Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(8)
Artykuły
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(3)
Autor
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(3)
Domagała-Zyśk Ewa
(2)
Dryżałowska Grażyna
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Siedlanowska-Brzosko Hanna
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena (1926-1993)
(2)
Csányi Yvonne
(1)
Deńca Marta
(1)
Eckert Urszula (1928-2019)
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Guzy Anna
(1)
Hewelt Genowefa
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kosmalowa Joanna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lorenc Anita
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Ossowski Roman (1942- )
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Smereka Tomasz
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Urbaniuk Julita
(1)
Wereszka Katarzyna
(1)
Witek Stanisława
(1)
Wojciechowska Adrianna
(1)
Łomża Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Dziecko głuche
(28)
Mowa
(11)
Metody nauczania
(10)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Język polski
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Fonogesty
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Aparaty słuchowe
(2)
Język migany
(2)
Język migowy
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Audiometria
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie z ruchu warg
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko głuchonieme
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język dziecka
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mnemotechnika
(1)
Młodzież głucha
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pantomima
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Słuch
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(4)
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
28 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 013219 Pd (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2012
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.

W publikacji zawarto artykuły:
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 304858 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37.04 PRA (CZYTELNIA) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2010
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Bibliogr. s. [139]-144.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2009
Bibliogr. s. 313-316.
Tekst częśc. tł. z ang.
Streszczenie: Książka służy popularyzacji metody fonogestów. Wyjaśnia, czym jest uszkodzenie słuchu i co to są fonogesty. Opisuje system Polskiej Metody Fonogestów oraz stowarzyszenia i organizacje promujące fonogesty w Stanach Zjednoczonych i Europie. Przedstawia materiały obrazujące doświadczenia amerykańskie i polskie na temat wykorzystania tej metody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2008
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 22)
Bibliogr. s. 237-263.
Streszczenie: Celem pracy jest wszechstronny opis wymowy dzieci z głębokimi i znacznymi ubytkami słuchu, kształconych i wychowywanych w oparciu o metodę fonogestów. W publikacji przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań wymowy dzieci niesłyszących korzystających z metody fonogestów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294417 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2007
Bibliogr. s. 178-[187].
Streszczenie: Rozróżniono definicyjne uszkodzenia słuchu (wg klasyfikacji: medycznej, audiometrycznej, pedagogicznej). W odniesieniu do upośledzeń zwrócono uwagę na rozwój języka i mowy. Scharakteryzowano rozwój języka (poznawczy, emocjonalny i społeczny) w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka niesłyszącego. Opisano rolę języka w edukacji (dojrzałość szkolna, umiejętność czytania i pisania, proces nauczania). Zaakcentowano rolę integracji w edukacji dzieci niepełnosprawnych (m.in. opieka i kształcenie dzieci niesłyszących w Polsce). Uwzględniono model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących. Poruszono zagadnienie wspomagania rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole (prawa dziecka niepełnosprawnego w systemie oświaty).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 2004
(Acta Universitatis Lodziensis)
Bibliogr. s. 219-228.
Streszczenie: Autorka w swojej pracy przedstawiła badania i wyniki zastosowania pantomimy jako środka przekazu niewerbalnego w surdopedagogice. Omówiła zagadnienia odbioru i rozumienia przekazu podczas komunikowania się w warunkach optymalnych i w warunkach podmiotowego deficytu w zakresie percepcji słuchowej. Przedstawiła konsekwencje rozwojowe głuchoty, problem osiągnięć i ograniczeń językowych oraz trudności uczniów głuchych w czytaniu. Pracę kończy analiza wyników, ukazujących role kontekstu obrazowego, w formie uzupełniającej scenki pantomimicznej w odbiorze przekazu zawartego w czytanym tekście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287398, 287397 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 14)
Bibliogr. s. 97-98.
Streszczenie: Autorka porusza dyskusyjne problemy związane z nauczaniem języka osób głuchych (który warunkuje poznanie przez nie świata), takie jak: sposób postępowania w stosunku do dzieci z uszkodzonym słuchem, poznawanie języka przez dziecko głuche i potrzeba specjalistycznego przygotowania nauczycieli jęz. polskiego w szkołach dla głuchych, zagadnienia języka migowego, fundamentalne warunki opanowania języka przez dziecko, stosowanie fonogestów i in.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276190, 276189 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1998
Publikacja obejmuje zmienione i uzupełnione teksty wydane pod tym samym tytułem w latach: t. I - 1978, t. II - 1980, t. III - 1982.
Bibliografia przy artykułach.
Książka zawiera materiały z audiologii, okulistyki, metodyki i historii kształcenia osób z wadą słuchu. Praca przedstawia: stosowanie jednego z ważnych kanałów kompensacyjnych w percepcji mowy ustnej, jakim jest wzrok i odczytywanie mowy z ust; problemy związane z nauką mowy; proces nabywania mowy dziecka niesłyszącego; tematykę kształcenia werbalnego dzieci z wadą słuchu; materiały związane z historią i współczesnością surdopedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 278056 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
(One Są Wśród Nas)
Bibliogr. s. 3 okł.
Streszczenie: Omówiono trudności na jakie napotykają dzieci niesłyszące i niedosłyszące w kontaktach ze słyszącymi rówieśnikami i nauczycielami (informacjom towarzyszą przytoczone krótkie wypowiedzi uczniów z uszkodzonym słuchem), przyczyny i typy uszkodzenia słuchu, stosowane aparaty słuchowe. Podano wskazówki dot. sposobu rozmowy z uczniem z wadą słuchu, prowadzenia lekcji, sprawdzania wiadomości, unikania trudności, które mogą pojawić się, gdy dziecko z wadą słuchu uczy się razem ze słyszącymi rówieśnikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 275001, 275000 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1997
Bibliogr. s. 167-[175].
Streszczenie: Całość pracy tworzą trzy części. Cz. I to analiza skutków upośledzenia słuchu, ich wpływ na rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny, a także możliwości, ograniczenia i efekty kształcenia dzieci z tą niesprawnością. Cz. II poświęcona jest problemom integracji edukacyjnej dzieci niesłyszących. Przedstawiono tu ewolucję poglądów na szkolnictwo specjalne i integrację oraz koncepcje kształcenia integracyjnego w wybranych krajach i w Polsce. Cz. III jest prezentacją założeń własnej koncepcji modelu systemowego kształcenia integracyjnego oraz jego eksperymentalnej realizacji. Przedstawione tu badania są próbą weryfikacji i oceny przyjętych założeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274577, 274576 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliografia na stronach 145-[147].
Streszczenie: Na podstawie eksperymentów diagnostycznych: dziecięcego liczenia i rozumowania operacyjnego w zakresie potrzebnym do opanowania pojęcia liczby autorka przeprowadza badania dzieci głuchych i niedosłyszących rozpoczynających naukę w klasie I. Określa poziom intelektualnych kompetencji do uczenia się matematyki w szkole. Omawia działania stymulujące ich rozwój w zależności od możliwości poznawczych, wykonawczych i komunikacyjnych. Podaje metody i scenariusze badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 274054 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rok wydania: 1996
Bibliogr. s. 108-[110].
Streszczenie: Fonogesty - specjalne rytmiczne ruchy jednej ręki towarzyszące mówieniu, pomagające wsłuchiwać się w mowę. Książka przeznaczona dla rodziców dzieci z uszkodzonym słuchem. Daje wiedzę na temat: jak funkcjonują fonogesty, jak jest zbudowany system fonogestów, jak mówić z fonogestami. Przedstawia zadania do wykonania przez rodziców i dzieci pomagające w uczeniu się mówić z fonogestami oraz służące do przygotowania małego dziecka do korzystania z fonogestów. Ponadto omawia korzyści jakie daje dzieciom stosowanie fonogestów (czy warto je stosować i jak długo).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274064 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej