Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(4)
Autor
Smołalski Antoni (1928- )
(3)
Ganczarska Małgorzata
(2)
Gmoch Ryszard
(2)
Sztejnberg Aleksander
(2)
Barski Tadeusz (1944-2014)
(1)
Biliński Marian
(1)
Gajda Stanisław (1945- )
(1)
Gawlik Stanisław (1928-2010)
(1)
Jasiński Zenon (1945- )
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Kijaczko Stanisław
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Kowalski Piotr (1952-2011)
(1)
Kwiatek Jolanta
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Olkusz Wiesław
(1)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(1)
Rogala Stanisław (1932-2015)
(1)
Smak Ewa
(1)
Smolińska Teresa
(1)
Zagórny Stanisław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Temat
Nauczyciele
(4)
Pedagogika
(3)
Chemia
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Wychowanie
(2)
Biologia
(1)
Cele kształcenia
(1)
Czasopismo dla kobiet
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dzieci
(1)
Folklor
(1)
Gawlik, Stanisław (1928-2010)
(1)
Hoffmanowa, Klementyna (1798-1845)
(1)
Ilnicka, Maria (ok. 1825-1897)
(1)
Krytyka literacka
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura polska
(1)
Metody nauczania
(1)
Mnemotechnika
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Obyczaje
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pieniądz
(1)
Propaganda
(1)
Publicystyka
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Samobójstwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tematy i motywy
(1)
Urbanizacja
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wsie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: dzieło
Bluszcz (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(3)
1901-2000
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Bibliografia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 217)
Indeks.
Streszcz. łac.
Streszczenie: Niniejsza publikacja stanowi próbę przybliżenia tych spośród dawniejszych ideałów wychowawczych, które są dzisiaj mniej znane i rzadziej przypominane. Omówiono odrodzeniową wizję wychowania publicznego, oświeceniowy ideał człowieka-obywatela, ideał romantycznego bojownika w okresie międzypowstaniowym, ideał człowieka wszechstronnie rozwiniętego i moralnie doskonałego oraz pracownika przedsiębiorczego i odpowiedzialnego między powstaniem styczniowym a początkiem XX wieku, pierwiastek narodowy związany z ogólnoludzkim w ideale człowieka od pocz. XX wieku oraz wielość ideałów wychowawczych w Polsce niepodległej (1918-1939).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279580, 269497, 269496 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 365)
Bibliogr. s. 161-166.
Streszcz. ang., fr., ros.
Streszczenie: Przedstawiono m.in.: globalne społeczeństwo informacyjne wraz z zastosowaniami technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji, komunikację interpersonalną w procesie nauczania-uczenia się i zarządzania szkołą (modele komunikacji społ., elementy procesu komunikowania, modelowanie procesu nauczania-uczenia się, modele struktury organizacyjnej kształcenia), informację w edukacji (system ekspercki, przekaz informacji w badaniach pedagogicznych; zadania projektowe w kształceniu; paradygmat systemowych badań w edukacji), wiedzę w edukacji (modele zawodowej bazy wiedzy oraz tworzenia, przesyłania i zastosowania wiedzy; wiedzę nauczycieli i uczniów; Mind Mapping). Podręcznik dla nauczycieli akademickich (kształcących studentów pedagogiki i psychologii), studentów kierunków nauczycielskich, nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291041 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 BAR (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy autorów na stronie 79. Matereriały I Ogólnopolskiej Konferencji Studenckich Kół Naukowych Terapii Pedagogicznej i Pedagogiki Specjalnej, kwiecień 2002 r.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie: Materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Studenckich Kół Naukowych Terapii Pedagogicznej i Pedagogiki Specjalnej w kwietniu 2002 r. Prace dot. m.in. komunikowania się z osobą niesłyszącą, dzieci z porażeniem mózgowym, muzykoterapii w logopedii, warsztatów mandali jako działania terapeutycznego, warsztatów umiejętności bezpiecznego funkcjonowania dla gimnazjalistów "Pokonać strach" w Łodzi, tolerancji młodzieży wobec osób niepełnosprawnych, modelu terapeuty wg studentów terapii pedagogicznej z pedagogiką specjalną. Sprawozdania z działalności studenckich kół naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285274 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253775 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 117-120.
Streszczenie: W części teoretyczno - metodycznej przedstawiono rys historyczny mnemotechniki oraz dołączono uwagi na temat jej znaczenia we współczesnym świecie. Dokonano przeglądu popularnych technik pamięciowych oraz rozważono edukacyjną przydatność mnemotechniki w klasach I -III. Przedstawiono problematykę doskonalenia pamięci uczniów w toku nauczania i uczenia się ortografii. W części metodologiczno - empirycznej opisano organizację badań, analizę wyników sondażowych oraz wyniki podjętych badań eksperymentalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288465 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 223)
Bibliogr. s. 109-111. Indeksy.
Streszczenie: Praktyczne wartości wybranych poglądów pedagogicznych Klementyny z Tańskich Hoffmanowej proponującej wychowanie w klimacie dobra, odrębności, piękna, szczerości, odrodzenia humanistycznego i prawa do religii - w głębokiej świadomości narodowej oraz klimacie języka ojczystego uzasadniają temat pracy, oraz jej wydanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271845, 271844 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z X Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji "Jakość kształcenia - kompetencje nauczyciela" zorg. 29-30 czerwca 2001 r. w Kamieniu Śląskim.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. pol., ang., czes., niem., ros. Streszcz. ang. przy ref.
Streszczenie: Zbiór artykułów pracowników wyższych uczelni z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (z Czech, Niemiec, Polski, Rosji i Ukrainy) dotyczących ogólnych zagadnień dydaktyki chemii i przyrody, kształcenia chemii i przyrody w szkole podstawowej i średniej, kształcenia kompetencji nauczycieli w szkołach wyższych oraz sprawdzania i oceniania wiedzy uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288463 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Referaty wygłoszone na I Ogólnopolskim Zjeździe Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej w Opolu. Wśród tematów prac są między innymi: polska polityka oświatowa w latach 1971-1991, strategie reform oświatowych, systemy edukacyjne Europy Środkowej i Wschodniej oraz przemiany ich polityki, wyrównywanie szans edukacyjnych, prywatne szkolnictwo wyższe, pojęcia ortopedagogiczne, edukacja komparatystyczna, kształcenie zawodowe w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290244, 290243 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obraz nauczyciela / Stanisław Korczyński. - Opole : Wydawnictwo UO, 2002. - 182 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 312)
ISBN: 83-88796-57-7
Temat: Nauczyciele
Bibliogr. s. 169-182.
Streszczenie: Przegląd poglądów i koncepcji na temat pożądanych (i alternatywnie - niepożądanych) cech osobowości nauczyciela w ogóle i w zależności od nauczanego przedmiotu. Typologia właściwości osobowościowych nauczycieli oraz relacji między nauczycielem i uczniem. Koncepcje obrazu nauczyciela według psychologii humanistycznej. Zadania nauczycieli we współczesnej edukacji. Omówienie zasad stosowanych przez nauczycieli w celu motywowania uczniów do nauki. Przebieg i wyniki badań własnych autora nad obrazem nauczyciela w świadomości uczniów, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 284209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 233)
ISBN: 83-85678-63-8
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272646 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 247)
Bibliogr. s. 165- 171.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Praca oparta na źródłach archiwalnych, dotyczy kształtowania pożądanych przez aparat państwowy i partyjny (PZPR) postaw społeczno-politycznych i światopoglądowych nauczycieli w trakcie ich kształcenia, dokształcania i wykonywania zawodu. Omawia sposoby indoktrynacji poprzez: politykę kadrową, upartyjnianie, nadzór pedagogiczny, dobór treści nauczania (szczególnie w zakresie historii i tradycji), laickie formy wychowania dzieci i młodzieży, propagandę i masowy udział w obchodach rocznic, świąt państwowych, czyny społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279582 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7395-063-X
Bibliogr. s. 143-151.
Streszczenie: Książka przydatna w procesie wspomagania rozwoju osobowości wychowanków, mających problemy z przystosowaniem się do warunków środowiskowych. Omawia zainteresowania pedagogiki resocjalizacyjnej oraz jej specyficzne podejście do jednostki, która ma problemy z przystosowaniem się do środowiska. Określa terminologię stosowaną przez pedagogów specjalnych. Pokazuje, że wykolejenie społeczne jest specyficzną formą przystosowania społecznego. Analizuje przyczyny "dobrego" i "złego" przystosowania się do wymagań otoczenia oraz strukturę oddziaływań resocjalizujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288395 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283374 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mater. z konferencji naukowej, Turawa k. Opola, listopad 1997 r.
Bibliogr. przy ref.
Tekst częśc. tł. z czes., słow.
Streszczenie: Praca omawia definicję i strukturę wewnętrzną celu, rodzaje celów oraz określa podstawy metodologiczne celów szkolnej edukacji. Przedstawiając cele kształcenia w szkole opisuje operacjonalizację celów lekcji i w szerokim zakresie cele kształcenia w nauczaniu początkowym, uwzględniające: taksonomię celów, kształcenie holistyczne, realizację celów w nauce ortografii, środowiska, matematyki, muzyki. Przedstawia cele edukacyjne i wychowawcze w przedszkolu wraz z konspektami zajęć. Prezentuje opinie nauczycieli (głównie nauczania początkowego) o celach kształcenia, także w nauczaniu integralnym. Zamieszcza wypowiedzi studentów na temat umiejętności formułowania celów edukacyjnych. Ponadto w pracy: cele kształcenia w szkolnictwie ukraińskim, czeskim i litewskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 238)
ISBN: 83-85678-71-9
Bibliografia na stronach 83-85.
Streszczenie: Książka składa się z 5 rozdz., z których w 3 pierwszych omówiono zagadnienia teoretyczne dot. zagrożeń wychowawczych i pieniądza w aspekcie historycznym oraz jako regulatora ekonomicznego funkcjonowania rodziny. Dwa ostatnie rozdz. zawierają wyniki badań rodziców i młodzieży w wieku 15 i 18 lat i analizę tych wyników. Badania dot. rodzicielskich uwarunkowań dawania kieszonkowego, opinii rodziców nt. sposobu wykorzystania kieszonkowego przez dzieci i psychospoł. następstw posiadania kieszonkowego oraz różnic w poglądach młodzieży i rodziców nt. kieszonkowego. Badania przeprowadzili magistranci WSP w Opolu pod kier. autora w 1993 r. Zamieszczono też uwagi o wychowaniu ekonomicznym w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253774, 253773 (2 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7395-186-0
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. czes., słowac., częśc. tł.
Streszczenie: Poruszono zagadnienia z zakresu: kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego, kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego i jego pracy, w tym współpracy nauczyciela przedszkola z rodzicami dzieci. Artykuły dot. np.: wychowania przedszkolnego w wybranych systemach edukacyjnych, pozycji nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej, dostępu dzieci do edukacji, edukacji środowiskowej i regionalnej w opinii nauczycieli przedszkoli, zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu, rodziny promującej zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, znaczenia roli kobiety w edukacji przedszkolnej. Część artykułów w jęz. czeskim i słowackim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291013 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 291014 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 234)
ISBN: 83-85678-61-1
Bibliogr. s. 157-166. Indeks.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Książka poświęcona dziejom nauczycielstwa w Polsce od XI w. do 1939 r. Autor w oparciu o materiał źródłowy oraz opracowania dot. tego tematu analizuje zasadnicze cechy nauczycieli: kwalifikacje, właściwości osobowe, specjalizację, narodowość, a także miejsce kobiet w tym zawodzie. Ponadto omawia status nauczycieli prywatnych. Charakterystyki tej dokonuje w obrębie poszczególnych okresów historycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272647, 253681 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 246)
ISBN: 83-85678-89-1
Bibliogr. s. 145-153.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Początki pedeutologii wywodzące się od szesnastowiecznych autorów i kierunki polskiej myśli pedeutologicznej w ujęciu historycznym. Prezentacja poglądów wybitnych pedeutologów na temat nauczycieli: ich roli, pozycji społecznej, autorytetu, cech osobowościowych, przygotowania zawodowego oraz problemów bytowych; a także w zakresie praw i obowiązków organizacji zawodowych, modelu dyrektora szkoły i nadzoru pedagogicznego. W ostatnim rozdziale i w aneksie: o potrzebie przygotowania nauczycieli do współpracy międzynarodowej, a dla początkujących nauczycieli - o etyce zawodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279691, 279581 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej