Form of Work
Ksi膮偶ki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(9)
only on-site
(8)
Branch
Wypo偶yczalnia
(9)
Czytelnia
(8)
Author
艢nie偶y艅ski Marian (1939- )
(3)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
D艂ugosz Antoni (1941- )
(1)
J臋draszewski Marek (1949- )
(1)
Klose Alfred (1928- )
(1)
Mastalski Janusz (1964-)
(1)
Ostrowski Maciej (1952- )
(1)
Sowinski Grzegorz
(1)
Studenski Marek
(1)
Stypu艂kowska Beata
(1)
W臋grzecki Adam (1937- )
(1)
Year
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(8)
Time Period of Creation
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(12)
Audience Group
Szko艂y wy偶sze
(1)
Subject
Uczniowie
(3)
Filozofia
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dilthey, Wilhelm
(1)
Duszpasterstwo
(1)
Etyka chrze艣cija艅ska
(1)
Fenomenologia
(1)
Foerster, Friedrich Wilhelm
(1)
Gimnazja
(1)
Heidegger, Martin
(1)
Hermeneutyka
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Katecheza
(1)
Katolicka nauka spo艂eczna
(1)
Katolicyzm
(1)
Komunikacja spo艂eczna
(1)
L茅vinas, Emmanuel
(1)
Messner, Johannes
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczyciele
(1)
Odpoczynek
(1)
Personalizm
(1)
Poznanie
(1)
Relacje mi臋dzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Sartre, Jean-Paul (1905-1980)
(1)
Spostrzeganie spo艂eczne
(1)
Spo艂ecze艅stwo
(1)
Turystyka
(1)
Wp艂yw i recepcja
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Subject: work
Biblia
(2)
Subject: time
1901-2000
(4)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Bielsko-Bia艂a (woj. 艣l膮skie ; okr臋g)
(1)
Genre/Form
Analiza i interpretacja
(2)
Materia艂y konferencyjne
(1)
Podr臋cznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Domain
Religia i duchowo艣膰
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i spo艂ecze艅stwo
(1)
12 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87681-47-4
Bibliogr. s. 233-250.
Streszczenie: Zakres i zadania dydaktyki biblijnej z propozycjami programu wyk艂ad贸w i 膰wicze艅. Etapy realizacji i projekt programu biblijnej formacji katechet贸w oraz opis form "samokszta艂cenia kierowanego"; charakterystyka zasad interpretacji Pisma 艣w. dla potrzeb szkolnej katechezy. Metodyka katechezy biblijnej i zasady pisania konspektu katechetycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. XX-G-4 283765 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 269822 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-d-209 283764 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 331-355.
Streszcz. ang., niem., w艂.
Streszczenie: Dla dokonania diagnozy z艂ych interakcji szkolnych podsumowano stan wiedzy nt. r贸偶nych aspekt贸w nast臋puj膮cych zagadnie艅: toksyczno艣ci w pokoju nauczycielskim (niebezpieczne syndromy specyficzne dla 艣rodowiska nauczycielskiego, nieformalne grupy nauczycielskie, stosunki nauczycieli z dyrekcj膮, "zamkni臋cie" pokoju nauczycielskiego), zaburze艅 w kontaktach wychowawc贸w z rodzicami (wzajemne uprzedzenia i ukryta rywalizacja, rodziny dysfunkcjonalne, toksyczna rola mass medi贸w), nieprawid艂owych relacji szkolnych podmiot贸w wychowania (nauczycielskie strategie przetrwania, manipulacje uczniowskie, "konflikt interes贸w", przemoc i mobbing w szkole), uczniowskich zagro偶e艅 (uczniowie trudni, ADHD, dysleksja, PTSD, l臋ki i fobie, uzale偶nienia i sekty). Zaproponowano 4 p艂aszczyzny detoksykacji szkolnych relacji interpersonalnych (terapia nauczycielska, mened偶er w roli terapeuty, uzdrowienie relacji szko艂a-rodzina, sztuka wychowania).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 290904, 290903 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-259 290815 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie ; nr 9)
Bibliografia na stronach 415-463.
Streszczenie w j臋zyku niemieckim.
Streszczenie: W opracowaniu tematu czasu wolnego wykorzystano dokumenty ko艣cielne, literatur臋 teologiczn膮 oraz odwo艂ano si臋 do 藕r贸de艂 wiary, sytuacji spo艂eczno-kulturalnej i ko艣cielnej, chrze艣cija艅skiej antropologii, etyki, spo艂ecznej nauki Ko艣cio艂a, a zw艂aszcza do teologii moralnej. Autor korzysta z wynik贸w bada艅 socjologii, psychologii, historii i geografii, podkre艣la aspekt pastoralny, a cel pracy upatruje w praktycznej refleksji nad og贸lnoludzkimi i chrze艣cija艅skimi warto艣ciami wolnego czasu. Osobne miejsce po艣wi臋ca turystyce jako wa偶nej formie sp臋dzania czasu wolnego i omawia problemy duszpasterstwa turystycznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 274667 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 265216 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bibliogr. s. 357-365.
Streszczenie: Om贸wienie systemu wychowawczego niemieckiego pedagoga Fryderyka Wilhelma Foerstera (1869-1966) i problematyki wychowawczej w polskiej literaturze pedagogicznej. Metodologia i przedstawienie wynik贸w bada艅 w艂asnych w sze艣ciu gimnazjach powiatu bielskiego w r.szk. 1999/2000. Dokonano obserwacji lekcji i przeprowadzono ankiety w艣r贸d uczni贸w klas pierwszych, rodzic贸w uczni贸w i nauczycieli. Badania dot. sfer oddzia艂ywa艅 wychowawczych szko艂y: intelektualnej, moralnej, estetycznej i fizycznej. Nast臋pnie oceniono aktualno艣膰 wskaza艅 F.W. Foerstera w odniesieniu do tych sfer.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-b-417 283758 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87681-92-X
Bibliogr. s. 411-418.
Streszczenie: Autor proponuje drog臋 do dialogu edukacyjnego w procesie nauczania. Omawia: dialogiczny charakter relacji interpersonalnej, aksjologiczny i teleologiczny wymiar dialogu edukacyjnego, teoria doboru tre艣ci nauczania, kszta艂cenie wielostronne, 5 tok贸w nauczania, metody dialogu dydaktycznego, zasady nauczania, funkcje 艣rodk贸w dydaktycznych i rol臋 filmu i telewizji, komputera i Internetu, systemy oceniania, dialog w rodzinie, obszary dialogu w szkole (badania nad elementami dialogu w polskiej szkole l. 90.), nauczanie wychowuj膮ce w szkole dialogu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 283762 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-a-60 123763 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85245-18-9
Streszczenie: Autor przedstawia obraz polskiej szko艂y w aspekcie nauczania wychowuj膮cego (tak偶e pogl膮dy pedagog贸w na nauczanie wychowuj膮ce), podaje propopozycje wyj艣cia z impasu edukacyjnego (warunki realizacji nauczania wychowuj膮cego, metodologiczne przes艂anki do bada艅 nad nim). Nast臋pnie analizuje poszczeg贸lne sfery oddzia艂ywania na ucznia (intelektualne, estetyczne, moralne, zdrowotne), ilustruj膮c wynikami w艂asnych bada艅 stopie艅 ich realizacji w praktyce szkolnej. Przedstawia te偶 opinie nauczycieli i uczni贸w o nauczaniu wychowuj膮cym. W ostatnim rozdziale omawia osob臋 nauczyciela jako inspiratora i organizatora nauczania wychowuj膮cego (jego osobowo艣膰, autorytet i identyfikacja z zawodem).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 273090 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-c-137 PNS 273091 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Podr臋cznik贸w / Papieska Akademia Teologiczna w Krakowie ; 7)
Bibliogr. s. 192-195.
Streszczenie: Jakie cele kszta艂cenia nale偶y mie膰 na uwadze w dobie transformacji ustrojowej, na jakich podstawach oprze膰 proces nauczania, jak przej艣膰 od monologu do dialogu edukacyjnego, w jakim stopniu teoria kszta艂cenia wielostronnego, jej metody, 艣rodki, zasady mog膮 pom贸c w wyzwoleniu dialogu w szkole? - oto pytania na kt贸re pr贸buje da膰 odpowiedzi niniejsza ksi膮偶ka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 276403, 276402 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-H-a-51 276404 PNS (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka "Logosu i Ethosu")
ISBN: 83-85245-40-5
Bibliogr. s. 136-140.
Streszcz. ang.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 236580 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera materia艂y I Zjazdu Pedagog贸w Polskich, Rembert贸w 9-11 lutego 1993 r.
Streszczenie: Pedagogika personalistyczna zak艂ada, 偶e podmiotem wychowania jest osoba ludzka, kt贸rej warto艣膰 jest szczeg贸lna - istnieje ona niezale偶nie od drugich (autonomia osoby ludzkiej), a relacje mi臋dzy osobami s膮 relacjami mi臋dzy istotami r贸wnymi w swej godno艣ci i wolno艣ci. St膮d proces wychow. polega na stopniowym dochodzeniu do w艂asnej doskona艂o艣ci (dojrza艂ej osobowo艣ci) przy pomocy wychowawcy, kt贸ry przybli偶a podmiotowi warto艣ci stanowi膮ce dorobek spo艂eczno艣ci i wyzwala w podmiocie jego mo偶liwo艣ci. Art. dot. m.in. personalistycznej filozofii wychow., podmiotowo艣ci wychowanka, wychow. do wolno艣ci i koncepcjom wychow. J. Maritaina, M. Schelera, K. Wojty艂y, R. Garaudy'ego, 艣w. Jana Bosko.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo偶yczalnia
There are copies available to loan: sygn. 269101 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-E-a-148 PNS 266591 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again