Form of Work
Książki
(51)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Status
only on-site
(37)
available
(31)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(37)
Author
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(5)
Bonstingl John Jay
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Kalinowska Maria (szkolnictwo)
(3)
Pomianowska Małgorzata
(3)
Sielatycki Mirosław (1957- )
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Brząkalik Krystyna
(2)
Cooper Pamela J
(2)
Dzierzgowski Sergiusz
(2)
Fazlagić Amir Jan
(2)
Goźlińska Elżbieta
(2)
Sobiepan Tomasz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Bednarowicz Teresa
(1)
Białek Ewa D. (1946- )
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dymek Wiesława
(1)
Dziedzic Anna (pedagog)
(1)
Ellis Melanie
(1)
Elsner Danuta
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fish Della
(1)
Grondas Marek
(1)
Grzelak Agnieszka (1967- )
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurycka Antonina (1920-2009)
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jones Jane
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
King Vivian
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koletyńska Katarzyna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korolko Mirosław (1935-2006)
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Malinowski Mariusz (1960- )
(1)
Marszałek Jacek
(1)
Mizerek Henryk (1953- )
(1)
Nowicki Dariusz (1961- )
(1)
Pacewicz Alicja
(1)
Pyszczek Grzegorz
(1)
Rudduck Jean. Czy należy przygotowywać uczniów do innowacji?
(1)
Rutkowska-Paszta Małgorzata
(1)
Rylke Hanna (1947-2017)
(1)
Schollaert Rudi
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Sitko Halina
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Van de Moortel Peter
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Wroczyńska Ewa
(1)
Zeller Paweł
(1)
Żmijski Janusz
(1)
Year
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(29)
Time Period of Creation
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Country
Poland
(52)
Audience Group
Nauczyciele
(6)
Szkoły średnie
(2)
Licea
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Subject
Szkolnictwo
(10)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele
(7)
Metody nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Awans zawodowy
(4)
Innowacje pedagogiczne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Mowa
(2)
Pedagogika
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Słuchanie
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Argyris, Chris
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Fizyka
(1)
Język angielski
(1)
Język rosyjski
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Matura
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nauki społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opiekunowie praktyk i staży
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa ucznia
(1)
Przedszkola
(1)
Przyroda
(1)
Psychoterapia
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Schön, Donald A.
(1)
Socjologia
(1)
Staż zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Subject: time
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(15)
Scenariusz zajęć
(3)
Podręcznik
(2)
Program nauczania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
52 results Filter
No cover
Book
In basket
Opis wg okł. Preprint nr 8. Brak s. 1 i 2.
Streszczenie: Psychosynteza jest kierunkiem w psychologii, którego twórcą był włoski psychiatra i psychoterapeuta Roberto Assagioli (1888-1974). Psychosynteza widzi osobowość jednostki jako wiele połączonych ze sobą części, które mogą być rozdzielone, zrozumiane i połączone, stwarzając nowe znaczenie i kierunek. Autorka krótko omawia: czym jest psychosynteza, cele programów edukacyjnych opartych na założeniach psychosyntezy (książki im poświęcone mają się wkrótce ukazać), metody pracy stosowane w tych programach: wizualizację, techniki regenerujące, techniki swobodnego rysowania, techniki zajęć plastycznych - przygotowanie masek własnego "ja", swobodny taniec, kontemplację i relaksację, tworzenie obrazów symbolicznych, ciszę - receptywną kontemplację.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274606 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Nauczanie Przedmiotów Ścisłych i Technicznych ; 45)
Bibliogr. przy ref.
Streszczenie: Tom z serii ustanowionej w ramach UNESCO, mającej na celu propagowanie międzynarodowej wymiany idei informacji i współpracy. Zapoznaje z systemami egzaminacyjnymi z fizyki na poziomie wstępu na wyższe uczelnie, przybliżając doświadczenia wybranych krajów (w tym Polski). Każdy z rozdziałów poświęcony jednemu z krajów zawiera: ogólną charakterystykę systemu, prezentuje wyniki i ich wykorzystanie, stosowane metody egzaminacyjne oraz powiązania ze szkołami, nauczycielami i uczniami. Ponadto, do każdego rozdziału dołączono przykładowe zadania. Książka adresowana do nauczycieli fizyki, egzaminatorów w starszych klasach szkoły średniej i na pierwszych latach studiów uniwersyteckich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253574, 253573 (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-164, 167-169.
Streszczenie: Książka międzynarodowego konsultanta do spraw edukacji, specjalizującego się w zastosowaniu teorii i praktyki TQM do doskonalenia pracy szkół. Najogólniej założenia tego nurtu prakseologii brzmią: skierowanie wysiłków na ciągłe samodoskonalenie się i doskonalenie ludzi z którymi się mieszka, pracuje i uczy; planowe wbudowanie jakości w proces produkcyjny; analiza błędów przed wdrożeniem; uznanie "klientów" nie tylko jako odbiorców, ale jako osoby wpływające na proces produkcji. Autor objaśnia Czternaście Punktów, które są założeniem ruchu Jakości Totalnej i odnosi je do sfery edukacji. Proponuje szkołom skierowanie wysiłków na rzecz rozwinięcia takich procesów, które wspierają doskonalenie się wszystkich osób zaangażowanych w pracę szkoły: uczniów, nauczycieli, dyrekcji i rodziców.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 272785 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 009696 Pd (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 138-142.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono: istotę i przebieg zmiany (w odniesieniu do szkoły), specyfikę kierowania zmianą w szkole, zastosowanie komputera w kierowaniu zmianą w szkole. Na płycie CD - "Kompas" - wspomagający zmianę program komputerowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289920, 289919 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-220 PNS 289921 (1 egz.)
Book
In basket
Marketingowe zarządzanie szkołą / Amir Jan Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwo CODN, cop. 2003. - 164 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
Bibliogr. s. 162-164.
Streszczenie: Propozycja koncepcji zarządzania, która łączy tradycyjne wartości i zasady administrowania szkołą z innowacyjnym podejściem do kwestii zarządzania personelem, jakością usług oraz marketingiem. Autor pokazuje, jak kierować placówką, by stawała się bardziej atrakcyjna i przyjazna uczniom, rodzicom i nauczycielom. Przedstawia pomysły na rozwiązanie problemów związanych z malejącym naborem uczniów, małym zaangażowaniem rodziców w pracę szkoły i brakiem funduszy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 289911, 289910, 287517 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-203 PNS 287518 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie wiedzą w szkole / Jan A. Fazlagić. - Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2007. - 176 s. : ilustracje ; 24 cm.
(Zarządzanie Szkołą)
ISBN: 978-83-60814-22-2
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Książka zawiera definicje najważniejszych terminów związanych z zarządzaniem wiedzą. Wyjaśnia m.in. czym jest zarządzanie wiedzą, dlaczego polskie szkoły powinny opierać swoje działanie na wiedzy, czym różni się wiedza od informacji, na czym polega coaching, kreatywność, jakie cechy charakteryzują twórczych nauczycieli, na czym polega różnica pomiędzy wiedzą a mądrością, dlaczego inteligencja nie wystarcza do skutecznego działania, jak dyrektor szkoły może poprawić swój wizerunek. Przedstawia kulturę organizacyjną i uczenie się zespołowe oraz strategie zarządzania wiedzą w szkole.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 306330 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-a-343 295264 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Uczyć Lepiej... : metodyka nauczania)
Bibliografia na stronach 49-50.
Streszczenie: Publikacja sygnalizuje problem znaczenia teorii i praktyki w nauczaniu oraz w profesjonalnym przygotowaniu nauczyciela. Przedstawiono współczesne ujęcie istoty teorii i praktyki, związki je łączące, rodzaj teorii przydatnej nauczycielowi w pracy dydaktycznej, pięć sposobów widzenia teorii i praktyki w kształceniu oraz niektóre podejścia do uczenia się poprzez praktykę.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 279689, 272770, 272523 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-140 272524 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Otwarte Teczki Innowacji Pedagogicznych / Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Innowacja Wychowawczo-Opiekuńcza ; 4)
Opis wg okł. 5 t. w tece. S. 1, 2 okł. wliczone w liczb. ciągu. Nazwa serii wg teki. Numeracja ser. gł.: 1.
Streszczenie: Przedstawiono założenia ideowe, omówiono sposób realizowania i opinie o programie wychowania seksualnego "PiON". Celem jego jest pomoc młodym ludziom w lepszym zrozumieniu siebie, aby stali się zdolni do dokonywania odpowiedzialnych wyborów. Stanowi on adaptację amer. programu "Teen STAR", który został oprac. w Centrum Naturalnego Planowania Rodziny w Waszyngtonie kier. przez doktor ginekologii Hannę Klaus. W programie na zasadzie dobrowolności mogą brać udział uczniowie od kl. VII, zajęcia prowadzone są początkowo oddzielnie w grupach dziewcząt i chłopców (ze zróżnicowaną tematyką), a następnie w klasie połączonej oraz przewidziane są spotkania indywidualne. Program "PiON" istnieje w dwóch wersjach - jednej opartej na prawie naturalnym i drugiej zawierającej ponadto nauczanie Kościoła Katolickiego. Od 1995 r. szkoleniem nauczycieli i instruktorów zajmuje się Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-84/6 271791 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Rozwój Zawodowy Nauczyciela)
Dla nauczycieli odbywających staże.
Streszczenie: Poradnik przeznaczony dla nauczycieli zainteresowanych awansem zawodowym. Autorzy zwracają uwagę nie tylko na rozwój zawodowy ale także na rozwój osobisty osób odbywających staże. W rozwoju profesjonalnym planowanie podzielono na 4 etapy (diagnozę sytuacji wyjściowej, ustalenie celów i treści, realizację, ocenę-analizę efektów). Na koniec autorzy omówili dokumentowanie działań i przedstawili przegląd różnych form dokumentowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-F-c-176 289522 PNS (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85910-70-0
Temat: Wychowanie
Bibliogr. s.155-156.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 299197, 275205 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Kwartalnik Pedagogiczny - Suplement.
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: W części Rozpraw znalazły się omówienia następujących problemów, m.in.: refleksyjny model nauczania, sylwetka absolwenta zakładu kształcenia nauczycieli, paradoksy dostępności szkoły, amerykański i duński system oświatowy. W części praktycznej zebrano głównie artykuły związane z kształceniem nauczycieli matematyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 268690 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 177-178.
Streszczenie: Zbiór refleksji poparty doświadczeniami autorki zebranymi podczas współpracy z programem Tempus-ADEPT i z pobytów zagranicznych - nad możliwościami zmiany tradycyjnej roli nauczyciela. Ujęła je autorka w części zatytułowane: Uczenie się (co to jest sytuacja edukacyjna): Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć; Przygotowując się do lekcji; Materiały i metody (tu o metodach: burzy mózgów, aktywności kreatywnej, symulacji, kart dydaktycznych, odgrywania ról, dramy, wizualizacji); Zanim ocenisz (ocena ucznia jako wynik sprawności nauczyciela, ocena w kreowaniu procesu uczenia się uczniów); Współpraca z rodzicami (prawa rodziców do informacji: dokąd nauczyciel prowadzi dziecko).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253642 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-a-48 274510 PNS (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Szkołą)
ISBN: 83-87958-87-5
Bibliogr. s. 171-172.
Streszczenie: Jako podstawy promocji szkoły przedstawiono: komunikację szkoły, promocję szkoły, kształtowanie wizerunku szkoły. Na kształowanie działań promocyjnych w szkole składają się m.in.: organizacja działań promocyjnych, przedmiot promocji, cel działań, identyfikacja adresata przekazu promocyjnego, kształtowanie przekazu, narzędzia promocji, ocena efektów. Współpracę jako formę budowania przewagi konkurencyjnej ilustrują: analiza sieci relacji szkoły, pozyskiwanie sponsora, współpraca z innymi podmiotami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 291481, 291480, 291245 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-228 PNS 291246 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. VI-C-36 278037 PNS (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
ISBN: 83-87958-67-0
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór tekstów dotyczących nauczania przyrody w szkole podstawowej. Prezentowane artykuły podejmują analizę zagadnienia integracji oraz zarysowują pewne rozwiązania w zakresie integrowania w obszarze przedmiotu przyroda na poziomie mauczania systematycznego w klasach IV-VI. Praca zawiera określone koncepcje teoretyczne, jak i przykłady dobrej praktyki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 289359 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. VII-B-62 289297 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 284340 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-G-b-116 279481 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(EO [Edukacja Obywatelska])
Streszczenie: Opracowano w ramach programu Edukacja obywatelska w społeczeństwie demokratycznym.
Streszczenie: Poradnik przygotowany przez nauczycieli w ramach polsko-amerykańskiego programu ,,Edukacja obywatelska w społeczeństwie demokratycznym''. Celem autorów jest uruchomienie myślenia obywatelskiego i postaw niezbędnych młodym ludziom, wchodzącym w życie społeczności lokalnej, gminy, regionu, państwa. Praca zawiera projekty ponad 80 lekcji (jednostek tematycznych), materiały pomocnicze dla uczniów oraz nauczycieli, a także wskazówki, gdzie szukać innych źródeł informacji. Lekcje adresowano do uczniów kl.VII i VIII szk.podst., lecz wiele z nich może być wykorzystanych w szk.średnich. Scenariusze dot. wybranych, ciekawszych problemów programu wych.obywatelskiego i uporządkowano je w bloki tematyczne: Samorząd lokalny, Podst.zasady demokracji, Prawa człowieka, Instytucje państwa demokratycznego, Aktywność obywatelska i opinia publiczna, Gospodarka wolnorynkowa, Wyzwania dla Polski i świata. Zastosowano niekonwencjonalne metody, wymagające zaangażowania uczniów: socjodramę, ,,burzę mózgów'', dyskusje i debaty, wywiady, zadania realizowane poza szkołą, i in.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 253340 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again