Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(3)
Autor
Bujak-Lechowicz Jolanta (1970- )
(4)
Marzec Helena
(4)
Fidelus Anna
(3)
Bidziński Karol
(2)
Gawęcka Mirosława
(2)
Kurtek Paweł
(2)
Wiśniewski Czesław
(2)
Chyła-Szypułowa Irena (1939- )
(1)
Dzieniakowska Jolanta
(1)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kiełtyk-Zaborowska Izabela (1973- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Koziej Sławomir
(1)
Pawłowski Rafał (1981- )
(1)
Pietrzkiewicz Małgorzata
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Ratajek Zdzisław (1938- )
(1)
Skawińska Mirosława
(1)
Szmigiero Katarzyna
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Witkowska Bogumiła
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rodzina
(8)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Literatura polska
(5)
Tematy i motywy
(5)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Globalizacja
(2)
Język polski
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Psychologia rodziny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biblioteki specjalne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja medialna
(1)
Języki
(1)
Kaden-Bandrowski, Juliusz (1885-1944)
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacja
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia systemowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samodzielność
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
System wartości
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Sztuka
(1)
Teoria systemów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Więź rodzinna
(1)
Więźniowie
(1)
Wolność
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Materiały konferencyjne
(7)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Edukacja i pedagogika
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Literaturoznawstwo
(4)
Psychologia
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7133-391-0
Bibliogr. s. 163-169. Indeks.
Streszczenie: Kompendium na temat wychowania muzycznego w polskim szkolnictwie. Autorka zwraca uwagę na wpływ sztuki na wychowanie. W książce omawia edukację muzyczną w Polsce w perspektywie diachronicznej, koncepcje edukacji muzycznej (E.Jaques-Dalcroze, C.Orff, Z.Kod'aly, E.E.Gordon) i jej teleologiczne aspekty oraz integrację muzyki z literaturą i plastyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 403-435. Indeksy.
Streszczenie w języku rosyjskim i angielskim.
Streszczenie: Przedmiotem opracowania są państwowe biblioteki nauczycielskie, nadzorowane przez Min. Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, istniejące na terytorium Drugiej Rzeczypospolitej. Celem była analiza uwarunkowań towarzyszących powoływaniu, organizowaniu i funkcjonowaniu państwowych bibliotek pedagogicznych, rekonstrukcja ich dziejów, a także próba określenia miejsca książnic nauczycielskich w polskiej oświacie i kulturze międzywojnia. Aspekt bibliologiczny wymagał zwrócenia uwagi na biblioteki jako ogniwa procesu komunikowania społecznego i kulturowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.36 KAL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 191-206.
Streszczenie: Publikacja dotyczy teoretycznych założeń pedagogiki systemowej, jej przedmiotu, metodologii oraz potencjału rozwojowego i zastosowania, czyli teoretycznych podstaw podejścia systemowego do różnych subdyscyplin pedagogicznych oraz modernizowania dydaktyki akademickiej. Scharakteryzowano m. in.: systemowy wizerunek optymalizacji twórczej pracy nauczyciela czy systemowe podejście do komunikowania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301042 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach Indeksy.
Tekst częściowo ukraiński, słowacki. Streszczenie angielskie przy artykułach. Spis treści także angielski.
Streszczenie: Publikacja zawiera zbiór artykułów dotyczących szkoły jako środowiska kształtującego nowe technologie (e-learning, edukacja medialna, uczeń w świecie Internetu) oraz otwartości i innowacyjności systemu edukacyjnego (klasa szkolna, uczeń zdolny, kompetencje dziecka, agresja, dysleksja, dziecko niesłyszące, nauczanie języka angielskiego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym", która odbyła się w 2003 r.
Bibliografia na stronach 175-189.
Publikacja zawiera teoretyczne rozważania na temat aktywności w sytuacjach stresowych osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia. Autor zwraca uwagę na rolę temperamentu, lęku, poczucia umiejscowienia kontroli i samooceny. Badawcza część pracy dotyczy jakościowej charakterystyki stylu i strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych młodzieży niepełnosprawnej oraz wpływu temperamentu i osobowości na metody radzenia sobie. Badania przeprowadzono w latach 2000-2001 wśród uczniów i wychowanków I Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kielcach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298518 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7133-369-9
Bibliogr. przy pracach.
Streszczenie: Opracowania z zakresu: szans i ograniczeń samorealizacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, kompetencji społ. tych dzieci, wartości cenionych przez młodzież niepełnosprawną, wspomagania rozwoju i edukacji, sytuacji dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupie rówieśniczej oraz uwarunkowań integracji społ. tych dzieci (np.: nauczyciele, osobowość i postawy wobec psychicznie chorych, adopcja dzieci niepełnosprawnych). Prace dot. dzieci niepełnosprawnych ogólnie i dzieci z określonymi rodzajami niepełnosprawności (jak: autyzm, astma i alergia, ADHD, cukrzyca, upośledzenie umysłowe, zespół CHARGE, dziecko niesłyszące, niewidome, niepełnosprawne ruchowo), a także dzieci zdolnych. Artykuły tu zamieszczone w większości zostały zaprezentowane w toku obrad II Ogólnopolskiej Konferencji "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odkrywaniu siebie i świata" w kwietniu 2006 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296452 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7133-395-8 (cz. 1)
Bibliogr. przy art. Indeksy.
Tekst częśc. ukr., słowac., ros., ang., Streszcz. ang. przy art. Spis treści także ang.
Streszczenie: Część pierwsza publikacji omawia wizje, priorytety i programy szkolne (problemy współczesnej szkoły, globalizacja, wychowanie, organizacja ucząca się, cele i zadania systemu edukacji, prawo do nauki, edukacja elementarna, szkoła wiejska, opinie nauczycieli o gimnazjum) oraz nowe zadania nauczyciela w XXI wieku (historia powinności nauczycieli, nauczyciel nauczania początkowego, nauczyciel a wizerunek szkoły, edytor i mediator, kompetencje zawodowe, prestiż, motywy wyboru zawodu, zaangażowanie w pokonywaniu nierówności edukacyjnych uczniów, stres, wiedza językowa nauczycieli przedszkola i edukacji zintegrowanej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298530 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7133-411-5
Bibliogafia przy pracach.
Streszczenie: Zbiór opracowań m.in. na temat: organizacji i funkcjonowania przedszkoli, podstawy programowej i programów edukacji przedszkolnej, mierzenie jakości pracy przedszkola, adaptacji dzieci do przedszkola, rozwoju fizycznego i poznawczego dzieci, dojrzałości szkolnej, współpracy przedszkola z rodzicami, przedszkoli integracyjnych, nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz wychowania przedszkolnego w Polsce i innych krajach europejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298539 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 373 WYB (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konferencji 22-23 kwietnia 2009 r., Ameliówka k. Kielc.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenie: Artykuły dotyczą różnych aspektów rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi niepełnosprawnościami lub uzdolnieniami w rodzinie, w szkole, w różnych instytucjach wspomagających. Omówiono np.: specjalne potrzeby edukacyjne oraz prawa uczniów i studentów z dysleksją w Europie, problemy w realizacji zadań rozwojowych wieku dorastania u dzieci zdolnych, aktywność zabawową dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym, seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, organizację edukacji dzieci głuchoniewidomych, możliwości i ograniczenia edukacji zawodowej głuchych, elastyczne formy zatrudnienia młodych osób z niepełnosprawnością ruchową, wzmacnianie odporności psychicznej dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, usamodzielnienie osób z zespołem Aspergera, wolontariat hospicyjny, sposoby motywowania dzieci do nauki wg J. Brophy, kynoterapię (dogoterapię) osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.

W publikacji zawarto artykuły:
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 304903 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89935-78-6
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Artykuły m.in. na temat dyskursu szkolnego i jego determinantów, wychowania patriotycznego w literaturze, "Rekopisu znalezionego w Saragossie" J.Potockiego, miłości i nienawiści w twórczości A.Osieckiej, edukacji muzycznej oraz kultury masowej w reklamie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298283 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311351 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 301069 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang. przy rozdz.
Streszczenie: Zbiór artykułów podzielony na 2 części: teksty poświęcone wartościom w szkole we wszystkich etapach nauczania oraz prace nawiązujące do metaforyki w literaturze i tekstach paraliterackich. Omówiono: wyzwania w kształceniu polonistycznym na przykładzie trudności w ocenie postawy bohatera "Przy torze kolejowym" Z. Nałkowskiej, aksjologiczne założenia edukacji i ich realizację w edukacji polonistycznej, poglądy nt. kanonu lektur szkolnych, wykorzystanie biografii na lekcjach jęz. polskiego ze scenariuszem nt. kronikarza M. Bielskiego, rozumienie "wolności" przez uczniów szkół średnich, metafory jako klucz do pojmowania wartości przez studentów filologii polskiej. Przedstawiono: wartości w "Pożegnaniu jesieni" S.I. Witkiewicza, pojęcie wartości estetycznych (piękno, samotność) w ujęciu kognitywnym, problem ukrytych wartości tkwiących w każdym człowieku na podstawie współczesnych chłopięcych bohaterów literackich (z omówieniem wyników ankiety dot. rozumienia wartości przez uczniów kl. VI i gimnazjów - badania w 2009 r.), wartości w polskich tekstach rockowych, wartości w poezji K. Kusek dla dzieci, język współczesnych baśni G. Kasdepkego i J. Mikołajewskiego ujawniający cele dydaktyczne tych utworów, motyw tańca w twórczości A. Osieckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 243-250.
Streszczenie: Przedstawiono rozważania terminologiczne dot. problemów społecznych i przestępczości nieletnich, przestępczość nieletnich w Polsce w l. 1995-2006. Omówiono: sytuację prawną nieletnich na świecie od starożytności do XIX w. i na przełomie XIX i XX w., odpowiedzialność nieletnich w II Rzeczypospolitej i w Polsce po II wojnie światowej do końca XX w., prawne środki zapobiegania i zwalczania przestępczości nieletnich, rodzinę i szkołę jako środowiska socjalizacji. Poruszono zagadnienie profilaktyki przestępczości nieletnich w środowisku lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Streszczenie angielskie, francuskie, niemieckie.
Streszczenie: Książka dla studentów nauk społecznych (w szczególności resocjalizacji), socjologii, pracowników administracji i personelu więziennictwa. Publikacja, która w założeniu ma pogłębić wiedzę o zagadnieniach i sensie kary kryminalnej, ma ukazać rolę środowiska lokalnego i nową możliwość pomocy asystenckiej dla byłych skazanych. Prizonizacja jako doświadczenie osobiste skazanego w penitencjarnej pracy socjalnej, penitencjarna praca socjalna na rzecz readaptacji osób odbywajacych karę pozbawienia wolności i ich rodzin. Pomoc postpenitencjarna. Religia i duchowość w procesie resocjalizacji osadzonych w zakładach karnych. Rola zawodowa kuratora sądowego, kuratela sądowa jako instytucja . Problem marginalizacji społecznej byłych skazanych. Postawy społeczne wobec byłych pensjonariuszy zakładów karnych. Definicja postawy społecznej. Proces adaptacji i readptacji. Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych wobec podopiecznych placówek dla nieletnich i readaptacja społeczna młodzieży opuszczjącej placówki resocjalizacyjne i wychowawczo-resocjalizacyjne (Zakłady Poprawcze, Schroniska dla Nieletnich i Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298748 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-89935-87-8
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang., pol. przy pracach. Spis treści także ang.
Streszczenie: Artykuły dot. różnych aspektów kryzysu w rodzinie i wsparcia rodziny. Omówiono m. in.: rodzinne domy terapeutyczne, wiktymizację, telewizję w życiu dziecka, eurosieroctwo, polskie rodziny nomadyczne, kryzys rodziny związany z narodzinami dziecka, samotne macierzyństwo, przemoc wobec dziecka w rodzinie jako archetyp kulturowy, trudności komunikacji rodzinnej w okresie dojrzewania młodzieży, wpływ bezrobocia na rodzinę, kryzys w rodzinie spowodowany chorobą onkologiczną dziecka i pracę socjalną z rodziną, rodziny zastępcze, wspieranie rodzin dotkniętych ADHD i jego powikłaniami, kuratelę sądową, działalność organizacji feministycznych w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej wobec kobiet w rodzinie, telefon "Niebieska linia" dla ofiar przemocy w rodzinie, psychoedukację chorych na astmę oskrzelową. Część prac ma charakter teoretyczny, część - empiryczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298918 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej