Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(6)
Autor
Głodkowska Joanna
(2)
Kalinowski Marian (1930- )
(2)
Dubińska Beata
(1)
Frączek Adam (1935- )
(1)
Huszcz Mirosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga (1951-2022)
(1)
Malinowski Ludwik (1935- )
(1)
Pańczyk Jan (1937-2007)
(1)
Pełka Jerzy (1953-2009)
(1)
Piotrowicz Radosław
(1)
Pogorzelec Anna
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rola Beata
(1)
Rola Jarosław
(1)
Rudowski Tomasz (1949- )
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tomasik Ewa
(1)
Wachelka Anna
(1)
Zumkley Horst
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Tyflopedagodzy
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dzieci
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Orientacja przestrzenna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elita władzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Informatyka
(1)
Matematyka
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Osoby z depresją
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pietrzak, Włodzimierz (1951-1993)
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Taryfikator kwalifikacyjny
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdolności manualne
(1)
Znaniecki, Florian (1882-1958)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Biografia
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 188-194.
Streszczenie: Celem tego opracowania jest ukazanie orientacji przestrzennej w świetle psychopedagogicznych koncepcji kształtowania tej zdolności i możliwości dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w zakresie nabywania doświadczeń orientowania się w przestrzeni. Autorka uważa, że orientacja przestrzenna jest podstawą kształtowania innych pojęć matematycznych. Opracowała więc dwie techniki do pomiaru tego zakresu wiedzy matematycznej i je prezentuje, a następnie przedstawia: wyniki badań diagnostycznych uczniów klas 1-3 szkół specjalnych i klas pierwszych szkół ogólnodostępnych (grupa porównawcza) woj. warszawskiego, narzędzia analizy orientacji przestrzennej, 4 scenariusze zajęć korekcyjno-usprawniających, propozycje zabaw i ćwiczeń służących kształtowaniu orientacji przestrzennej do wykorzystania podczas zajęć dziennego ośrodka pracy lub w rewalidacji indywidualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280978, 280977 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-269.
Streszczenie: Praca o charakterze teoretyczno-empirycznym jest kontynuacją planu badawczego, który dotyczył determinant powodzenia w uczeniu się matematyki uczniów klas I-III szkoły specjalnej oraz stanu osiągnięć uczniów upośledzonych umysłowo w procesie kształtowania podstawowych doświadczeń matematycznych. Przedstawiono rezultaty badań diagnostyczno-eksperymentalnych nad psychologiczno-pedagogicznym procesem zdobywania doświadczeń matematycznych przez dziecko upośledzone umysłowo w stopniu lekkim. Zaprezentowano "metodę baśniowych spotkań" jako wspomagającą wrażliwość edukacyjną dzieci upośledzonych umysłowo oraz kształtującą podstawy wiedzy matematycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277047 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 277048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 175-184.
Streszcz. ang.
Streszczenie: Przedstawiono teoretyczne podstawy, założenia i uwarunkowania edukacji seksualnej, a następnie metodologię i wyniki badań własnych z l. 1991-97. Zastosowano eksperyment - oceniano stan wiedzy uczniów klas trzecich wybranych 20 szkół podstawowych, w których nauczyciele zgodzili się realizować program elementarnej wiedzy o seksie w formie pogadanek (badano wiedzę uczniów przed i po przeprowadzeniu pogadanek). Badano również stan wiedzy seksualnej u dzieci 9-10-letnich: upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, z zaburzeniami neurologicznymi, ulegających demoralizacji, niewidomych. Przeprowadzono też badania ankietowe dot. problematyki edukacji seksualnej dzieci w wieku wczesnoszkolnym wśród rodziców badanych dzieci (w tym rodziców przebywających w zakładach karnych i samotnych matek) i nauczycieli nauczania początkowego szkół powszechnych i specjalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 280975 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 280976 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 183-191.
Streszczenie: Głównymi tezami pracy rozwijanymi przez autorkę to stwierdzenia: o konieczności komplementarnego widzenia dorobku Znanieckiego przez pedagogów oraz o aktualności jego myśli jako efekcie współczesnego uznania uprawianej przez niego filozofii. W pracy można wyróżnić trzy następujące po sobie wątki: sylwetka naukowa Znanieckiego, związki między stworzonym przez niego systemami: filozoficznym a socjologicznym oraz trwałość spuścizny tego wybitnego naukowca w zakresie rozwoju teorii wychowania i jej znaczenie dla aksjologii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274119 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.091.4 JAN (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 267-273.
Streszczenie: Przedmiotem opracowania są dzieje praktyki i teorii wychowania osób niedostosowanych społecznie i przestępczych. Zaznaczono rodowód działalności zakładów opiekuńczych od średniowiecza do oświecenia. Przedstawiono zorganizowaną pracę wychowawczą z młodzieżą moralnie zaniedbaną w Europie w XIX i na pocz. XX w. z uwzględnieniem Polski pod zaborami. Omówiono rozwój instytucji prawnych i dydaktyczno-wychowawczych w Polsce, Europie i Ameryce Pn. w XX w. oraz dokonano analizy dorobku polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej po II wojnie światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274122, 274121 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 144-149.
Streszczenie: Przedmiotem analizy pracy są badania nad umiejętnościami dotyczącymi orientacji w przestrzeni i poruszania się młodzieży niewidomej i słabowidzącej na podstawie eksperymentu, którego zadaniem było kształcenie umiejętności z tym związanych. Dokonano porównania wyników w czasie rozpoczęcia eksperymentu i po jego zakończeniu. Z badań wyprowadzono wniosek, że wszystkie programy kształcenia i rehabilitacji dzieci z tym kalectwem powinny obejmować kształcenie sprawności pomocnej w ich funkcjonowaniu przestrzennym. Praca zawiera także omówienie wspomagania innych zmysłów w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270448 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 270449 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Podobnie jak w części pierwszej, za podstawę analizy przyjęto możliwości psychofizyczne młodzieży upośledzonej umysłowo, według metody zerojedynkowej (1-jest w stanie opanować, 0-nie jest w stanie opanować), oraz zastosowano podział: powinien znać, powinien umieć i przykłady prac. Zaproponowano 75 różnych zawodów, które może wykonywać młodzież z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 253703 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 266195, 266194 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 104-111.
Streszczenie: Analiza uwarunkowań depresji u dzieci z upośledzeniem umysłowym. Skoncetrowano się głównie na zbadaniu wzajemnych związków pomiędzy funkcjonowaniem matki, jej percepcją dziecka, wartościami stymulującymi środowiska rodzinnego a depresją reaktywną u chorego dziecka. W cz. 1 przedstawiono wyniki dotychczasowych badań nad problematyką depresji u dzieci w normie intlektualnej i dzieci z upośledzeniem umysłowym. Stały się one podstawą zaplanowania własnych badań i sformułowania hipotez badawczych. Wyniki ich przedstawiono w cz. 2. Wykazano, że depresja występuje częściej u dzieci z niedorozwojem umysłowym niż u dzieci prawidłowo się rozwijających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 277049, 253970 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 324-337.
Streszczenie: Książka napisana z myślą o nauczycielach plastyki wykazujących się zróżnicowanym przygotowaniem artystycznym i naukowym. Podstawą jej są badania oparte na integracyjnym modelu edukacji plastycznej. Do badań autor posłużył się własnej konstrukcji testem-inwentarzem pomiaru cech uzdolnień specjalnych, niezbędnych podczas realizacji programu nauczania plastyki w szkołach podstawowych i liceach ogólnokształcących. W książce tej prezentuje liczne analizy badanych cech (m.in.: myślenie estetyczne, twórczość, myślenie i tworzenie symboliczne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270484 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 270485 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 83-87079-02-2
Bibliogr. przy art.
Streszczenie: Przegląd współczesnych problemów pedagogiki specjalnej, m.in.: sytuacja osób niepełnosprawnych w polskich unormowaniach prawnych, dzialalność organizacji społecznych na rzecz jednostek odbiegających od normy, upośledzenia sprzężone, rodzina dziecka niepełnosprawnego, biblioterapia jako jedna z metod pedagogiki specjalnej, rewalidacyjne znaczenie wspólnot integracyjnych, sieroctwo społeczne jako problem pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274780, 274779 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 107-108, bibliogr. publ. W. Pietrzaka s. 71-76.
Streszczenie: Ogólny rys biograficzny prof. Włodzimierza Pietrzaka. Omówienie jego pracy naukowo-dydaktycznej w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej im. M.Grzegorzewskiej w Warszawie oraz działalności społecznej (m.in. w Polskim Związku Głuchych). W zakończeniu książki umieszczono przegląd publikacji profesora z uwzględnieniem podziału na problemy badawcze oraz wspomnienia osób związanych z nim zawodowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 286759 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.afia przy rozdziałach. Indeksy.
Streszczenie: Książka stanowi przegląd głównych badań psychologicznych i koncepcji teoretycznych odnoszących się do uwarunkowań agresji i wrogości w ontogenezie. W Cz. I, teoretycznej ukazano różnorodność perspektyw w badaniu i analizowaniu związków między socjalizacją a agresją. Przedstawiono rozwojowe kształtowanie się różnych mechanizmów agresji i wrogości oraz wpływu na nie procesu i doświadczeń socjalizacji. Cz. II, to sprawozdanie z badań empirycznych nad problemem wczesnodziecięcych determinant i korelatów agresji. Przedmiotem badań jest wpływ interakcji emocjonalnych w rodzinie, a także interakcji rówieśniczych na zachowanie społeczne. Cz. III przedstawia badania nad normatywną regulacją agresji, a także nad rodzinnymi i subkulturowymi jej predyktorami. Ostatnia część książki omawia związki między czynnikami społeczno-kulturowymi a socjalizacją agresji z psychologicznego punktu widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 269412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 109-119.
Streszczenie: Praca w oparciu o badania próbuje dać odpowiedź na pytanie - jak się identyfikuje i kształci uczniów zdolnych. W części teoretycznej autor usiłuje dojść istoty nauki o zdolnościach, a mianowicie, w jakim stopniu może ona wartościować poszczególne warianty selekcji i kształcenia uzdolnionej młodzieży. W części empirycznej dokonuje analizy praktyki wyławiania i kształcenia talentów w różnych warunkach kulturowych: w byłej NRD, RFN, USA i Izraelu. Przeprowadzone studia porównawcze pozwoliły wykryć różnorodne wzory działania systemów szkolnych w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 273733 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 273734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312775 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej