Forma i typ
Książki
(52)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(47)
Czytelnia
(8)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(5)
Bonstingl John Jay
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Kalinowska Maria (szkolnictwo)
(3)
Pomianowska Małgorzata
(3)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Brząkalik Krystyna
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Sobiepan Tomasz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Bednarowicz Teresa
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek Wiesława
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Ellis Melanie
(1)
Elsner Danuta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzelak Agnieszka (1967- )
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jones Jane
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Vivian
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koletyńska Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Marszałek Jacek
(1)
Mizerek Henryk (1953- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Oscanyan Frederick S
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Rudduck Jean. Czy należy przygotowywać uczniów do innowacji?
(1)
Rutkowska-Paszta Małgorzata
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Schollaert Rudi
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Sharp Ann Margaret (1942-2010)
(1)
Sitko Halina
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Van de Moortel Peter
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wroczyńska Ewa
(1)
Zeller Paweł
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Szkoły średnie
(3)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 0.
(1)
Licea
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Szkolnictwo
(10)
Nauczyciele
(8)
Nauczanie
(7)
Metody nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Awans zawodowy
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie oświatą
(3)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuchanie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Argyris, Chris (1923- )
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Fizyka
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kontrola
(1)
Matura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opiekunowie praktyk i staży
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Schön, Donald A.
(1)
Socjologia
(1)
Staż zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis wg okł. Preprint nr 8. Brak s. 1 i 2.
Streszczenie: Psychosynteza jest kierunkiem w psychologii, którego twórcą był włoski psychiatra i psychoterapeuta Roberto Assagioli (1888-1974). Psychosynteza widzi osobowość jednostki jako wiele połączonych ze sobą części, które mogą być rozdzielone, zrozumiane i połączone, stwarzając nowe znaczenie i kierunek. Autorka krótko omawia: czym jest psychosynteza, cele programów edukacyjnych opartych na założeniach psychosyntezy (książki im poświęcone mają się wkrótce ukazać), metody pracy stosowane w tych programach: wizualizację, techniki regenerujące, techniki swobodnego rysowania, techniki zajęć plastycznych - przygotowanie masek własnego "ja", swobodny taniec, kontemplację i relaksację, tworzenie obrazów symbolicznych, ciszę - receptywną kontemplację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274606 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczanie Przedmiotów Ścisłych i Technicznych ; 45)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Tom z serii ustanowionej w ramach UNESCO, mającej na celu propagowanie międzynarodowej wymiany idei informacji i współpracy. Zapoznaje z systemami egzaminacyjnymi z fizyki na poziomie wstępu na wyższe uczelnie, przybliżając doświadczenia wybranych krajów (w tym Polski). Każdy z rozdziałów poświęcony jednemu z krajów zawiera: ogólną charakterystykę systemu, prezentuje wyniki i ich wykorzystanie, stosowane metody egzaminacyjne oraz powiązania ze szkołami, nauczycielami i uczniami. Ponadto, do każdego rozdziału dołączono przykładowe zadania. Książka adresowana do nauczycieli fizyki, egzaminatorów w starszych klasach szkoły średniej i na pierwszych latach studiów uniwersyteckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253574, 253573 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-164, 167-169.
Streszczenie: Książka międzynarodowego konsultanta do spraw edukacji, specjalizującego się w zastosowaniu teorii i praktyki TQM do doskonalenia pracy szkół. Najogólniej założenia tego nurtu prakseologii brzmią: skierowanie wysiłków na ciągłe samodoskonalenie się i doskonalenie ludzi z którymi się mieszka, pracuje i uczy; planowe wbudowanie jakości w proces produkcyjny; analiza błędów przed wdrożeniem; uznanie "klientów" nie tylko jako odbiorców, ale jako osoby wpływające na proces produkcji. Autor objaśnia Czternaście Punktów, które są założeniem ruchu Jakości Totalnej i odnosi je do sfery edukacji. Proponuje szkołom skierowanie wysiłków na rzecz rozwinięcia takich procesów, które wspierają doskonalenie się wszystkich osób zaangażowanych w pracę szkoły: uczniów, nauczycieli, dyrekcji i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 009696 Pd (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 138-142.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: istotę i przebieg zmiany (w odniesieniu do szkoły), specyfikę kierowania zmianą w szkole, zastosowanie komputera w kierowaniu zmianą w szkole. Na płycie CD - "Kompas" - wspomagający zmianę program komputerowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289921, 289920, 289919 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Marketingowe zarządzanie szkołą / Amir Jan Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwo CODN, cop. 2003. - 164 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 162-164.
