Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Status
available
(5)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(2)
Author
Bobryk Jerzy (1949-2016)
(1)
Czownicka Anna (1957- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Kamińska-Feldman Marta
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Year
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
1989-2000
(5)
1901-2000
(4)
Country
Poland
(5)
Subject
Psychologia poznawcza
(2)
Autyzm
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Matki i córki
(1)
Matki i synowie
(1)
Nauczanie
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pediatria
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Przyczynowość
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychozy
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Spostrzeganie społeczne
(1)
Teoria poznania
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Świadomość
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(3)
Domain
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 189-193.
Streszczenie angielskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268001, 266326 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 170-174.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Książka dotyczy organizacji osobowości dzieci psychotycznych i konsekwencji terapeutycznych wynikających z jej zrozumienia. Cz.I - myślenie dziecka psychotycznego i mechanizmy psychiczne, działające w zakrese relacji z obiektem. Cz.II,III i IV - opis funkcjonowania tego dziecka na trzech różnych poziomach organizacji osobowości: neurotycznym, symbiotycznym i autystycznym. Cz.V stanowi ilustrację kliniczną rozważań teoretycznych. W cz.VI omówiono zagadnienie szczegółowe, jakim jest problematyka zaburzeń mowy u dzieci psychotycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 267999 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-M-e-72 268000 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 117-121.
Streszczenie: W cz. 1. przedstawiono założenia wstępne, dotychczasowe badania nad oczekiwaniami wobec dzieci, badania interakcji w modelu gry komunikacyjnej oraz wpływ oczekiwań na wzór interakcji z dzieckiem. Sformułowano tu także pytania badawcze. W cz. 2. podano informacje o procedurze badań i doborze próby, sposobie pomiaru oczekiwań i analizy wzorów interakcji. Badano matki dzieci sześcio- i siedmioletnich uczęszczających do przedszkoli warszawskich. W cz. 3. podano opisy wzorów interakcji, typologię wzorów interakcji i wpływ oczekiwań na właściwości wzoru interakcji. W cz. 4. przedstawiono uzyskane wyniki w szerszym kontekście aktualnej wiedzy psychologicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274639, 274638 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 136-141.
Streszczenie angielskie.
Streszczenie: Zjawiskiem asymetrii w porównaniach własnej osoby z innymi ludźmi nazwana została pewna prawidłowość polegająca na tym, że ludzie oceniają swoją własną odrębność od innych jako większą niż odrębność innych od samych siebie w warunkach, gdy dystanse te są obiektywnie jednakowe. Praca jest syntezą nurtu badań nad asymetrią prowadzonych w Zespole Badań nad Tożsamością Osobistą i Społeczną Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Przedst. stan wiedzy nt. roli "Ja" w percepcji społ. i zjawisko asymetrii w ocenianiu dystansów "Ja" - "Inni" i wyniki badań "Ja" oraz "Inni" jako punktu odniesienia w percepcji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274716, 274715 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Psychologia / Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)
Bibliografia na stronach 271-[309].
Streszczenie: Praca składa się z dwóch części. Teoretycznej, w której omówiono psychologiczne podejście w badaniach nad uwarunkowaniami postępów szkolnych oraz koncepcje psychometryczne i poznawcze funkcjonowania umysłu. Badawczej, w której przedstawiono przedmiot, metody, wyniki badań własnych oraz wnioski z badań i próbę interpretacji wyników. Badania przeprowadzono w roku szkolnym 1987/88 i 1988/89. Badano uczniów pierwszych i czwartych klas warszawskich szkół średnich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274717 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-f-79 PNS 274718 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again