艂odzie偶 z niepe艂nosprawno艣ci膮
(1)
Nauczanie
(1)
Niedowidzenie
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo o艣wiatowe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przest臋pczo艣膰 nieletnich i m艂odocianych
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
S艂uch
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Zapobieganie
(1)
Zastosowania komputer贸w w edukacji
(1)
Zwalczanie
(1)
Genre/Form
Poradnik
(9)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zaj臋膰
(1)
Wydawnictwa urz臋dowe
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwo艣ci
(1)
12 results Filter
Book
In basket
Streszczenie: Podstawowe wiadomo艣ci o wadach s艂uchu, urz膮dzeniach wspomagaj膮cych s艂yszenie i o odczytywaniu mowy z ust. Specyficzne problemy j臋zykowe uczni贸w z wad膮 s艂uchu. Problemy m艂odzie偶y z wad膮 s艂uchu w okresie dorastania. Stosunki uczni贸w z wad膮 s艂uchu z r贸wie艣nikami, nauczycielami; rodzice uczni贸w z wad膮 s艂uchu. Specjalne potrzeby edukacyjne uczni贸w z wadami s艂uchu. R贸偶ne metody i formy nauczania w pracy z uczniami z wad膮 s艂uchu. Scenariusz zaj臋膰 dla nauczycieli klas z uczniami z wad膮 s艂uchu, scenariusz pierwszego spotkania z rodzicami, scenariusz godziny wychowawczej. Propozycje zada艅 dla uczni贸w z wad膮 s艂uchu sprawdzaj膮cych i kszta艂c膮cych umiej臋tno艣ci j臋zykowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289096 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-209 289097 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 138-140.
Streszczenie: Pi臋膰 prac wsp贸艂wydanych - ka偶da po艣wi臋cona innemu rodzajowi upo艣ledze艅. Standardy post臋powania zespo艂u orzekaj膮cego w poradniach psychologiczno- -pedagogicznych (wraz z uwagami do realizacji standardu) wobec dzieci i m艂odzie偶y z upo艣ledzeniem umys艂owym w stopniu lekkim, z upo艣ledzeniem umys艂owym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, z dysfunkcj膮 narz膮du wzroku. Medyczne aspekty wady s艂uchu u dzieci; specyfika rozwoju dziecka z wad膮 s艂uchu w wieku 0-6 lat, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem mowy; problemy rodzic贸w dziecka z wad膮 s艂uchu; uwarunkowania wyboru szko艂y dla dziecka z wad膮 s艂uchu; wskaz贸wki dla nauczyciela, kt贸ry ma w klasie ucznia z wad膮 s艂uchu, dot. nauczania i integracji spo艂. Post臋powanie diagnostyczne, oddzia艂ywanie, orzecznictwo w przypadku dzieci z autyzmem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289092 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-221 289093 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [21-22].
Streszczenie: Om贸wiono zagadnienia: kszta艂cenia integracyjnego, sytuacji ucznia z uszkodzonym wzrokiem w szkole masowej, roli klasy, rodziny i nauczyciela, pracy zawodowej. Przedstawiono organizacje wspomagaj膮ce osoby niepe艂nosprawne. Opisano urz膮dzenia elektroniczne i narz臋dzia informatyczne przeznaczone dla os贸b z dysfunkcj膮 narz膮du wzroku, ukazano te偶 mo偶liwo艣ci wykorzystania internetu przez te osoby (np. teleedukacja). Opr贸cz specjalist贸w i nauczycieli praktyk贸w poszczeg贸lne prace napisali te偶 uczniowie, studenci i rodzice. Poradnik ten stanowi kontynuacj臋 i uzupe艂nienie "Poradnika dydaktycznego przeznaczonego dla nauczycieli realizuj膮cych podstaw臋 programow膮 w zakresie szko艂y podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i s艂abo widz膮cymi" z 2001 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289086 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-215 289087 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 246-249.
Przedstawiono: wp艂yw choroby na funkcjonowanie psychospo艂eczne dzieci i m艂odzie偶y i wskaz贸wki dla pedagog贸w do pracy z tymi dzie膰mi, ze szczeg贸lnym uwzgl臋dnieniem dzieci z: chorob膮 reumatyczn膮, cukrzyc膮, wad膮 serca, nowotworem, padaczk膮, schorzeniami dr贸g oddechowych, zaburzeniami psychicznymi, zespo艂em nadpobudliwo艣ci psychoruchowej (ADHD); realizacj臋 obowi膮zku szkolnego przez dzieci przewlekle chore; wsp贸艂prac臋 nauczycieli z ich rodzicami; ocenianie ucznia przewlekle chorego; wskaz贸wki do muzykoterapii. Zamieszczono program edukacji 艣rodowiskowo-spo艂ecznej dla dzieci kl. I szk. podstawowej z ADHD i z zaburzeniami zachowania, przyk艂ady scenariuszy zaj臋膰 wychowawczych i terenowych dla r贸偶nych klas.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289094 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-210 289095 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zasady prowadzenia przez nauczyciela zaj臋膰 z dzieckiem z niepe艂nosprawno艣ci膮 ruchow膮 wynikaj膮c膮 z nieprawid艂owego napi臋cia mi臋艣ni; najcz臋stsze przyczyny niepe艂nosprawno艣膰 ruchowej i pomoce ortopedyczne (w uj臋ciu s艂ownikowym); podstawowe wiadomo艣ci nt. m贸zgowego pora偶enia dzieci臋cego; skutki niepe艂nosprawno艣ci ruchowej; warunki, jakie nale偶y stworzy膰 uczniowi niepe艂nosprawnemu ruchowo. Przyk艂adowe scenariusze zaj臋膰 ze wskaz贸wkami do pracy z dzieckiem niepe艂nosprawnym ruchowo, przyk艂adowe sprawdziany, propozycje sposob贸w w艂膮czania uczni贸w niepe艂nosprawnych do zaj臋膰 teatralnych, muzycznych, plastycznych, 膰wiczenia usprawniaj膮ce zaburzone funkcje percepcyjno-motoryczne i scenariusze indywidualnych zaj臋膰, 膰wiczenia integruj膮ce klas臋, wsp贸艂praca z rodzicami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289098 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-214 289099 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 197.
Streszczenie: Zadania specjalnej trzyletniej szko艂y przysposobienia do pracy (powo艂anej od 1 wrze艣nia 2004 r. dla uczni贸w z upo艣ledzeniem umys艂owym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz niepe艂nosprawno艣ciami sprz臋偶onymi); wskaz贸wki metodyczne do pracy z m艂odzie偶膮 upo艣ledzon膮 umys艂owo w stopniu umiarkowanym lub znacznym; opisy metod pracy i scenariusze zaj臋膰 (np. z wykorzystaniem metody M. Montessori, P. Dennisona i Klanzy) w szkole przysposobienia do pracy. Funkcjonowanie szk贸艂 przysposobienia do pracy w 艣wietle przepis贸w prawnych. Podstawy prawne dzia艂ania zasadniczych szk贸艂 zawodowych dla uczni贸w z lekkim upo艣ledzeniem umys艂owym. Przyk艂adowe scenariusze zaj臋膰 dla uczni贸w zawodowych szk贸艂 specjalnych (np. metod膮 projekt贸w).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289088 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-216 289089 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Streszczenie: Przedstawiono: ocen臋 funkcjonowania dziecka i zasady prowadzenia zaj臋膰 wczesnego wspomagania rozwoju, model opieki realizowany w O艣rodku Wczesnej Interwencji, studium przypadku dziecka z upo艣ledzeniem umys艂owym (ocena funkcjonalna i terapia), wady s艂uchu i wychowanie s艂uchowe dziecka poni偶ej 1 miesi膮ca 偶ycia, wspomaganie rozwoju oparte na samodzielno艣ci i naturalnej aktywno艣ci dziecka z op贸藕nieniami w rozwoju zw艂aszcza intelektualnymi, wczesn膮 interwencj臋 w autyzmie dzieci臋cym i studium przypadku dziecka z autyzmem, zasady finansowania program贸w wczesnego wspomagania rozwoju dzieci wraz z rozporz膮dzeniem z 4. 04. 2004 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 289100 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-220 289101 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem, specyfik臋 pracy i zadania nauczyciela domowego, propozycje 膰wicze艅 rozwijaj膮cych zmys艂 dotyku oraz inne umiej臋tno艣ci ma艂ego niewidomego dziecka (do pracy z dzieckiem w domu i w przedszkolu integracyjnym), zagadnienie zabawy i zabawki w rozwoju ma艂ych dzieci z uszkodzonym wzrokiem, wsp贸艂prac臋 terapeuty z rodzicami, wybrane programy b臋d膮ce podstaw膮 do formu艂owania indywidualnych program贸w dla danego dziecka. Poszczeg贸lne artyku艂y powsta艂y w oparciu o wiedz臋 i do艣wiadczenia w艂asne autorek. Praca dot. dzieci w wieku 0-6 lat. Jej uzupe艂nieniem jest opracowanie "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepe艂nosprawno艣ciami" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289102 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-213 289103 PNS (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Przedstawiono: za艂o偶enia dot. wspomagania rozwoju, diagnoz臋 umiej臋tno艣ci dziecka (np. z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮 i z uszkodzonym wzrokiem) i metody wspomagania jego rozwoju; teoretyczne podstawy metody integracji sensorycznej A. Jean Ayres i propozycje 膰wicze艅 zwi膮zanych z codziennymi czynno艣ciami przeznaczonych do wykonywania przez rodzic贸w z dzieckiem z uszkodzonym wzrokiem; metody pracy z dzieckiem g艂uchoniewidomym, w tym metody komunikowania si臋; przegl膮d program贸w stanowi膮cych podstaw臋 do formu艂owania indywidualnego programu wspomagania rozwoju dziecka; podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Uzupe艂nienie tego opracowania stanowi "Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem" z 2005 r.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-g-211 289091 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliografia na stronach 43-44.
Streszczenie: Za艂o偶enia og贸lne profilaktyki agresji i przemocy w szkole, zadania kt贸re trzeba wykona膰 przyst臋puj膮c do budowania szkolnego programu profilaktyki, dzia艂ania nauczyciela s艂u偶膮ce zmianie zachowa艅 sprawc贸w i ofiar przemocy, konsekwencje prawne zachowa艅 agresywno-przemocowych dzieci i m艂odzie偶y. Scenariusze zaj臋膰 nt.: ustalenia regulaminu klasowego, powod贸w zachowa艅 agresywnych, redukowania zachowa艅 agresywnych, 艣wiata bez przemocy; program naprawczy (projekt mi臋dzyprzedmiotowy) maj膮cy na celu zmniejszenie agresji s艂ownej w szkole podstawowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-244 289808 PNS (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
W latach 1988-2001 ukazywa艂o si臋 pod tytu艂em Dziennik Urz臋dowy Ministerstwa Edukacji Narodowej. Od nr 1(4) z 2005 r. nosi tyt. Dziennik Urz臋dowy Ministra Edukacji i Nauki. Od roku 2006 Dziennik Urz臋dowy Ministerstwa Edukacji i Nauki, od 20 X 2006 Dziennik Urz臋dowy Ministra Edukacji Narodowej.
Przedmiot: Organ prasowy Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu s艂u偶膮cy do og艂aszania akt贸w normatywnych i prawnych, publikuje zarz膮dzenia, wytyczne i instrukcje do podleg艂ych organ贸w i jednostek organizacyjnych.
Zawarto艣膰 zasobu C-986
R. 2002 nr 1-4
R. 2003 nr 1-4
R. 2004 nr 1-4
R. 2005 nr 1-4, 2006-2007
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 284823, 284822 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again