Streszczenie: Propozycja koncepcji zarządzania, która łączy tradycyjne wartości i zasady administrowania szkołą z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakością usług oraz marketingiem. Autor pokazuje, jak kierować placówką, by stawała się bardziej atrakcyjna i przyjazna uczniom, rodzicom i nauczycielom. Przedstawia pomysły na rozwiązanie problemów związanych z malejącym naborem uczniów, małym zaangażowaniem rodziców w pracę szkoły i brakiem funduszy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289911, 289910, 287517 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.09 FAZ (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą w szkole / Jan A. Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2007. - 176 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
ISBN: 978-83-60814-22-2
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Książka zawiera definicje najważniejszych terminów związanych z zarządzaniem wiedzą. Wyjaśnia m.in. czym jest zarządzanie wiedzą, dlaczego polskie szkoły powinny opierać swoje działanie na wiedzy, czym różni się wiedza od informacji, na czym polega coaching, kreatywność, jakie cechy charakteryzują twórczych nauczycieli, na czym polega różnica pomiędzy wiedzą a mądrością, dlaczego inteligencja nie wystarcza do skutecznego działania, jak dyrektor szkoły może poprawić swój wizerunek. Przedstawia kulturę organizacyjną i uczenie się zespołowe oraz strategie zarządzania wiedzą w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 306330, 295264 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uczyć Lepiej... : metodyka nauczania)
Bibliografia na stronach 49-50.
Streszczenie: Publikacja sygnalizuje problem znaczenia teorii i praktyki w nauczaniu oraz w profesjonalnym przygotowaniu nauczyciela. Przedstawiono współczesne ujęcie istoty teorii i praktyki, związki je łączące, rodzaj teorii przydatnej nauczycielowi w pracy dydaktycznej, pięć sposobów widzenia teorii i praktyki w kształceniu oraz niektóre podejścia do uczenia się poprzez praktykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 279689, 272770, 272524, 272523 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Dla nauczycieli odbywających staże.
Streszczenie: Poradnik przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych awansem zawodowym. Autorzy zwracają uwagę nie tylko na rozwój zawodowy ale także na rozwój osobisty osób odbywających staże. W rozwoju profesjonalnym planowanie podzielono na 4 etapy (diagnozę sytuacji wyjściowej, ustalenie celów i treści, realizację, ocenę-analizę efektów). Na koniec autorzy omówili dokumentowanie działań i przedstawili przegląd różnych form dokumentowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych / Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Innowacja Wychowawczo-Opiekuńcza ; 4)
Opis wg okł. 5 t. w tece. S. 1, 2 okł. wliczone w liczb. ciągu. Nazwa serii wg teki. Numeracja ser. gł.: 1.
Streszczenie: Przedstawiono założenia ideowe, omówiono sposób realizowania i opinie o programie wychowania seksualnego "PiON". Celem jego jest pomoc młodym ludziom w lepszym zrozumieniu siebie, aby stali się zdolni do dokonywania odpowiedzialnych wyborów. Stanowi on adaptację amer. programu "Teen STAR", który został oprac. w Centrum Naturalnego Planowania Rodziny w Waszyngtonie kier. przez doktor ginekologii Hannę Klaus. W programie na zasadzie dobrowolności mogą brać udział uczniowie od kl. VII, zajęcia prowadzone są początkowo oddzielnie w grupach dziewcząt i chłopców (ze zróżnicowaną tematyką), a następnie w klasie połączonej oraz przewidziane są spotkania indywidualne. Program "PiON" istnieje w dwóch wersjach - jednej opartej na prawie naturalnym i drugiej zawierającej ponadto nauczanie Kościoła Katolickiego. Od 1995 r. szkoleniem nauczycieli i instruktorów zajmuje się Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 271791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85910-70-0
Temat: Wychowanie
Bibliogr. s.155-156.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299197, 275205 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-85910-63-8
Streszczenie: Poradnik autoterapeutyczny do pracy nad sobą oparty na zasadach psychosyntezy, zapoczątkowanej przez włoskiego psychiatrę R. Assagioliego. Wykorzystuje on strukturę teatralnej reżyserii i gry jako sposoby poruszenia wyobraźni i wrażliwości dla rozwoju osobowego. Zaprezentowane ćwiczenia mają poprzez tę swoistą metaforę wpłynąć na zgromadzenie, przepływ i przekształcenie energii zawartej w danej osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276174 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kwartalnik Pedagogiczny - Suplement.
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: W części Rozpraw znalazły się omówienia następujących problemów, m.in.: refleksyjny model nauczania, sylwetka absolwenta zakładu kształcenia nauczycieli, paradoksy dostępności szkoły, amerykański i duński system oświatowy. W części praktycznej zebrano głównie artykuły związane z kształceniem nauczycieli matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 268690 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uczyć Lepiej... : metodyka nauczania)
Streszczenie: Propozycja kursu przeznaczonego gł. dla nauczycieli już praktykujących; ma on charakter treningu grupowego, przy czym najbardziej efektywną formą kursu jest przeprowadzenie go w jednej szkole przez terapeutę czy psychologa. Cz. I zawiera wprowadzenie teoretyczne i omawia podejście behawioralne, systemowe i humanistyczne do znaczenia pojęcia "dyscyplina". W cz. II prezentującej przebieg warsztatu, poszczególne sesje dotyczą: czynników ogólnoszkolnych związanych z dobrym zachowaniem; radzenia sobie przez nauczyciela z zakłócającym zachowaniem ucznia; utrzymywania dyscypliny; radzenia sobie przez nauczyciela ze stresem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272522, 272521 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Twórczości Pedagogicznej)
Tytuł oryginału: "Philosophy in the classroom".
W pracy omówiono: potrzebę stworzenia nowego modelu kształcenia, potrzebę kształcenia myślenia i filozofii w edukacji; program edukacyjny "Filozofia dla dzieci" - jego zamierzenia i cele, sposób uczenia filozoficznego myślenia i prowadzenie dyskusji filozoficznej; zachęcanie dzieci do logicznego myślenia, związek kształcenia moralnego z edukacją filozoficzną i filozoficzną tematykę dociekań etycznych w szkole - wszystko w ramach programu "Filozofia dla dzieci". Program "Filozofia dla dzieci" jest programem amer., stworzonym w 1969 r., przeznaczonym do nauczania dzieci od klasy K (odpowiednik polskiej klasy 0) do klas 11-12.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 275289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 177-178.
Streszczenie: Zbiór refleksji poparty doświadczeniami autorki zebranymi podczas współpracy z programem Tempus-ADEPT i z pobytów zagranicznych - nad możliwościami zmiany tradycyjnej roli nauczyciela. Ujęła je autorka w części zatytułowane: Uczenie się (co to jest sytuacja edukacyjna): Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć; Przygotowując się do lekcji; Materiały i metody (tu o metodach: burzy mózgów, aktywności kreatywnej, symulacji, kart dydaktycznych, odgrywania ról, dramy, wizualizacji); Zanim ocenisz (ocena ucznia jako wynik sprawności nauczyciela, ocena w kreowaniu procesu uczenia się uczniów); Współpraca z rodzicami (prawa rodziców do informacji: dokąd nauczyciel prowadzi dziecko).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274510, 253642 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Szkołą)
ISBN: 83-87958-87-5
Bibliogr. s. 171-172.
Streszczenie: Jako podstawy promocji szkoły przedstawiono: komunikację szkoły, promocję szkoły, kształtowanie wizerunku szkoły. Na kształowanie działań promocyjnych w szkole składają się m.in.: organizacja działań promocyjnych, przedmiot promocji, cel działań, identyfikacja adresata przekazu promocyjnego, kształtowanie przekazu, narzędzia promocji, ocena efektów. Współpracę jako formę budowania przewagi konkurencyjnej ilustrują: analiza sieci relacji szkoły, pozyskiwanie sponsora, współpraca z innymi podmiotami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291481, 291480, 291246, 291245 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278037 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
ISBN: 83-87958-67-0
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór tekstów dotyczących nauczania przyrody w szkole podstawowej. Prezentowane artykuły podejmują analizę zagadnienia integracji oraz zarysowują pewne rozwiązania w zakresie integrowania w obszarze przedmiotu przyroda na poziomie mauczania systematycznego w klasach IV-VI. Praca zawiera określone koncepcje teoretyczne, jak i przykłady dobrej praktyki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289359 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.016:5 NAU (CZYTELNIA) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284340 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej