Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(2)
Autor
Kujawska Maria (1935- )
(2)
Bittner Karolina (1983- )
(1)
Błońska Władysława
(1)
Domańska Ewa (1963- )
(1)
Julkowska Violetta (1961- )
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kosnarewicz Elwira
(1)
Rzepa Teresa (1952- )
(1)
Skotarczak Dorota (1965- )
(1)
Stachowski Ryszard (1937- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Temat
Historia
(2)
Historia (przedmiot szkolny)
(2)
Historiografia
(2)
Historiografia polska
(1)
Historiozofia
(1)
Kujawska, Maria (1935- )
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
PRL
(1)
Poradnictwo
(1)
Propaganda
(1)
Psycholodzy
(1)
Reforma oświaty
(1)
Retoryka
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM ; 54)
Tekst częśc. fr., niem.
Streszczenie: Zbiór publikowanych materiałów można podzielić na: poruszające zagadnienia dotyczące nauk humanistycznych, pisarstwa historycznego, historiografii i pamięci historycznej oraz na dotyczące teorii i praktyki kształcenia historycznego na poziomie akademickim i szkolnym. Obie problematyki opracowane są w ujęciu historycznym (np.: oświata i wychowanie w latach międzywojennych; fundacje uniwersytetów w Polsce w epoce nowożytnej; popularyzacja dziejów ojczystych w XIX w.; dzieje gimnazjum w Rydzynie - szczególnie za kierownictwa T. Łopuszańskiego; szkolna historia w środowisku emigracyjnym w Wielkiej Brytanii) i w aspekcie współczesnych przemian (np.: koncepcje dydaktyczno-historyczne w XXI w.; praca licencjacka i magisterska na studium historii; poznawanie uczniów; wpływ internetu i telewizji na edukację).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285551 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM ; nr 43)
ISBN: 83-86650-39-7
Bibliografia na stronach 221-[224].
Streszczenie: Przedstawienie klasycznego i współczesnego rozumienia retoryki, jej definicji, kierunków badań, a także wyznaczonych jej funkcji i zasad konstruowania wypowiedzi (głównie tekstowej). Omówienie kompozycji narracji podręcznikowej - jej wysłowienia, czyli użytych w celach perswazyjnych różnego rodzaju figur i tropów retorycznych. Analiza środków stylistycznych w podręcznikach szkolnych oraz retorycznych relacji autorów podręczników szkolnych z czytelnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:94 KON (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM ; 51)
Materiały z międzynarodowej konferencji w Poznaniu.
Bibliografia przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang., czes., fr.
Streszczenie: W prezentowanych artykułach omówiono problemy współczesnej edukacji historycznej w odniesieniu do podmiotowości ucznia i kompetencji kulturowych z uwzględnieniem dydaktycznych aspektów kształcenia zintegrowanego (także w pracy ze studentami). Ponadto scharakteryzowano zagadnienia: lekcji jako rytuału, nauczania "przez zachwyt", wykorzystania podręczników, nauczania historii w Czechach i Kanadzie, współczesnej kartografii historycznej, pakietów edukacyjnych do przedmiotu historii. W aneksie zamieszczono przykładowe konspekty i scenariusze lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284720 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Publikacje Instytutu Historii UAM, ISSN 1234-2041 ; 41)
ISBN: 83-86650-14-1
Bibliogr. s. 227-[230].
Streszczenie: Publikacja jest efektem badań autorki - pracownika naukowo-dydaktycznego Instytutu Historii UAM i dotyczy edukacji historycznej w okresie transformacji ustrojowej i w kontekście stosowania mediów w kształceniu. Porusza zagadnienia z zakresu unowocześniania i efektywności nauczania historii, przygotowania zawodowego i roli nauczyciela tego przedmiotu (kreatora procesu dydaktycznego), koncepcji podręcznika obudowanego i jego realizacji w postaci pakietów edukacyjnych historii, stosowania (popartych przykładami) metod i technik interakcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:94 KUJ (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 237160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 319799 MZ (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej