Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(2)
Autor
Żuchelkowska Krystyna (1946- )
(2)
Bulera Maria
(1)
Dziemidowicz Czesław (1949- )
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(2)
Dziecko głuche
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Język dziecka
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Surdopedagogika
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 111-112.
Streszczenie: Omówiono problematykę wychowania patriotycznego dzieci w wieku przedszkolnym, podano wskazówki dot.: kształtowania obrazu ojczyzny poprzez różne rodzaje sztuki, zaznajamiania z krajem ojczystym na wycieczkach, zapoznawania z symbolami narodowymi, planowania zajęć z wychowania patriotycznego w przedszkolu. Zamieszczono roczny plan pracy i 7 scenariuszy zajęć z wychowania patriotycznego dla grupy 6-latków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 276036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-[260].
Streszczenie w języku angielskim.
Autor konstruuje własną koncepcję kształcenia niesłyszących opartą na naukowej teorii języka i negującą tradycyjną dźwiękowo-logopedyczną pedagogikę głuchoty, w której według niego trening dydaktyczny zaburza pozajęzykową sferę osobowości. Problem ontogenezy języka ojczystego dzieci głuchych ukazuje na tle zagadnień lingwistyki, metodologii nauk, zagadnień kulturowych i filozoficznych. Dokonuje próby wstępnej rekonstrukcji Mechanizmu Poznawania Języka w Ciszy Absolutnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274055, 253723 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 DZI (czytelnia) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 76-77.
Streszczenie: Omówiono edukację ekologiczną w przedszkolu, zastosowanie kolekcji przyrodniczych w pracy pedagogicznej przedszkola oraz metodologię i wyniki badań własnych. Przez kolekcje przyrodnicze aut. rozumie nie tylko zbiory okazów przyrodniczych, ale także zbiory modeli, albumy z widokówkami krajobrazów, zbiory plakatów dot. ochrony środowiska, książki o ochronie przyrody. Badania przeprowadzono metodą naturalnego eksperymentu pedagogicznego w r. szk. 1996/7. Badaniami objęto 170 dzieci 6-letnich uczęszczających do placówek przedszkolnych w Bydgoszczy. Eksperyment dot. efektywności zajęć dydaktycznych, na których stosowano kolekcje przyrodnicze zintegrowane z wielostronnym nauczaniem-uczeniem się. W aneksie m.in. 6 scenariuszy zajęć dot. ochrony przyrody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275590, 275589 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej