Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(32)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(46)
Autor
Kaja Barbara (1944- )
(8)
Marzec-Holka Krystyna
(4)
Sołtysiak Teresa (1952- )
(3)
Szefler Elżbieta
(3)
Aouil Bassam
(2)
Gerlach Ryszard
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(2)
Jakubiak Krzysztof
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna (1963- )
(2)
Jundziłł Juliusz (1952- )
(2)
Kościelska Małgorzata (1944- )
(2)
Szubertowska Elżbieta
(2)
Tarnowska Barbara
(2)
Wiśniewska Lidia (1954- )
(2)
Burszta Wojciech J. (1957-2021). Sequel
(1)
Błaszczyk Ilona
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dysarz Zofia
(1)
Dyszak Andrzej (1956- )
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(1)
Jakóbowski Jan (1933- )
(1)
Jamrożek Wiesław (1954-2021)
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kosmanowa Bogumiła (1940- )
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kuchcińska Maria (pedagog)
(1)
Leppert Roman
(1)
Malicka-Gorzelańczyk Hanna
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Michalski Andrzej (1949- )
(1)
Nowak Jolanta (pedagog)
(1)
Obuchowski Kazimierz (1931-2014)
(1)
Ossowska-Zwierzchowska Aldona
(1)
Rulka Janusz (1936-2016)
(1)
Skibińska Helena
(1)
Sudar-Malukiewicz Jolanta
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Winiarz Adam (1955- )
(1)
Wołoszyn-Spirka Wiesława
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota (1955- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(61)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Rozwój osobowości
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Psychologia rozwojowa
(6)
Młodzież
(5)
Psychoterapia
(5)
Wspomaganie rozwoju (psychologia)
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dzieci
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Opieka społeczna
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Historia
(2)
Kultura
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Nauczyciele
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Postawy
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Tematy i motywy
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dion Chrysostomos
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Gerontologia
(1)
Godność ludzka
(1)
Higiena
(1)
Indywidualizm (filozofia)
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kreatywność
(1)
Książka
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura masowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Personalizm
(1)
Pisanie
(1)
Plinius Caecilius Secundus, Caius
(1)
Plutarchus
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przysposobienie biblioteczne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia lekarska
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rulka, Janusz
(1)
Samobójstwo
(1)
Samopoznanie
(1)
Seneka
(1)
Siła robocza
(1)
Temat: czas
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
2001-
(5)
1-100
(2)
1801-1900
(2)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
201-300
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Europa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Polska
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(18)
Materiały konferencyjne
(13)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(7)
Literaturoznawstwo
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-233.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Na tle poglądów filozoficznych i praktyki wychowawczej w rodzinie w Rzymie I w. n. e. przedstawiono poglądy Seneki na życie społeczne, rolę kobiet i małżeństwo, a w zakresie wychowania w rodzinie na temat metod wychowawczych, opieki nad niemowlęciem, roli zabawy w życiu dziecka, metod nauczania, patologii życia rodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-C-c-227 285939 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: W zbiorze artykułów ukazano relacje zachodzące między edukacją a popkulturą w obszarach: oddziaływań wychowawczych (dotyczących tożsamości "globalnego nastolatka"); filozoficznych koncepcji kształcenia (J. Brunera, G. Steinera); założeń pedagogiki krytycznej; sztuki filmowej (na podstawie wybranych filmów); oddziaływań mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286298 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-E-b-423 PNS 284583 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Zebrane w niniejszym tomie opracowania obejmują szerokie konteksty ewaluacji jakości pracy nauczyciela i są kierowane do teoretyków i praktyków edukacji oraz studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich. Prezentowane teksty uporządkowano od analiz teoretycznych do prezentacji doświadczeń. Zawierają podstawowe pojęcia i poglądy związane z ewaluacją. Prezentują założenia teoretyczne ewaluacji jakości pracy nauczyciela w kontekście jego rozwoju zawodowego oraz rozważania dot. ewaluacji jakości pracy nauczyciela akademickiego. Podejmują próbę diagnozy wybranych fragmentów rzeczywistości edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287273 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-F-c-161 PNS 287274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka...)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór prac ukazujących zagadnienia teoretyczne, wyniki badań, propozycje działań szkoły, ale także ośrodków pozaszkolnych, na rzecz diagnozy i profilaktyki społecznej. M.in.: o zastosowaniu podejścia systemowego do diagnozowania kandydatów na rodziców zastępczych, o diagnozowaniu i wspomaganiu rozwoju dzieci nieśmiałych, o wsparciu społecznym, o szkolnych programach profilaktyki, o działaniach pedagoga wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci, o różnych technikach psychoterapii, wyniki badań porównawczych dot. picia alkoholu przez młodzież (kraje europejskie wraz z Polską).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-G-b-213 288853 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 174-195.
Streszczenie: Analiza znaczenia więzi emocjonalnych w rodzinie dla rozwoju mowy dziecka. Próba odpowiedzi na pytanie: jak rodzina poprzez własną atmosferę uczuciową może określać tworzące się u dziecka zdolności językowe oraz umiejętności komunikacyjne. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 117 286288 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. III-F-80 284427 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7096-431-1
Bibliogr. s. 339-352.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Analiza procesu psychologicznego rozwoju (czynniki i warunki) oraz kształcenia języka dziecka na tle środowiska rówieśniczego i rodzinnego - stanowiących elementy socjalizacji i kształtowania osobowości. Określenie zadań edukacji rozwijającej kompetencję językową jako kompetencję komunikacyjną. Prezentacja teorii rozwoju mowy i uczenia się języka oraz edukacyjnych implikacji koncepcji rozwoju języka (L.S. Wygotskiego, J. Brunera). Opis przebiegu badań dotyczących stymulacji dziecięcej aktywności językowej poprzez zastosowanie interakcyjnego modelu edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 284893, 284428 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ukr., częśc. tł. z niem. Streszcz. pol. przy pracach.
Streszczenie: W zbiorze artykułów przedstawiono zagadnienia relacji między edukacją i pedagogiką wobec rynku pracy w następujących zakresach: problemów edukacji zawodowej i szkolnictwa wyższego, tworzenia kapitału ludzkiego i efektywnego funkcjonowania zawodowego, pedagogiki pracy jako subdyscypliny pedagogicznej. Szczegółowe omówienia dotyczą m.in.: podstawowych wyznaczników edukacji zawodowej i rynku pracy; edukacji komputacjonalistycznej; technologii kształcenia; orientacji sprawnościowych studentów pedagogicznych; standardów kształcenia w krajach europejskich; telepracy; znaczenia samosterowności w funkcjonowaniu zawodowym; nauczycieli przedmiotów zawodowych; aktywności zawodowej kobiet; "zarządzania wiedzą" w szkole; rozwoju zawodowego człowieka; doradztwa i orientacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-K-a-96 285922 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: W zbiorze artykułów omówiono kształcenie prozawodowe i zawodowe z uwzględnieniem kontekstu integracji europejskiej oraz problematyki nauczycieli edukacji zawodowej, standardów kwalifikacji zawodowych i kwalifikacji kluczowych. Przedstawiono założenia reformy kształcenia zawodowego w Polsce oraz zagadnienia dotyczące kształcenia ustawicznego (m. in.: cele, szkolenia i dokształcanie pracowników).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286539 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-K-a-93 284429 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7096-494-X
Streszczenie: Publikacja zawiera pięć artykułów (przygotowanych z materiałów pokonferencyjnych) traktujących o pedagogice ogólnej jako przedmiocie kształcenia akademickiego i dyscyplinie naukowej oraz omawiających problemy aksjologiczne w aspekcie filozofii nauki i w kontekstach dydaktycznych. W prezentowanych opracowaniach przedstawiono też perspektywy rozwoju wiedzy o wychowaniu (edukacji) w okresie przełomu formacyjnego i dylematy w myśleniu o pedagogice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286564 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-E-a-244 286292 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 109-118.
Streszczenie: Celem pracy z zakresu psychoonkologii jest zrozumienie zjawisk psychicznych zachodzących u kobiet chorych na nowotwór piersi i przedstawienie (w formie badawczej) wpływu procesów osobowościowych, temperamentalnych i emocjonalnych na ich stan fizyczny. Analiza czynników psychologicznych w przebiegu tej choroby stanowi zasadniczą część prezentowanej procedury badawczej i zastosowanych metod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286568 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7096-445-1
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Zbiór prac dających obraz różnych teoretycznych i praktycznych aspektów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w polskiej szkole. Praktyka w odniesieniu do: różnych elementów procesu dydaktycznego (np. w odniesieniu do poszczególnych przedmiotów, metody Montessori, metody Freineta) i wychowawczego, integracji oddziaływań rodziny i szkoły, a także nauczania dzieci niepełnosprawnych razem z pełnosprawnymi, kształcenia nauczycieli nauczania zintegrowanego. Część artykułów stanowi podsumowanie prac badawczych. Ponadto w jednym artykule porównano integrację przedmiotową w szkole polskiej i litewskiej, w innym opisano model edukacji w Mill Ridge Primary School w Danbury (CT) w USA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-H-c-325 285925 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-7096-532-6
Streszcz. ang.
Streszczenie: Zasadniczą część pracy tworzą artykuły ukazujące teorię i praktykę nauczania domowego w Polsce w l. 1772-1918 (np. o: poglądach T. Nowosielskiego, H. Wernica, pracy domowej uczniów, pensjach żeńskich, nauczaniu W. Zamoyskiego, dziewiętnastowiecznych elementarzach, roli Kościoła katolickiego, wykorzystywaniu "Śpiewnika domowego" Moniuszki, roli kobiet), także poglądy teoretyczne nt. nauczycieli domowych i ich praktyczną realizację (m.in. koncepcja B. Trentowskiego, bony i freblanki). Zamieszczono również omówienia historii: nauczania domowego w okresie starożytności w Grecji i Rzymie, w okresie przedoświeceniowym w Europie (w tym w Polsce), oraz edukacji domowej w USA.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288702 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-C-k-189 PNS 288703 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla nauczycieli i metodyków, specjalistów edukacji elementarnej.
Streszczenie: Artykuły, w których ukazano różne zagadnienia dot. nauczyciela wczesnej edukacji (5 prac np.: portfolio, kompetencje nauczyciela, nauczyciele i rodzice jako partnerzy w okresie adaptacji dziecka do przedszkola) i aspekty edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (9 prac m.in.: amerykański projekt kształcenia krytycznego myślenia i czytania, stymulowanie percepcji i ekspresji plastycznej dzieci pięcioletnich, metodę czynnościowego nauczania matematyki, regionalizm i folklor w nauczaniu muzyki, edukację zdrowotną, kształtowanie inteligencji emocjonalnej dziecka przedszkolnego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316681 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-H-c-365 PNS 289937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 297-312.
Streszcz. niem.
Streszczenie: Autor dokonuje podsumowania refleksji nad stosunkami rodziny i szkoły, przedstawia koncepcję homo educantus - człowieka wychowywanego, kształconego i ukazuje, że stała się ona niewystarczająca w świetle krytyki dotychczasowych paradygmatów uprawiania pedagogiki, omawia fazy rozwoju stosunków rodziny i szkoły w Polsce powojennej, proponuje koncepcję homo cooperativus - człowieka współdziałającego jako dającą szansę na humanizację wychowania i formułuje zasady humanizowania stosunków społecznych w edukacji. Rozważania swoje autor uzupełnia wynikami badań dot. stosunków rodziny i szkoły przeprowadzonych wśród rodziców, uczniów i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-E-a-233 285642 PNS (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 159-179.
Streszczenie: Zbiór artykułów, które dotyczą: diagnozy dysleksji w Polsce i na świecie, różnych badań związanych z dysleksją, kryteriów dysleksji wg międzynarodowych klasyfikacji medycznych i regulacji prawnych MEN.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286290 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. I-M-b-125 285919 PNS (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie angielskie przy referatach.
Streszczenie: Artykuły zebrane w tomie obrazują teoretyczne aspekty wspomagania rozwoju (są to prace z zakresu psychologii klinicznej dziecka w Polsce oraz artykuły dot.: przeglądu badań amerykańskich nt. ADHD, osobowości pogranicznej - borderline, koncepcji tożsamości i Ja-fizycznego, przystosowania dziecka z przewlekłą chorobą somatyczną), różne aspekty analizy mowy pisanej dziecka (w oparciu o koncepcję Wygotskiego), narzędzia do badania świadomości fonologicznej, zastosowanie gier społecznych w diagnozie i interwencji psychologicznej, badania empiryczne związane ze wspomaganiem rozwoju (dot. roli obrazu samego siebie w tworzeniu orientacji życiowych młodzieży niepełnosprawnej ruchowo, radzenia sobie młodzieży lekko upośledzonej umysłowo w sytuacji zagrożenia i deprywacji, stopnia aprobaty przemocy w rodzinie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287213, 286289 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie angielskie przy referatach.
Streszczenie: Zbiór artykułów dot. teoretycznych podstaw wspomagania rozwoju, problemów wspomagania rozwoju, metod wspomagania rozwoju. Przedstawienie możliwości wspomagania rozwoju w świetle badań empirycznych. Prace dot. np.: systemowej terapii rodzin,poczucia humoru, asertywności, profilaktyki zaburzeń percepcji własnego ciała u nastolatek, programu pomocy dziecku z nadpobudliwością w USA, strategicznej kontroli uczenia się u młodych dorosłych chorych na schizofrenię, wpływu socjoterapii na rozwój uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej ruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287215, 287214 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy referatach.
Streszcz. i spis treści w jęz. ang.
Streszczenie: W części dot. teoretycznych podstaw wspomagania rozwoju poruszono zagadnienia: przyjaźni, seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie, choroby przewlekłej dziecka, zmęczenia u dzieci niepełnosprawnych. Ukazano także zagadnienia: etiologii anorexia nervosa, uczenia się dzieci z wadą słuchu, kinezjologii edukacyjnej w zastosowaniu do osób w podeszłym wieku, bajek terapeutycznych. Zamieszczono też omówienia wyników badań empirycznych dot.: uczniów upośledzonych umysłowo, dzieci rozpoczynających naukę szkolną, dzieci w wieku 12-17 lat chorych na nowotwór, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dzieci niewidomych z klas 0-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288712, 288711 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 166-169.
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczne podstawy terapii pedagogicznej oraz metody i techniki terapii dziecka wykazującego zaburzenia rozwoju i zachowania: techniki relaksacyjne, polskie modyfikacje Metody Bon Depart, metodę symboli dźwiękowych (rodzaj muzykoterapii), techniki parateatralne, metodę malowania dziesięcioma palcami, metodę C.N. Kepharta (do terapii dzieci z ADHD i dysleksją), metodę Veroniki Sherborne, niedyrektywną metodę poradnictwa dla rodziców, szeroko omówiono zagadnienia terapii dzieci z dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 297776 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 23 286297 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej